Freqtal Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 Som emnetittelen sier så lurer jeg på om dimisjonsgodtgjørelsen er inkludert vanlig lønn den siste måneden? Jeg fikk min vanlige lønn 22.12.09 (dimmisjonsdato), og dimmepengene 05.01.10. Disse var på 21000 (som var et merkelig rundt tall). Jeg har vært inne i 12 måneder (minus 2 uker da, innrullert 09.01.09, men dette er da vanlig og teller som full tid?). Dimmepengene skal være på 27870, så får ikke 21000+4350(ca. lønn) helt til å stemme med 27870. Er dette riktig, eller burde jeg ringe FRA og spørre hva som skjer? Lenke til kommentar
srbz Skrevet 20. januar 2010 Del Skrevet 20. januar 2010 (endret) Dimisjonsgodtgjørelsen kommer i tillegg til tjenestetillegg (ikke "lønn"). Ved førtidsdimisjon beregnes andelen av dimisjonsgodtgjørelsen ut ifra hvor mange dager du har vært inne til tjeneste delt på antall dager i året ganget med den gjeldene totale dimisjonsgodtgjørelsen. Er ikke helt i toppform akkurat nå, men jeg kommer frem til at du har vært inne i 347 dager. Da skal per definisjon utbetalt dimisjonsgodtgjørelse være (27870/365)*347=26496. Altså i tillegg til tjenestetillegg, som er på kr 145 (pluss evt. andre tillegg) per dag fra innrykk til dimisjon. Nå regner man vel i praksis ikke med førtidsdimisjon når denne intreffer så kort tid før opprinnelig dimisjonsdato, jeg mener å tro at vanlig praksis er at man i slike tilfeller får utbetalt full dimisjonsgodtgjørelse. Det er mulig du får utbetalt tillegg for siste måned og dimisjonsgodtgjørelse i ett beløp, men dette skal isåfall naturlig nok være høyere enn dimisjonsgodtgjørelsen du har krav på ettersom tjenestetillegg er inkludert. 21000 høres for lite ut. Ring FLA. edit: mer info her Endret 20. januar 2010 av srbz Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 20. januar 2010 Del Skrevet 20. januar 2010 Du har sannsynligvis fått utbetalt forskudd på dimmepengene. Resten kommer i så fall ved neste lønnsutbetaling. Hvis du hadde innrykk 090109 får du sannsynligvis resten 010210. Men du kan alltids ringe og høre. Du skal i alle fall ha ganske mye mer utbetalt. Lenke til kommentar
Freqtal Skrevet 21. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2010 Du har sannsynligvis fått utbetalt forskudd på dimmepengene. Resten kommer i så fall ved neste lønnsutbetaling. Hvis du hadde innrykk 090109 får du sannsynligvis resten 010210. Ja, det kan jo være. Tar og venter til februar før jeg eventuelt maser på de, da. Takk for svarene og hjelpen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå