Gå til innhold

best skjerm - 3 år gammel mac vs 3 år gammel acer aspire

dan83

Anbefalte innlegg

hei

jeg har en 2 år gammel+ acer aspire laptop som jeg føler har en meget korrekt skjerm; ikke for sterke farger og bra lys.

Jeg sammenlignet derimot mim skjerm med skjermene til et par 3 år gammle macs. Det jeg merket var at macene hadde litt varmere og ikke minst sterkere farger en min skjerm. litt for sterke farger etter min smak.

Så det store spørsmålet er, hvilke skjerm er mest korrekt tro? Håper det er min, eller så har jeg overredigert en haug av bilder(driver mye med foto).

Poster jo en del bilder på akams bildekritikke og der har jeg jo til min overraskelse noen ganger fått høre at noen bilder har vært litt for blasse(for lite farger). Så da er vell kanskje min skjerm ganske korrekt?(vet jo at en del foto interesserte kalibrerer skjermen sin og at dette kan gjøre mange bilder litt blasse/fargeløse!?)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, ingen av de skjermene egner seg for kritisk billedbehandling!

Begge har 6 eller maks 8 bits skjermer med TN panel.

Du kan lese mer om skjermer, og panelenes egenskaper hos Flatpanels.dk

Selv den dyreste Lenovo W700 har bare en 8 bits skjerm, selv om den har IPS panel, men så er også prisen astronomisk. Da er det mye bedre å kjøpe en ekstern skjerm, og en slik en får man fra kr 3-4000 og oppover som er bra til billedredigering.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...