heh115 Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 Hei Jeg kjøpte en telefon for ett og et halvt år siden og i går sluttet den å fungere. Hvilken rettigheter har jeg? Har jeg krav på ny tilsvarende telefon eller gratis reparasjon? Takker for all hjelp Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 (endret) Du har ikke rett på ny telefon, sånn helt uten videre. For at du skal kunne kreve det, eller heving av kjøpet, må telefonen ha vært inne på reparasjon for samme feil to ganger før. Du har imidlertid krav på gratis reparasjon (avhjelp) så lenge feilen ikke er en følge av uriktig bruk. Det kan være fukt, vann, støt eller klemskader for eksempel. Fukt og vannskader er ikke nødvendigvis synlig på utsiden av telefonen, og kan oppstå lettere enn man aner. Det er også en forutsetning at den er kjøpt i Norge. Merk at garantien kan ha gått ut hvis den er på ett år. I så fall må du benytte reklamasjonsretten. Det går i grove trekk ut på det samme. Endret 19. januar 2010 av Marekatten Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå