nikmag Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 Jeg lurer på hvordan jeg kan lage en knapp som gjør programmet helt usynelig (100% invisible) , men en knapp om popper opp som du kan trykke på og da blir programmet synlig igjen. Og så lurer jeg på hvordan jeg kan hindre programmet i å komme opp på oppgavelinjen Glad for alle forslag:D Lenke til kommentar
Ziera Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 Jeg lurer på hvordan jeg kan lage en knapp som gjør programmet helt usynelig(100% invisible) , men en knapp om popper opp som du kan trykke på og da blir programmet synlig igjen. Og så lurer jeg på hvordan jeg kan hindre programmet i å komme opp på oppgavelinjen Glad for alle forslag:D Til skole bruk;)? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 Språk, hensikt, utbrodering takk ^^ Lenke til kommentar
nikmag Skrevet 20. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2010 (endret) Ikke til noen spesiell grunn. For moroskyld egentlig. Jeg tenker å ha en knapp som for eksempel er plassert oppe i høyre hjørne, som jeg kan trykke på, så popper programmet opp. Og når det kommer til oppgavelinjeg skjønner du sikkert hva jeg har tenkt:Enkelt og greit at programmet aldri kommer opp på oppgavelinjen(den nederste om alle programmene ligger på) Språk: Visual Basic Endret 20. januar 2010 av nikmag Lenke til kommentar
nikmag Skrevet 20. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2010 Jeg lurer på hvordan jeg kan lage en knapp som gjør programmet helt usynelig(100% invisible) , men en knapp om popper opp som du kan trykke på og da blir programmet synlig igjen. Og så lurer jeg på hvordan jeg kan hindre programmet i å komme opp på oppgavelinjen Glad for alle forslag:D Til skole bruk;)? Nei, ikke din den slags bruk, som jeg sa i den tidigere posten, for gøy Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 20. januar 2010 Del Skrevet 20. januar 2010 Ikke til noen spesiell grunn. For moroskyld egentlig. Jeg tenker å ha en knapp som for eksempel er plassert oppe i høyre hjørne, som jeg kan trykke på, så popper programmet opp. Og når det kommer til oppgavelinjeg skjønner du sikkert hva jeg har tenkt:Enkelt og greit at programmet aldri kommer opp på oppgavelinjen(den nederste om alle programmene ligger på) Språk: Visual Basic Ok, flott, alt jeg trenger å vite. For å hindre programmer i å dukke opp på oppgavelinjen bruker du ShowInTaskbar egenskapen på formen din. Du tar vekk vindurammen ved å sette FormBorderStyle til None. Gjennomsiktighet styres av Opacity egenskapen til formen (Opacity er det omvendte av gjennomsiktighet, så 0% opacity = usynlig) Merk at Opacity er en double som går fra 0 til 1, hvor 0 er helt gjennomsiktig og 1 er helt ugjennomsiktig. Screen klassen inneholder funksjoner for dimensjonene på alle skjermene brukeren har (som du kan bruke for å posisjonere formen din) Lenke til kommentar
nikmag Skrevet 21. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2010 Ikke til noen spesiell grunn. For moroskyld egentlig. Jeg tenker å ha en knapp som for eksempel er plassert oppe i høyre hjørne, som jeg kan trykke på, så popper programmet opp. Og når det kommer til oppgavelinjeg skjønner du sikkert hva jeg har tenkt:Enkelt og greit at programmet aldri kommer opp på oppgavelinjen(den nederste om alle programmene ligger på) Språk: Visual Basic Ok, flott, alt jeg trenger å vite. For å hindre programmer i å dukke opp på oppgavelinjen bruker du ShowInTaskbar egenskapen på formen din. Du tar vekk vindurammen ved å sette FormBorderStyle til None. Gjennomsiktighet styres av Opacity egenskapen til formen (Opacity er det omvendte av gjennomsiktighet, så 0% opacity = usynlig) Merk at Opacity er en double som går fra 0 til 1, hvor 0 er helt gjennomsiktig og 1 er helt ugjennomsiktig. Screen klassen inneholder funksjoner for dimensjonene på alle skjermene brukeren har (som du kan bruke for å posisjonere formen din) Tusen takk for svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå