Coolermastern Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 Heisan! Mulig jeg sløser med pengene for å kjøpe ett "high end" skjermkort. Jeg skal snart bestille deler og bygge PC'en med blant det beste fra AMD tenkte jeg. Er så mye diskusjoner rundt hva og hvilket kort osv, slik at man blir litt usikker. Sitter å vurderer HIS Radeon HD 5970 2GB GDDR5 (der jeg også har muligheten med tiden å bruke crossfire/SLI). Skal jeg bare slå til, eller burde jeg vente til i mars når nye kort lanseres (hørte jeg rykter om), som er bedre/like bra? Skal brukes til ren gaming. Eller finnes det andre kort per idag som man heller burde investere i,- i samme klassen? (Vi ser bort i fra prisen) Mvh Sten R Lenke til kommentar
Duqe Skrevet 20. januar 2010 Del Skrevet 20. januar 2010 Hvilket oppløsning du kjører spillene har også mye å si om du trenger high-end kort. Pr. idag ville jeg gått for 5970 om du har råd, hvis ikke så hadde heller gått for 5870 og investert i crossfire hvis det er behov. Å satse på at Nvidia kommer med noe bedre enn AMD per i dag tidsnok ville jeg ikke vurdert. Lenke til kommentar
HKS Skrevet 20. januar 2010 Del Skrevet 20. januar 2010 Hvis du ikke må ha noe kort nå, så ville jeg ventet... nVIDIA sine nye kort vil høyst sannsynlig presse ned prisene på AMD sine kort. Hvis du trenger et nytt kort nå så er HD5870 et veldig godt valg. Lenke til kommentar
Chiron Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Hvis du ikke må ha noe kort nå, så ville jeg ventet... nVIDIA sine nye kort vil høyst sannsynlig presse ned prisene på AMD sine kort. Hvis du trenger et nytt kort nå så er HD5870 et veldig godt valg. Enig. Og 5750/70 er heller ikke så verst! ;-) Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 @^: Hahahahah! :!: Lenke til kommentar
Coolermastern Skrevet 21. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2010 I tillegg, er det egentlig noe praktisk forskjell i ytelsen på Radeon 5970 2GB kortene fra ATI mtp prisforskjellene på de kortene? Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 22. januar 2010 Del Skrevet 22. januar 2010 Coolermastern, Forskjellen nå ligger stort sett i store oppløsninger, forskjellen er ganske merkbar hvis du spiller i 5760x1200 oppløsning f.eks. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå