TST Skrevet 2. juni 2003 Del Skrevet 2. juni 2003 Et populært navn i tittelen selger, uavhengig av kvaliteten. Dette var tydeligvis et tilfelle med Matrix Reloaded, som har mottatt relativt krass kritikk av mange anmeldere. Å basere spill på gode filmer kan være ille nok, men et spill basert på middelmådige filmer har alle odds mot seg. http://www.gamer.no/art.php?artikkelid=279 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-KmmsfQ59 Skrevet 2. juni 2003 Del Skrevet 2. juni 2003 Gamer.no: Et under middels nettmagasin - Burde vel egentlig tie ca. stille om ting dem ikke har peiling på. Alt annet ville vel være å skyte seg selv i foten. kthx Lenke til kommentar
JoeDohn Skrevet 2. juni 2003 Del Skrevet 2. juni 2003 Gamer.no: Et under middels nettmagasin - Burde vel egentlig tie ca. stille om ting dem ikke har peiling på. Alt annet ville vel være å skyte seg selv i foten. kthx og folk som ikke vet hva de skriver om, langt mindre KAN bruke et vanlig norsk tastatur burde vel også holde seg vekk fra det meste som finnes av skytevåpen... å skrive noe sånt om Norges beste nettmagasin for data- og konsollspill, og i tillegg komme med et grunnløst haglskudd fra hofta av en kommentar om en artikkel på den måten burde vært forbudt ved norsk lov, noe det dessverre ikke er... er redd for at moderatorer heller ikke finner noen grunn til å utestenge deg, men jeg lever ennå i håpet... skjerpings, gutt! edit; han skjerpa seg, men jeg lar det stå allikevel - til skrekk og advarsel... fear Jay, fear the flamer... Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 2. juni 2003 Del Skrevet 2. juni 2003 intressant...jeg likte heller ikke filmen sååå godt...Final Flight of the Osiris var mye bedre (så slapp vi å se rumpa til keanu reeves oxo:)) men, jeg så dere gav PC versjonen mindre score enn PS2 på grafikk er det slik at dere stiller høyere krav til gfx på PC, enn f.eks PS2? isåfall, hvor mye? som på et spill som dette, der det sikkert er en ren port til PC det er snakk om? hva med andre spill generellt da? Lenke til kommentar
TST Skrevet 2. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2003 Gamer.no: Et under middels nettmagasin - Burde vel egentlig tie ca. stille om ting dem ikke har peiling på. Alt annet ville vel være å skyte seg selv i foten. kthx Du er velkommen til å komme med konstruktive innspill rundt omtalen vår og spillet som produkt. Gjerne kritikk. Inntil du gjør det anser jeg ditt innlegg som svært usaklig, fornærmelsende og grunnløst, og fortsetter du slik fremover havner du snart på utestengelseslisten. Lenke til kommentar
eatshorts Skrevet 2. juni 2003 Del Skrevet 2. juni 2003 dere var altfor snille med karakteren på varighet. Dette spillet er jo like enformig som tetris. Faktisk er tetris mye bedre. Lenke til kommentar
Mith Skrevet 2. juni 2003 Del Skrevet 2. juni 2003 Enter det Matrix var mætt dårlig..... Det skulle liksom gi en film følese med den dere kameravinkelen, men det nye Indiana Jones spillet (Emprorers tomb hell no slik) var MYE bedre. Der sløss du der, å gir fienden en real omgang nævadeng. 8) 8) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-KmmsfQ59 Skrevet 2. juni 2003 Del Skrevet 2. juni 2003 Jeg bare kom med like saklig innlegg som starter av dette temaet. Har vel, så vidt jeg vet, ikke gjort noe som kvalifiserer for straff eller utestenging av forum. Ikke det at det ville bry meg stort, men mitt "haglskudd" som du sier, var vel like grunnløst som kritikken av filmen, som artikkelforfatter sikkert ikke forstod så mye av. (Og har jo, hvis du leser min post, aldri sagt noe om at -jeg- personlig hadde noe med et skytevåpen å gjøre.) Uten å ta helt av her, så kan jeg bruke mitt tastatur, både når det gjelder norsk bokmål og andre språk. Og jeg vet at setninger starter med stor bokstav. Jeg står nå uansett fortsatt på mitt om at folk som tilsynelatende har mangelfulle kunnskaper på enkelte punkter burde senke volumen på stemmen sin, for å si det på den måten (F.eks filmen, og dets handling/forløp/etc). Når det gjelder spillet så er det helt greit. Ikke verdens beste, og heller ikke verdens dårligste. Men bryr jeg meg om hva artikkelforfatter mener om filmen? Nei, egentlig ikke. Og definitivt ikke hans egen mening som er begrunnet ganske dårlig, som deretter fortsetter å misfarge selve spillet. Klart, filmen og spillet er som bror og søster, og det er jo greit å kommentere filmen, men jeg forventer såpass av en artikkelforfatter at han evt. kan forklare hva som var dårlig, eller ei, på en nogenlunde objektiv måte. Hvem vet, var det kanskje filosofien bak filmen som artikkelforfatter reagerte på? I så fall, hva er galt med "the causality theory" som man så fint kan si det på engelsk, eller for eksempel skjebne vs. fritt valg? Var det effektene som skuffet anmelder? Hvis så, kan man da få en anbefaling på en film med bedre effekter ? Eller kanskje man bare glemte at dette var del 2 av 3 ? En del 2 av del 3 som egentlig skulle være 1 film - Kan jo ha litt å si.. - If a room is dark and one cannot see the contents being there, does it mean they are not present ? .... Igjen, hva vet vel jeg, jeg er jo bare en poster med 2 innlegg.. -_- Lenke til kommentar
TST Skrevet 2. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2003 Jeg bare kom med like saklig innlegg som starter av dette temaet. Innholdet i den første posten, som starter denne tråden, er sakset fra ingressen på Gamer.no, som igjen er hentet fra artikkelen, som ikke er skrevet av meg, men av Kristian Aasgård. mitt "haglskudd" som du sier, var vel like grunnløst som kritikken av filmen, som artikkelforfatter sikkert ikke forstod så mye av. (Og har jo, hvis du leser min post, aldri sagt noe om at -jeg- personlig hadde noe med et skytevåpen å gjøre.) Hvis du liker filmen er det greit, det respekter jeg, og de fleste andre. Akkurat som du bør respektere at mange andre ikke liker den. Filmen ble trukket inn i omtalen i samråd med at spill av filmer ikke pleier å være spesielt gode. Spill av dårlige filmer (dårlig fra anmelders subjektive syn) blir ikke akkurat bedre. Det er ingen grunn til å utdype på en hel side hvorfor han ikke likte filmen, når det er spillet som her skal omtales. Når det er sagt får videre diskusjon rundt karaktersettingen og meninger rundt spillet tas fra anmelders side. Jeg har verken sett filmen, eller testet spillet, og er ikke interessert i å mene noe som helst om noen av de produktene. Det eneste jeg forventer her er saklige diskusjoner på et voksent nivå. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-KmmsfQ59 Skrevet 2. juni 2003 Del Skrevet 2. juni 2003 Kanskje jeg legger lista litt for høyt, når jeg som potensiell kunde kanskje lurer på hva som evt. gjør produkt A veldig dårlig, og deretter spin-off av produkt A, like dårlig. Er det ikke rett og rimelig, at jeg som kunde, kan stille spørsmål, og deretter forvente svar, på hvorfor Produkt A som leder til Produkt B er rett og slett elendig? Jeg vet i alle fall, at en ubegrunnet mening av denne type er en 'påstand', og slike ting er til å taes med en klype salt eller to. Hvis artikkelforfatter mener at filmen er dårlig så er jo det helt okei det, men da forventer jeg i alle fall et avsnitt som forklarer grunnen til det, jeg er da heller ikke tankeleser og kan jo da ikke gjette meg til hvorfor filmen er dårlig. Hvis han ikke hadde skrevet at den var dårlig, så hadde det ei vært en grunn til å lure på hvorfor den var dårlig (siden dette ikke hadde vært nevnt). Om jeg høres sur, sint, eller arrogant ut, så er det slettes ikke tilfelle. Er bare tekst som ser kjedelig ut. :> Lenke til kommentar
TST Skrevet 2. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2003 Hvis artikkelforfatter mener at filmen er dårlig så er jo det helt okei det, men da forventer jeg i alle fall et avsnitt som forklarer grunnen til det, jeg er da heller ikke tankeleser og kan jo da ikke gjette meg til hvorfor filmen er dårlig. Du har rett i det, og jeg skal be Kristian om å fylle ut omtalen litt for å forklare sitt syn. Håper det hjelper. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-KmmsfQ59 Skrevet 2. juni 2003 Del Skrevet 2. juni 2003 Takker for det! Beklager om jeg hørtes litt "småkjekk" ut i begynnelsen, men det var nå så det ble.. Lenke til kommentar
insider Skrevet 2. juni 2003 Del Skrevet 2. juni 2003 Har nesten fullført Enter The Martrix på PC .. Konge slosssener, bra med slomo men grafikken i videoene suger noe veldig ! Bilene har trekantete hjul :o Dette er for dårlig ! Ødekegger spillegleden Lenke til kommentar
CAH1 Skrevet 2. juni 2003 Del Skrevet 2. juni 2003 Uten å ta helt av her, så kan jeg bruke mitt tastatur, både når det gjelder norsk bokmål og andre språk. Og jeg vet at setninger starter med stor bokstav. Det han mente var muligens den meningsløse signaturen din.... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-KmmsfQ59 Skrevet 2. juni 2003 Del Skrevet 2. juni 2003 Meningsløs for de som ikke forstår den, meningsfull for de som gjør.. Som din signatur for eksempel~ *glise* Lenke til kommentar
CAH1 Skrevet 2. juni 2003 Del Skrevet 2. juni 2003 Meningsløs for de som ikke forstår den, meningsfull for de som gjør.. Som din signatur for eksempel~ *glise* Er din signatur noe å forstå i det hele tatt eller var det bare noe du måtte si fordet du aldri har lest ringenes herre og ikke vet hva min signatur betyr? Lenke til kommentar
Erling E. Skrevet 2. juni 2003 Del Skrevet 2. juni 2003 Kanskje jeg legger lista litt for høyt, når jeg som potensiell kunde kanskje lurer på hva som evt. gjør produkt A veldig dårlig, og deretter spin-off av produkt A, like dårlig. Er det ikke rett og rimelig, at jeg som kunde, kan stille spørsmål, og deretter forvente svar, på hvorfor Produkt A som leder til Produkt B er rett og slett elendig? Inntil du betaler for å lese Gamer.no er du ikke en kunde, men en leser. Og så lenge det er slik, er innholdet på Gamer.no et privilegium, ikke en rettighet. Takk for at du besøker siden vår! Lenke til kommentar
w00pla Skrevet 2. juni 2003 Del Skrevet 2. juni 2003 hmmm...........Jeg vil faktisk gå så langt som å hevde at han verken er kunde eller en privatperson som nyter et privilegium.... Han er jo en sponsor faktisk. Gamer.no overlever av at folk leser siden, og trykker på bannere. Selv om det er no-profit så trenger også mr. Gamer en liten inntekt til å dekke sine utgifter - right? For det andre vil jeg si med delvis enig med "NgSekTeng" som sier at anmelder kan holde sine subjektive meninger om filmen for seg selv og la være å spre slike holdninger til objektivitet som han tydeligvis innehar. Greit nok at omtalen av spillet (og _alle_ omtaler for den saks skyld) er et verk av subjektivitet siden det vedrørende et slikt tema IKKE finnes noen objektiv sannhet. For det tredje vil jeg kommentere "NgSekTeng"'s uttalelse om at filmen (reloaded) var opprinnelig skrevet som en. Det var den ikke. Alle som har sett Matrix Revisisted, lest litt, og rett og slett har sansen for Matrix og har ønsket å vite litt hva som ligger i kortene (f.eks. vite hvorfor Neo's MiniDisc'er ligger i boken "Simulation & Simulacra") - ja, alle disse vet at Wachowski brødrene lagde matrix som en trilogi, og ikke som én film og lagde en oppfølger. (puh! det ble en lang setning)..... [-"Well, we have this trilogy here..." -"Wait a moment. Let's first make ONE movie, see how it goes and then we can begin talking about sequels"] ____________ Vel, nå som det var sagt: Jeg synes (min subjektive mening) at historien i spillet står for seg selv, men at den kun gir skikkelig mening hvis man ser filmen. Jeg hadde ikke noe problem med motivasjonen og begrunnelsene i alle fall. Redde andre, sprenge et atomkraftverk slik at "Neo can't fail", finne Morpheus osv. __________ til slutt vil jeg bare si det at objektiviteten kan forbedres i omtalene, og ikke trekk slike uheldige slutninger (slik som jeg har sett for mange ganger før på denne siden) i artiklene. --- PS. Smyagol: Jeg tror at det NgSekTeng mente var det ikke er alle som forstår din signatur, og da gir den ingen mening - right? Lenke til kommentar
Yoda Skrevet 2. juni 2003 Del Skrevet 2. juni 2003 Kanskje jeg legger lista litt for høyt, når jeg som potensiell kunde kanskje lurer på hva som evt. gjør produkt A veldig dårlig, og deretter spin-off av produkt A, like dårlig. Er det ikke rett og rimelig, at jeg som kunde, kan stille spørsmål, og deretter forvente svar, på hvorfor Produkt A som leder til Produkt B er rett og slett elendig? Inntil du betaler for å lese Gamer.no er du ikke en kunde, men en leser. Og så lenge det er slik, er innholdet på Gamer.no et privilegium, ikke en rettighet. Takk for at du besøker siden vår! Det blir litt for enkelt å si at de som leser gamer.no ikke er kunder. Dere har reklameinntekter på siden, netopp fordi dere har lesere. Uten lesere ingen reklameinntekter. Derfor vil jeg absolutt si at leserne er kunder og bør behandles deretter. Dere må tåle litt pepper når klare subjektive meninger treffer lesere med annen subjektiv oppfatning. Yoda Lenke til kommentar
w00pla Skrevet 2. juni 2003 Del Skrevet 2. juni 2003 enig med "master Yoda" her.... Problemet med folkene her på gamer.no, er jo at de IKKE tåler kritikk. De hevder de gjør det, men hevder man at de ikke gjør det blir de jo sinte og bare beviser poenget..... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg