Gå til innhold

Kjøpetips Bærbar PC- film,musikk og surfing (8-10 000,-)


Anbefalte innlegg

Min mor klarte å helle frokosten opp i sin bærbare jeg fant til henne i sommer, så ny må på plass.

Jeg har veldig liten innsikt i hva som finnes på det bærbare markedet, så håper å få litt hjelp med hva som gir mes "bang for the bucks".

 

Kravene er ikke så veldig mange:

 

17" skjerm eller større.

Min. 500gb harddisk

Godt tastatur som er behagelig å skrive med.

Maks pris 10 000.

 

Som man skjønner er det ikke så greit når mor skal si hva hun forventer, men dette er da kravene jeg har fått :)

Noen snille sjeler som kunne guidet meg til noen gode alternativer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for godt innspill :)

 

Hun liker å spille enkle spill ,men ikke så avansert som jeg kanskje ville ønske hun tok seg råd til når jeg er der på besøk :p

10 lapper var nok maks av makspris hun kunne være villig til å se på, og hun blir nok fornøyd om jeg anbefaler noe langt rimeligere enn det.

 

Tar jeg feil om jeg får en følelse av at Asus har et godt grep på bærbare markedet om dagen?

Lenke til kommentar
Takk for godt innspill :)

 

Hun liker å spille enkle spill ,men ikke så avansert som jeg kanskje ville ønske hun tok seg råd til når jeg er der på besøk :p

10 lapper var nok maks av makspris hun kunne være villig til å se på, og hun blir nok fornøyd om jeg anbefaler noe langt rimeligere enn det.

 

Tar jeg feil om jeg får en følelse av at Asus har et godt grep på bærbare markedet om dagen?

 

både acer og asus gjør det rimelig bra om dagen.. ikke rart da de gir mye mer ytelse for lavere pris en det HP, FS og toshiba kan

Lenke til kommentar
Hvordan fungerer egentlig disse Windows Vista med Windows 7 upgrade?

Følger det da med Vista, men man kan laste ned Win7, eller må man gi butikken beskjed om hvilket opperativsystem man ønsker ved kjøp?

 

 

ikke anbefalt.. man må som regel bestille plata og betale frakt og opptil 2 ukers ventetid..

 

beste er å kjøpe en med win7 ferdig, men det absolutt beste er å kjøre clean install om man har win7 fra før på fullverdig plate.. bare for å slippe all dritten som følger med på maskinene

Lenke til kommentar

Her er to stk med 17" skjerm og 64bit Win7 til 5k:

 

ASUS X70AE - http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=574430

 

Acer Aspire 7715Z - http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...spx?plid=140215

 

Bare 320GB med lagring, men en ekstern HD er kanskje et alternativ?

 

Når det gjelder Win7 upgrade offer som de fleste Vista PCer har, så må man etter det jeg har forstått bestille en disk fra produsenten sin hjemmeside og man må selv betale for frakt.

Disse tilbudene går ut på dato snart også (ihvertfall hos Acer), så undersøk det før du bestiller hvis du bestemmer deg for en PC med Vista + win7 oppgradering.

 

Hvis moren din trenger PC-hjelp og du bor langt unna så kan jeg anbefale Crossloop eller tilsvarende programvare. Legg det inn på maskinen hennes og du kan fjernstyre den fra din egen over nettet. Har brukt det selv for å hjelpe familiemedlemmer som har problemer :)

http://www.crossloop.com/

Lenke til kommentar

Hei.

Hiver meg på her.

Etter å ha lest en del på dette glimrende forumet har jeg kommet frem til

at jeg skal kjøpe meg en ny bærbar pc av merket Asus.

 

Problemet mitt er at det er så vanvittig mange modeller å velge mellom og håper at noen

kan hjelpe meg.

 

Jeg har ikke så god greie på dette og bruker maskinen til surfing, film, musikk

og bildebehandling i photoshop.

 

Jeg vil ikke ha større skjerm enn 15,6.

Det er også greit at maksinen ser stilig ut og gir et inntrykk av kvalitet.

Har sjekket ut Asus UL50 som ser kjempetøff ut, men har lest her i forumet at SU7300

prosessoren som sitter i disse ikke er av kraftigste slaget.

 

Spørsmålet til dere er derfor om denne maskinen anbefales eller om det er andre

kupp som bør sjekkes ut i jungelen av Asus modeller?

 

Takknemlig for råd!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...