Gå til innhold

Hvor mangee kalorier


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det avhenger av hva som er målet ditt.

Bulk, deff eller vedlikehold?

 

Edit: Og selvfølgelig hvor aktiv du er. Hvor mange ganger per uke trener du?

 

 

Deff, vil ha fettprosenten såpass lav at sixpacken viser.

Jeg trener:

Mandag: Styrke

Tirsdag: Taekwondo

Onsdag: Styrke

Torsdag: Taekwondo

Fredag: Styrke

 

Også bokser jeg litt på en boksesekk hver morgen.

Lenke til kommentar
Rundtom 1800-1850 kcal per dag
Jeg håper vikrlig ikke du er seriøs nå. Ungdom vokser og utvikler seg, så de trenger mye mer kcal enn voksne.

 

Du trenger 1960 kcal hvis du er helt inaktiv, 2330 kcal hvis du er litt aktiv, 2690 kcal hvis du er moderat aktiv og 3130 hvis du er veldig aktiv.

 

Edit: Dette er for vedlikehold av den nåværende vekten din (50kg). Trekk fra 300-500 kcal hvis du skal ned i vekt, og pluss på 200-400 kcal hvis du skal opp i vekt.

Endret av Pollador
Lenke til kommentar
Du trenger 1960 kcal hvis du er helt inaktiv, 2330 kcal hvis du er litt aktiv, 2690 kcal hvis du er moderat aktiv og 3130 hvis du er veldig aktiv.

 

Hvor får du disse tallene fra? Ifølge alder, vekt og høyde kommer jeg frem til en BMR på 1450 kcal. Så jeg synes ikke tallene til Eksentron hørtes helt ille ut når målet er å få frem sixpacken..

Lenke til kommentar
Hvor mye inntar du nå da?

 

3000 er uansett hvis du er veldig aktiv, og med ditt aktivitetsnivå vil jeg si at du burde ligge på 2300-2700 for å holde vekten. Du vil deffe, så da blir det mindre enn det.

 

 

Ok, takker :)

Jeg er ikke helt sikker. Har ikke telt kalorier før, men her er kostholdet mitt:

 

Frokost(07.00): 2 skiver med kalkunpålegg, salami eller leverpostei + ett glass med melk

Lunsj( 10.45): 2 skiver med ost + en liten kartong med lettmelk

Etter skole (14.00) : En liten skål med havregryn + 30 gram proteinpulver blandet med en banan og melk

Middag( 17.00): En vanelig norsk middag, det varierer. ( spaggeti, fisk, kylling, annet kjøtt osv)

Kveldsmat og etter trening(20.15) proteinshake, ( melk,banan 20 gram proteinpulver) + en salat med tunfisk i.

 

Dette er det jeg spiser på en vanlig dag.

Lenke til kommentar
Å hive i seg 3000 kalorier på en dag hørtes jo sinnsykt mye ut :p

 

3000kcal er ikke mye :p Var dager jeg puttet i meg 6000kcal, men ja..

 

Sånn hadde jeg satt opp slagplannen min for å gå ned i vekt:

Kalori for å vedlikeholde: 3000kcal (varier fra dag til dag, hvordan formen er)

%20 av.. 2400kcal er ditt kaloriintakk.

3-5 intervaller i uken og TUNG styrketrening.

2-3g proteiner per kg kroppsvekt.

Endret av Pijus
Lenke til kommentar
Å hive i seg 3000 kalorier på en dag hørtes jo sinnsykt mye ut :p

 

3000kcal er ikke mye :p Var dager jeg puttet i meg 6000kcal, men ja..

 

Sånn hadde jeg satt opp slagplannen min for å gå ned i vekt:

Kalori for å vedlikeholde: 3000kcal (varier fra dag til dag, hvordan formen er)

%20 av.. 2400kcal er ditt kaloriintakk.

3-5 intervaller i uken og TUNG styrketrening.

2-3g proteiner per kg kroppsvekt.

 

 

Nei, det tviler jeg ikke på. Men du og jeg, etter hva jeg har lest du spiser om dagen, hvor mange egg osv er vi to HELT forskjellige når det gjelder kosthold. Intervaller blir vanskelig nå for tiden når det er en halv meter snøv over alt, men på taekwondo treningene er jo det av og til litt intervaller også. Tung styrketrening skal jeg kjøre annenhver dag.

Vil også si at det er ikke å slanke meg jeg skal gjøre, fordi jeg er ikke fet. Jeg skal bare få fettprosenten litt ned, og kvitte meg med mesteparten av fettet jeg har på magen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...