Mixy Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 Hei! Returnerte i forrige uke en SSD disk til en norsk nettbutikk. Pga feilens art så vil ikke avhjelp la seg gjøre (dette innrømmer produsenten, da de vet om problemet, men det ikke finnes en løsning), videre vil omlevering være tilsvarende nytteløst da det er en feil mellom disken og min Mac, altså vil en ny gi samme problem. Eneste løsningen jeg da ser på denne mangelen er heving, og jeg lurer på hva som vil være å regne som "rimelig tid" for dette, jeg skummet relevante paragrafer i fkjl, men kunne ikke finne noe. Produktet er altså stilt til nettbutikkens disposisjon, komplett med esken. Takker for tilbakemeldinger Lenke til kommentar
Rookie_NO Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 (endret) Angreretten regulerer dette til to uker så jeg vil tro at de kan påberope seg litt undersøkelsestid og annet, men ikke mer enn 4 uker. Endret 19. januar 2010 av Rookie_NO Lenke til kommentar
darket Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 send de en mail, be om gavekort, så kan du heller betale et evnt mellomlegg til en annen disk. Du burde få dette løst i løpet av etpar ukers tid, og alt over 5-6 uker ville jeg krevd heving på. Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 19. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2010 Takker for svar Mener derimot at det blir helt feil med 4-6 uker i dette tilfellet, det er det som er satt som øvre grense for avhjelp. Her vet man allerede fra dag 0 (før nettbutikken mottar varen) at den ikke vil kunne repareres, ingen delevent etc. Jeg ønsker heller ikke tilgodelapp/gavekort, da jeg ikke ser grunnen til at jeg skal godta dette kontra pengene tilbake. En tilsvarende disk eksiterer ikke, i alle fall ikke den første perioden. Når en alternativ disk kommer på markedet har jeg ingen garantier for at 'min' nettbutikk vil ta inn varen, eller få denne tidlig Lenke til kommentar
Rookie_NO Skrevet 20. januar 2010 Del Skrevet 20. januar 2010 Uansett hva du mener om at det blir feil å vente i 4 uker her så er det nok slik det vil bli. Du benytter deg ikke av angreretten (den regulerer denne tiden til maks 2 uker) men altså reklamasjonsretten i fkjl. Når man reklamerer har selger undersøkelsesrett, uansett om feilen er triviell eller ikke reparerbar. Bransjen har en norm som blir godtatt av Forbrukerrådet på ~4 uker. Du kan selvfølgelig være heldig og få pengene tilbake med en gang, men det er ingen vits å sende en formell klage til Forbrukerrådet før det har gått minst 4 uker. Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 (endret) Er det en generell feil på denne serien uavhengig av maskin eller plattform den brukes på, eller er det bare din Mac-modell som ikke støtter den? I så fall er den kjøpt fra en Apple-forhandler, og/eller ble den kjøpt sammen med maskinen? Det er nokså relevant å vite for oss som prøver å svare på innlegget ditt. Endret 29. januar 2010 av Nuffern Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå