Gå til innhold

Hvordan overklokke Core i7 920 på Asus P6T Deluxe v1 hk

Anbefalte innlegg

Hei :)

Jeg har en Intel Core I7 920 som kjører som standard fra frabrikken. Ca, 2,6Ghz

Når den er Idle er den ca 44°C og ca 55°C når jeg spiller.

Det jeg hadde lyst til er å Overclocke den endel mer, siden den kan yte mye mere.

Så er det noen som har en framgangsmåte som kan guide meg til hvordan jeg kan gjøre det uten å ødelegge noen ting.

Har Intel sin standard vifta nå, men kan få tak i en mye bedre kjøler, bare dere kan gi meg noen gode tips. (Liker ikke mye støy)

Her er noen fakta om pcen:

CPU: Core I7 920

HK: Asus P6T Deluxe v1

RAM: Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 6GB CL9

PSU: Corsair 750 watt bulk

GPU: Gainward 295GTX(Nvidia)

Endret av Rindal
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Hei!

Har du prøvd å laste ned asus EPU-6 engine? Den clocker både ramen og prosessoren din. Kjører en i7 (husker ikke nummeret på den) men den er standard satt opp til 2.9 GHz, når jeg installerte EPU så kjører den på 3.2 når den trenger det, og rammen blir clocka opp 30-40 MHz :p

Det er ikke den metoden du får utnyttet mest mulig av prosessoren, men da er du ihvertfall sikker på at ingen ting går til helv*** :) Vil tro at EPU klarer å clocke cpuen din til hvertfall 2.9 GHz!

Lenke til kommentar

hello.

I bios kan du jo OC litt. en enkel metode er jo bare å sette fsb til 195 eller mere om du vil , men ikke uten å ha ny vifte. sett rammen på det den skal være 1333 ca eller bare la den stå på auto. eller så kan du jo google det eller ta en tur innom Youtube å søke påi7 920 OC. Det er da sikkert noen andre som kan dette mye bedre enn meg å sier at du kan gjøre noe annet, men det der vil nok funke. Husk OC er på eget ansvar.. =O)

Hilsen Paal

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...