Gå til innhold

overføring fra dv-kamera til pc

Anbefalte innlegg

Har endel film på dv-kamera som jeg vil overføre til pc.

Liker tanken på en usb-løsning siden jeg ta kan bruke den på bærbar i tillegg til stasjonær. Så en løsning hos pinacle. USB i ene enden og div i andre.

Uansett så er jeg ute etter en løsning som ikke koster så mye. Det eneste jeg krever er at den ikke komprimerer "on the fly". Det gjør kameraet mitt fra før, og som hyperkomprimert mpeg4 er det ikke mye bra kvalitet igjen... www.fundingsrud.net/paintball

Regner med at moviemaker holder lenge til den lille redigeringen jeg trenger, og etter det kan jeg komprimere det til divX med ymse verktøy. Problemet er å få overført videoene til pc'n.

Prøver å spare litt penger, så jeg er ikke på jakt etter noen superduper-high-tec løsning. Vil heller ikke ha noe dritt som ødelegger kvaliteten helt.

Noen som har råd om hva jeg bør skaffe meg? eksternt/internt

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har overført masse film fra DV kamera til PC, og her er FireWire det eneste som gjelder.

Nesten alle DV kamera her FireWire ut og forhåpentligvis in også slik at en kan overføre film.

Noen nyere kamera har også USB men her blir USB ikke brukt til videooverføring utenom direct streaming.

Når en ska bruke FireWire så er en selvfølgelig avhengig av å ha fireWire port på hovedkortet da, eller et PCI kort som en plugger i maskina.

Hvis du har det så er det bare kjøre i vei og overføre.

For å overføre så bruker en Capture i Pinnacle Studio eller Adobe Premiere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...