Gå til innhold

Biceps, hjelp av noen?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

starta i desember? litt tildig og få panikk ;) tar litt tid og bygge opp noe men det kommer skal du vite :) og man er som regel så kritisk til seg selv at det kan være lurt og spørre en venn om han/hun ser noen forskjell etter på deg etter 5-6mnd med trening :)

Lenke til kommentar

Pijus got it ;) jeg som trodde de der Row maskin greiene hjalp :( hehe

men sno, jeg er ikke beste svømmern i verden, klarer ikke stort mer enn 30-40 meter om gangen, og da må jeg være uthvilt :p men hva foretrekker du? :)

BTW skal trene nå folks, svarer når jeg kommer tilbake take care så lenge! :D

Hvis noen vil ha eposten min, til å sende meldinger e.l så er det bare å sende PM :p

starta i desember? litt tildig og få panikk ;) tar litt tid og bygge opp noe men det kommer skal du vite :) og man er som regel så kritisk til seg selv at det kan være lurt og spørre en venn om han/hun ser noen forskjell etter på deg etter 5-6mnd med trening :)

hehe :p stoler på at det kommer :) skal spørre noen venner om en god del måneder :p

Lenke til kommentar
men sno, jeg er ikke beste svømmern i verden, klarer ikke stort mer enn 30-40 meter om gangen, og da må jeg være uthvilt :p men hva foretrekker du? :)

Alle må starte et sted, jeg var heller ikke så mye bedre enn deg, nå kan jeg svømme 1500m istrekk viss jeg vil.

Sett deg mål for treningen, i starten kan du f,eks bli enig med deg selv at du skal svømme 500 m. Med 3 min pause mellom hver 100m. Anbefaler deg å skaffe deg et par svømmebriller også å sjekke ut youtube for teknikker for Bryst og Crawl. Svømmingen blir ekstremt mye morsomere og mer effektiv når du har bra teknikk.

Lenke til kommentar

Alle må starte et sted, jeg var heller ikke så mye bedre enn deg, nå kan jeg svømme 1500m istrekk viss jeg vil.

Sett deg mål for treningen, i starten kan du f,eks bli enig med deg selv at du skal svømme 500 m. Med 3 min pause mellom hver 100m. Anbefaler deg å skaffe deg et par svømmebriller også å sjekke ut youtube for teknikker for Bryst og Crawl. Svømmingen blir ekstremt mye morsomere og mer effektiv når du har bra teknikk.

Roger that, og takk så mycket :D tror jeg faktisk svømmer på fredag, slutter ikke før 16:40 de to neste dagene så det blir stress. :p men skal prøve det du sa der :)

Lenke til kommentar
husk å svøm da :) det er forskjell på svømming og bading ;)

Det har jeg prøvd å forklare i årevis til de andre jeg "svømmer" med hehe, men alene er vel best ;)

snakkas, skal trene nå :p hvis du vil kan du adde meg på msn e.l du høres erfaren ut :p bare send meg PM hvis du er intressert i å hjelpe :D

Lenke til kommentar
Og nei, ikke begynn med noen form for maskiner.

hvorfor? :p

Det kan jeg også skrive under på. Hold deg vekke fra maskiner. Nedtrekk + lårcurls er vell kun det som fungerer av maskiner. Bruk så mye frivekter som mulig. Frivekter og basisøvelser stresser hele kroppen på engang. Noe som igjen fører til mer effektiv trening. Teknikken tar lang tid å lære seg, men det er virkelig verdt det.

Lenke til kommentar

hvorfor? :p

Det kan jeg også skrive under på. Hold deg vekke fra maskiner. Nedtrekk + lårcurls er vell kun det som fungerer av maskiner. Bruk så mye frivekter som mulig. Frivekter og basisøvelser stresser hele kroppen på engang. Noe som igjen fører til mer effektiv trening. Teknikken tar lang tid å lære seg, men det er virkelig verdt det.

Idag prøvde jeg noe som ligner nedtrekk det var faktisk denne maskinen:

http://www.nautilus.com/nautilus_brand_com...dom+Trainer.jsp

MED en benk nede, så samlet jeg de to klypene og hang på en lang jernstang og dro ned mot bryst og rygg, hjelper det? akkurat som nedtrekk bare uten de lårstøttene. :)

Lenke til kommentar

Det er nedtrekk det. Ja det hjelper. Nedtrekk er også en bra øvelse for svømming.

Bare hold deg unna den her

smith_machine.jpg

Her er det mange muskler som du ikke bruker i forhold til vanlig knebøy. Blant annet Kjernemusklaturen din i magen, som er viktig muskelgruppe for strykeløft og hverdagen generelt.

Endret av Sno
Lenke til kommentar

Uff, men markløft må vell være mulig å ta uten smith machine. Det er jo bare å slenge en stang på bakken med noen vekter på.

Merkelig at de ikke har knebøy stativ. Der jeg trener er de eneste maskinene nedtrekk, lårcurl, beinpress og pecdec flyes. Men den holder på å ruste ned.

Lenke til kommentar
Selv om det føles mer riktig å sitte med manualer så gir det dokumentert ikke mer styrke.

Den dagen du kan dokumentere at fysisk aktivitet, i dette tilfellet trening med manualer ikke gjør deg sterkere, skal jeg dokumentere at jeg tar Arild Haugen i handbak.

Edit: @Pijus

Det er bare i Bergen "boss" har negativ mening.. For oss andre oversettes det til "sjef", fra engelsk hvis du ikke kobla :)

Endret av Kaktuz
Lenke til kommentar
Trodde nesten det var obligatorisk en et treningssenter... :hmm:

Det trodde jeg også. Er glad jeg ikke har medlemskap der hvertfall! Men blei rimelig frustrert når vi skulle trene der i gymmen.. Alle treningssentere med respekt for seg selv har knebøystativ eller rack!

Uff, men markløft må vell være mulig å ta uten smith machine. Det er jo bare å slenge en stang på bakken med noen vekter på.

Merkelig at de ikke har knebøy stativ. Der jeg trener er de eneste maskinene nedtrekk, lårcurl, beinpress og pecdec flyes. Men den holder på å ruste ned.

Man kan bruke benkpress-stanga, men den er vel rimelig opptatt hvis du er der i riktig tid. Er så mange som overdriver viktigheten av benkpress og holder på en evighet. Det er jo den viktigste øvelsen for de som ikk vet bedre.

Det kan hende de har knebøystativ hos TS, men de har det ikke på samme kjede i kongsberg. Der er det smith-maskin og andre maskiner det går i. (De har faktisk én vanlig benk!!!)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...