Gå til innhold

Biceps, hjelp av noen?

Anbefalte innlegg

Heyah alle sammen :)

Jeg starta på Nautilus desember (2009) så har jeg fått følelsen av at min styrkeplan ikke går helt som det skal gå :p

derfor vil jeg bare spørre dere proffe hvordan jeg kan få større Biceps, med markering. Skal ærlig og redelig si at jeg har litt tykkere hud i armen enn vanlig (tror jeg) og jeg kan stolt si at jeg klarer 7,5 kg med manualer (hehe) jeg setter meg mål som dette:

Ta minimum 50 kg Benkpress

Få markering + større Biceps/Triceps

trene magen sånn at alt ekstra brennes bort >.<

Får også lyst til å trene ryggen.

Bena tipper jeg at jeg ikke burde trene så mye, tar ca 120 i benpress, og er fornøyd med bena :D

Men som sagt armer, mage og rygg (prioritert rekkefølge)

Er VELDIG takknemmelig for svar. (PS målene prøver jeg å nå før sommerferien :p)

en ting til, jeg er ny på feltet, så ikke le hvis jeg sier noe feil >.< :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heyah alle sammen :)

Jeg starta på Nautilus desember (2009) så har jeg fått følelsen av at min styrkeplan ikke går helt som det skal gå :p

derfor vil jeg bare spørre dere proffe hvordan jeg kan få større Biceps, med markering. Skal ærlig og redelig si at jeg har litt tykkere hud i armen enn vanlig (tror jeg) og jeg kan stolt si at jeg klarer 7,5 kg med manualer (hehe) jeg setter meg mål som dette:

Ta minimum 50 kg Benkpress

Få markering + større Biceps/Triceps

trene magen sånn at alt ekstra brennes bort >.<

Får også lyst til å trene ryggen.

Bena tipper jeg at jeg ikke burde trene så mye, tar ca 120 i benpress, og er fornøyd med bena :D

Men som sagt armer, mage og rygg (prioritert rekkefølge)

Er VELDIG takknemmelig for svar. (PS målene prøver jeg å nå før sommerferien :p)

en ting til, jeg er ny på feltet, så ikke le hvis jeg sier noe feil >.< :D

Om du vil ha synlige muskler, så kvitt deg med fettet. Hva tar du i benkpress nå?

Lenke til kommentar
Om du vil ha synlige muskler, så kvitt deg med fettet. Hva tar du i benkpress nå?

Ikke mye x_x tar vel har klart 40 men det er dead lift. (altså banner og sprenger blodårer for å få den opp) hehe men hvis man trener manualer øker ikke størrelsen på musklene, altså mer synlig :p og en ting til hvordan fjerner man fett i armen? xD (biceps og triceps området) =)

Lenke til kommentar

Du bør kjøre store muskelgrupper i starten, ettersom man vil få lite resultat av å kun kjøre f.eks. biceps.

Markløft og benkpress hjelper blandt annet på "hele" overkroppen. Tren også knebøy, da det også er en øvelse som aktiviserer de fleste musklene i kroppen.

Ellers er det bare å si at du ikke vil få syke overarmer over natten, det krever trening og aller helst også et skikkelig kosthold.

Edit:

Ikke mye x_x tar vel har klart 40 men det er dead lift. (altså banner og sprenger blodårer for å få den opp) hehe men hvis man trener manualer øker ikke størrelsen på musklene, altså mer synlig :p og en ting til hvordan fjerner man fett i armen? xD (biceps og triceps området) =)

Du forbrenner fett ved å kjøre cardio/strikt kosthold. Konsentrer deg om enten bulk eller deff i en periode.

Hvor tar du det fra at man ikke øker størrelsen på musklene ved å trene med manualer?

Manualer vil ofte gi større resultater enn stang, ettersom man også må bruke mer muskler på å balansere manualene.

Endret av Eksentron
Lenke til kommentar

Nøkkelen til styrke er basisøvelser, mye mat og og nok søvn. Styrke er ikke noe som kommer gratis. Det krever mye svette og tid.

Sørg for at du trener mye stangroing, benkpress med stopp, markløft og knebøy.

Edit.

Pullups og chin-ups kan være en godt øvelse innimellom. Sørg for at du ikke går i isolasjonstrening fella. Selv om det føles mer riktig å sitte med manualer så gir det dokumentert ikke mer styrke.

Endret av Teac
Lenke til kommentar
Du bør kjøre store muskelgrupper i starten, ettersom man vil få lite resultat av å kun kjøre f.eks. biceps.

Markløft og benkpress hjelper blandt annet på "hele" overkroppen. Tren også knebøy, da det også er en øvelse som aktiviserer de fleste musklene i kroppen.

Ellers er det bare å si at du ikke vil få syke overarmer over natten, det krever trening og aller helst også et skikkelig kosthold.

+1. Ja og en ting til, du får ikke "store" armer av biceps curl. Det er bare sånn kroppen er laget.

Lenke til kommentar

hehe så jeg bør starte med knebøy og benkpress altså, vi har jo en masking hvor du trekker den lange jernstanga enten ned mot nakken eller brystet, det skal vist trene både armer og bryst/rygg. er den lur å ta? :p

i såfall legger jeg merke til forskjell hvis jeg starter idag også trener jeg annhver dag frem til sommern? :p

Lenke til kommentar

Mulig jeg tar helt feil, men mister du ikke fett av å trene med manualer anyone? ( dette er bare noe jeg tror så ikke hør på meg)

Ok, når jeg begynte for 2 måneder siden tok jeg 35, nå klarer jeg 55 ca, sikkert en del med feil teknikk i starten også da. Men tror du skal klare mer en 50 om du trener hardt til sommeren :)

Endret av TheFighter94
Lenke til kommentar

Tren Knebøy, markløft og benkpress. Viss du vil ha definerte muskler må du drive med kardio, kardio er f,eks svømming, løping, sykling osv. Ikke vær så fokusert på armene heller, det er mye finere å ha skikkelig rygg, bein og brystkasse. Armene kommer med på kjøpet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...