Bllink Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 Hinn dagen hadde jeg bilen på verksted, las ut feilkoder. Gasspjeldpotensiometer var eneste feil, men vart fikset. Dagen etter jeg får den igjen så blei bilen varm, og kokte, 115 grader ca. Dette har aldri skjedd før. Bilen blir MYE fortere varm på temp. måler nå enn før. Når temp. måler når 90 grader, ligger den der ca et halvt min, så stiger den igjen, og fortsetter å stige helt til jeg har sløkt den. Har ikke fått sjekket fargen på eksosen eller lignende. Er det noen som vet om det er termostaten eller vannpumpa? Bilen er en Audi A4 B5 1.8T Lim 96-mod. Lenke til kommentar
Mechablast Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 Jeg ville gjettet på termostat. Lenke til kommentar
Indian Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 (endret) Går vifta når den blir varm? Det tviler jeg og da tipper jeg viftebryteren som sitter på radiatoren. Det er ikke termostaten da dagens termostater vil være åpne hvis defekt. Tar kun lengere tid å varme opp. Du kan ta en enkel prøve ved å varme opp motoren, koble sammen begge ledningene til bryteren og se om motoren blir for varm. Endret 19. januar 2010 av Indian Lenke til kommentar
Bllink Skrevet 19. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2010 Går vifta når den b lir varm? Det tviler jeg og da tipper jeg viftebryteren som sitter på radiatoren. Vifta går rundt ja Lenke til kommentar
Indian Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 Vannpumpe kan lett sjekkes for lekkasje. Så må vi teknke penger, masse penger.....topp pakningen? Mister du kjøleveske? Lenke til kommentar
Bllink Skrevet 19. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2010 Fant feilen etter å ha brukt 2 timer på å skru ut termostaten. (Les: Jeg har ikke peiling på motor). Det var faktisk reima som går til vannpumpa som plutselig mangla, så den har vell slitt seg av Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå