opera Skrevet 2. juni 2003 Del Skrevet 2. juni 2003 Noen som har en løsning på hvorfor maskinen rett og slett ikke vil starte opp hvis jeg endrer multiplier på CPU? Dette er en xp2200+ thoroughbred som i utgangspunktet skal være opplåst. Kan dette skyldes at jeg har en gammel BIOS på kortet som i følge manualen ikke støtter høyere enn netopp xp2200+ med v1.0 av bios. Med nyeste BIOS støtter kortet xp2800+ Maskinen vil heller ikke boote windows hvis jeg så mye som rører FSB instillingene heller HK: MSI KT400ultra CPU: xp2200+ (thorougbred) Lenke til kommentar
Raider Skrevet 2. juni 2003 Del Skrevet 2. juni 2003 Har samma problem med mitt KT3 ultra 2 , dissa korta liker ikke Multi.. bare still opp FSB..og Vcore på 1.700 jeg har en xp2100Tbred B som jeg klarte og få opp i 2.24ghz FSB på 170 Lenke til kommentar
opera Skrevet 2. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2003 Ok..Så den multiplieren vil sannsynligvis ikke virke selv om jeg flasher BIOS? Når jeg prøvde å stille FSB ville ikke windows boote,,kan dette ha noe med at jeg ikke har stillt vcore? Er såpass amatørklokker at jeg ikke har så veldig greie på hva Vcore egentlig gjør. Og har MSI Kt400ultra pciagp lock? Og vil det dukek opp i POST at jeg har en xp 2400+ eller no hvis jeg stiller til samme klokkehastighet? Lenke til kommentar
Erik J. Nilsen Skrevet 2. juni 2003 Del Skrevet 2. juni 2003 Ingen av MSI sine kort låser opp MP´en i BIOS. så dette må gjøres manuelt før man forandrer på den. -P- Lenke til kommentar
formann Skrevet 2. juni 2003 Del Skrevet 2. juni 2003 Har selv hatt KT3 Ultra2 og KT400 fra MSI.. begge tillot endring av MP. Bruker dere siste bios? Og er dere HELT sikkre på at det er Tbred? Lenke til kommentar
PumpAction Skrevet 2. juni 2003 Del Skrevet 2. juni 2003 Hadde også et MSI KT400Ultra hadde ingen problemer med å endre MP, Sikker på at CPU takkler det da? Kan forøvrig si at det MSI kortet neppe klokker så langt, Fikk max 180FSB på mitt, klarte å drepe det med harde ram-timing... Lenke til kommentar
opera Skrevet 2. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2003 Jeg er 100% sikker på at det er en Tbred og jeg bruker den eldste BIOS, nmelig den som følger med HK originalt v1.0 Lenke til kommentar
opera Skrevet 2. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2003 Jeg er 100% sikker på at det er en Tbred og jeg bruker den eldste BIOS, nmelig den som følger med HK originalt v1.0 Lenke til kommentar
formann Skrevet 2. juni 2003 Del Skrevet 2. juni 2003 Jeg er 100% sikker på at det er en Tbred og jeg bruker den eldste BIOS, nmelig den som følger med HK originalt v1.0 Da burde du laste ned en ny. Om det er den første som kom ut så er det sikkert en del feil i den. Lenke til kommentar
opera Skrevet 2. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2003 Ok Takk for tipsene..( Stilig avatar forresten ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå