Gå til innhold

Ac/Dc til Noreg 30.5.2010 @ Valle Hovin


Wackee

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men hvorfor i helvete venta de 1,5 time mellom oppvarming og ACDC? Kunne jo skvisa inn et helt oppvarmingsband til på den tida istedet for slapp blues.

Jeg så crewet var ute flere ganger og gjorde noe med ene monitoren, men de utsatte vel ikke konserten i en time for en scenehøytaler..Jeg hørte teorier fra "bandet har omgangssyke" til "Peppes leverte ikke tidsnok"

 

Hørtes jo ut som de gikk tom for musikk og bare kjørte en blues-plate på repeat i 1,5 time..også ingen Those about to Rock med kanoner..

 

Man forventer jo at et band av AC/DC's kaliber skal spille i litt mere enn 1 time 20 minutter..Det de spilte var selvsagt råbra, og Angus sin gitarsolo rula gata.

Endret av Bytex
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det var ikke mye oppbygning, de spilte dauslapp blues i 1,5 time uten at noe som helst skjedde på scenen. Folk ble pisslei og begynte å bue hver gang en ny blueslåt kom på anlegget..en stund trodde jeg jeg hadde gått feil og var havna på Notodden Bluesfestival. Men når filmen med Rock n Roll Train kom på skjermene var alt glemt i 1,5 time.

Endret av Bytex
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ja jeg klokka inn 1t25minutter. Det var kortere enn jeg hadde trodd. Andre stadionband spiller jo gjerne 2,5-3 timer. Og starter før 21, ikke kl 22. Springsteen spilte fra 19:30-23.

 

De måtte jo gi seg 23:30 så jeg kunne rekke toget hjem :)

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Var det bare meg som så hvor utrolig fine damene som ble fanget i kamera på The Jack og Dirty Deeds var? Kanskje det var derfor konserten drøyde så lenge med å starte, kameragutta måtte finne rette damene å zoome inn på.

 

Veldig artig når de oppdaget at de var på storskjerm og ble kjempeflaue. Bra måte å få opp stemning på :)

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Konserten var bra den, litt kort men ellers knall. Rart de ikke avslutta med "For those about to rock".. Det gjør de jo alltid.. Ellers syns jeg det var litt dårlig liv jeg da, hvertfall oppe på gresset til venstre for scena. Folk sang jo ikke en gang... Og jeg syns det var stusselig lite lyd fra 40.000 mennesker på "The Jack." Hørte seriøst ingenting fra publikum omtrent... Virka som om Brian ble litt skuffa å..

 

Men ja, tragisk med så lang ventetid.. Håper de hadde en god grunn, virka som om noe hadde hindra dem, ettersom han sa: "Hey, we got here as fast as we could...!"

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB

Ble vel egentlig noe skuffet over konserten, og forsinkelsen var nok det som ødela mest. De skulle vel egentlig gå på 21.00, men klokka var nærmere 22.00 når de faktisk dukket opp. Da var også mesteparten av publikum lei av å vente, og lei av å bli servert den ene dørgende kjedelige blueslåten etter den andre over høyttaleranlegget. Når AC/DC da endelig kom i gang, virket det nesten fra første stund som om de hadde det travelt med å komme igjennom konserten. Også veldig skuffende at For Those About To Rock ble kuttet vekk. Alt i alt kan man vel si at det var en mye bedre konsertopplevelse på Valle i fjor.

Lenke til kommentar

Den eksakte grunnen vil vi kanskje aldri få. Aftenposten skriver at dem havnet på feil fly. Synes dette høres veldig rart ut. Kan ikke se for meg at dem ikke har privatfly. Og uansett, dem bør legge inn større marginer. Det tar ikke to dager å komme seg fra Polen til Norge.

 

Selv er jeg skuffet. Bandet gjorde en kjempe jobb. På en annen side er jeg skuffet over de sangene vi ikke fikk, lyden var ikke bra, forsinkelsen var tortur og scenen de bruker hater jeg. Den er jo så sinnsykt høy, altså midtgangen (i mangel av bedre ord), at man må jo velge hvilken side man skal få med seg. Om dem absolutt skal ha en slik midtgang synes jeg hvertfall den gjøre den lavere.

 

Synes Audrey Horne fortjener skryt. Synes dem gjorde en veldig bra jobb. Ikke favoritt bandet mitt, men live funker dem veldig bra synes jeg.

 

@Dwight Fry: Ja det er klart dem måtte forte seg om dem skulle få unnagjort flest mulig sanger. Desverre en konsekvens av forsinkelsen. Hadde dem tatt seg god tid ville jo færre sanger bli spillt, noe publikum også ville klagd over. Så da synes jeg det er bra dem fikk spillt så mange sanger som mulig.

 

Om jeg skulle valgt ville jeg stemt for flytting av konserten for å være ærlig. Synd å kaste bort en søndag, men da ville vi hvertfall ha fått en komplett konsert.

Lenke til kommentar

Anmelderen fra Aftenposten sier:

 

Ryktene vil ha det til at bandet hadde havnet på feil fly(!), og at de ble kjørt i ilfart fra flyplassen til Valle, med politieskorte. Det kan forklare hvorfor Rock N' Roll Train og Hell Ain't a Bad Place to Be sporer litt av.

 

 

Kan jo ha noe i seg, det.

Lenke til kommentar
Nå forklarer konsertarrangøren Live Nation hvorfor norskefansen måtte smøre seg med så stor tålmodighet før gårsdagens konsert i Oslo. Underveis i ventetiden i går gikk det nemlig ikke ut noen melding om årsaken til at rockerne uteble så lenge.

 

Flystopp

 

- Flyet deres fikk motorhavari i Berlin, og det tok tid å få chartret et nytt fly. Det ble jobbet hardt i alle ledd for å få gjennomført konserten allikevel, opplyser Live Nation.

 

- AC/DC var sporty og gikk rett på scenen etter ankomst fra flyplassen, forklarer arrangøren som beklager alle ulempene dette medførte for publikum.

 

Konserten ble forkortet som følge av problemene

 

Ekstremt synd for alle dere som var på konserten. Betaler man 600+ og står i mange timer for å se bandet sitt, så fortjener man en skikkelig konsert. Men det var nok ikke AC/DCs skyld, og de prøvde nok å gjøre det beste ut av det. Det er tross alt ganske vanskelig å avlyse en konsert når så mange har møtt opp og ikke minst mange som har reist langt.

Lenke til kommentar

Synes Live Nation fortjener skryt for å komme med en forklaring allerede idag. Bra dem fikk gjennomført konserten også. Enig i at det var sporty av AC/DC å dra rett på scenen etter at flyet landet. Hadde vel egentlig blitt overasket om dem ikke hadde gjort det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...