Gå til innhold

Behandling av sykkel som står ute i vinter


LtdEdFred

Anbefalte innlegg

Heisann.

 

I våres kjøpte jeg meg en ny sykkel som ble brukt flittig til vinteren kom. Jeg har ingen mulighet til å ha sykkelen inne så den har stått ute i vind og vær i hele vinter. Jeg må innrømme at jeg har glemt den bort litt ettersom det ikke har vært aktuelt å bruke den mens det har vært glatt ute, men nå begynner jeg å få dårlig samvittighet. Derfor lurer jeg på om dere har noen tips til hvordan jeg burde pleie den.

 

- Er det fornuftig å kjøpe kjedeolje/sykkelolje og smøre inn kjedet eller kan det fryse fast?

- Burde jeg kjøpe et trekk til å ha over sykkelen? Vil dette ha noen effekt eller blir det det samme?

- Er det noen andre deler enn kjede og gir jeg burde se til? Det er bl. a hydrauliske bremser og dempegaffel på sykkelen.

 

 

Alle tips mottas med takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan nok være lurt å dekke til sykkelen. Det vil holde vann og snø unna for det meste. Skal du bruke olje nå så kanskje slik tykkere olje kan være lurt som er for våte forhold. Da vil ikke oljen dette av så lett med vann eller regn. Jeg skal ikke si at det ikke kan fryse fast med olje, jeg har syklet i nesten 20 minus uten problemer i vinter. Oljen vil jo hjelpe til at gir fungerer.

 

Hvis du ikke bruker sykkelen i vinter hva med å finne en venn som har en bod, kanskje du kan sette den der. Skal man sykle nå så er nok piggdekk veldig lurt. Andre deler vel jeg vet ikke noe annet et fjærer på pedaler til sko og girvaiere som kan trenge smøring om de har synlig metall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...