Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Knekt tå eller bare indre blødning?

wolf5

Anbefalte innlegg

Onsdag forrige uke smellte jeg foten i en stein mens jeg var barfot på stranden i syden. Snudde meg brått for å løpe og så suste foten i en stor stein.

Gjorde ikke voldsomt vondt og kun 2-3 små sår som blødde litt. 10 minutt seinere når jeg satte meg ned begynte en pulserende smerte som gikk over etter 5-10 minutt. Da jeg hadde haltet hjem til rommet mitt så så jeg at tåen (mellomste) hadde blitt lilla på halve tåen(tuppen) og litt på undersiden. Dagen etter var det kommet litt lillafarge innpå selve foten ved roten av tåen.

Tåen har ikke vært hoven men jeg har haltet litt siden da. Den er blitt bedre og bedre så langt, men jeg er usikker på om den evt er knekt. Kan fint ta tak i tuppen og skru den til høyre og venstre. Får kun vondt når jeg presser den langt ned eller langt opp. Gjør vondt når jeg går når vekten glir mot tærne (når hælen løftes opp og tuppen av foten bøyes) som er årsaken til at jeg halter litt.

Noen som tror dette er et brudd mtp at det aldri var hovent?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vel kan du bøye den? da jeg knakk stortåa kunne jeg knapt røre den, og den var vel dobbelt så stor som normalt, og gjerne i alle regnbuens farger;) trolig bare slått den kraftig, men kan da være godt å få det sjekket for sikkerhets skyld:)

Lenke til kommentar

Kan beveges som før. Men fastlege. Det er et ork. Bestille time. Få en time om 2 uker. For derette å bli sendt til legevakt for røntgen 1 uke seinere.

osv.

Da er det vel smartere å bare stikke rett på legevakten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...