Liberum Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 Hei! Bor for tiden på hybel på Raufoss og har ikke tilgang til internett. Har tenkt på å prøve enten ICE eller noe som heter nextnet. Noen som har noen erfaringer med de,i henhold til dekning og hastighet eller har noen andre anbefalinger? http://www.ice.no/private/Bredband-Alltid.aspx http://www.nextnet.no/broadband.asp?oc=1&c=244&t=707 Lenke til kommentar
martingee Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 Ice funker greit. Som student regner jeg med at du bruker internett relativt mye vil ha en pakke hvor du kan surfe "fritt"? Da ville jeg i såfall gått for denne. Men vil anbefale deg å velge Wlan-router. Da kan du bruke flere maskiner på nettverket samtidig som du oppnår bedre signaler da Wlan-routeren ordentlige antenner. Har dessverre ingen erfaring med Nextnet Lenke til kommentar
Liberum Skrevet 19. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2010 Ok, tror jeg går for ICE da, men var litt skeptisk når jeg leste om fler som hadde hatt problemer med at det var ustabilt og at de falt ut av nettet. Vet du hvordan det er hvis man laster ned mye filmer, musikk og slikt? Blir nettet begrenset ned? Lenke til kommentar
martingee Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 Ok, tror jeg går for ICE da, men var litt skeptisk når jeg leste om fler som hadde hatt problemer med at det var ustabilt og at de falt ut av nettet. Vet du hvordan det er hvis man laster ned mye filmer, musikk og slikt? Blir nettet begrenset ned? Mine foreldre bruker ICE. Når jeg er hjemme på besøk så merker jeg av og til at modemet har mistet forbindelsen, men det skjer ikke ofte i den forstand at du vil være plaget av det. Du får det du forventer av et mobilt bredbånd. Du må huske på at det aldri vil være like stabilt som fiber eller adsl... no freakin' way "Dersom opp- og nedlastingsvolumet blir unormalt stort, eksempelvis ved server-hosting, fildelingstjenester og annen spesielt kapasitetskrevende bruk, kan dette påvirke tjenesten for andre kunder i nettet. Nordisk Mobiltelefon kan i slike tilfeller redusere hastigheten/prioriteten i nettet for enkelte trafikktyper og for kunder med unormalt bruksmønster/unormal høy bruk." (Kilde: ice.net) Lenke til kommentar
Exiztzor Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 Hei! Bor for tiden på hybel på Raufoss og har ikke tilgang til internett. Har tenkt på å prøve enten ICE eller noe som heter nextnet. Noen som har noen erfaringer med de,i henhold til dekning og hastighet eller har noen andre anbefalinger? http://www.ice.no/private/Bredband-Alltid.aspx http://www.nextnet.no/broadband.asp?oc=1&c=244&t=707 hvis du skal ha nextnet så må du motentere en antenne på husvegg og da må man spørre huseier . så ice er nok det beste alternativet. Lenke til kommentar
martingee Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 Hei! Bor for tiden på hybel på Raufoss og har ikke tilgang til internett. Har tenkt på å prøve enten ICE eller noe som heter nextnet. Noen som har noen erfaringer med de,i henhold til dekning og hastighet eller har noen andre anbefalinger? http://www.ice.no/private/Bredband-Alltid.aspx http://www.nextnet.no/broadband.asp?oc=1&c=244&t=707 hvis du skal ha nextnet så må du motentere en antenne på husvegg og da må man spørre huseier . så ice er nok det beste alternativet. Hvis det absolutt er ønskelig å optimalisere signalstyrken kan du montere antenne med Ice også, men det er selvfølgelig valgfritt Tror de tilbyr dette fortsatt. Det gjorde de ihvertfall når mine foreldre bestilte lenge før Ice ble kjent. Lenke til kommentar
Liberum Skrevet 19. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2010 Leste at det var 5 gb begrensning i måneden. Er dette mye? Blir dette brukt opp med en gang hvis jeg bruker f.eks. spotify og youtube mye? Hva med nedlastning av filmer? Hadde og tenkt å koble opp xboxen, men det blir vel kanskje uaktuelt, når du tenker på begrensningen i tillegg til at det kommer til å lagge i onlinespilling. Lenke til kommentar
martingee Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 Det er et mobilt bredbånd det er snakk om. Om 5gb er mye eller lite kommer jo helt an på bruken din, men som du sier... Skal du laste ned mye filmer osv så ruller megabytene av gårde som bare rakkern. Spotify og Youtube er ingen problem Men hvorfor skal du absolutt ha mobilt bredbånd? Kan du ikke fikse deg Get e.l.? Da får du skikkelig hastighet og kan laste og game uavbrutt uten å måtte tenke på øvrig nedlastingsgrense... Dårlig med Get på Raufoss kanskje Lenke til kommentar
Liberum Skrevet 21. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2010 Slik jeg har forstått det, så må man ha kabel-tv fra get for å benytte seg av bredbåndet deres. Siden jeg har litt stramt budsjett blir det uaktuelt, så derfor hadde jeg tenkt på ice, men det var dumt at det var begrensning på det Lenke til kommentar
janingar Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Kan du ikke få levert bredbånd via telefonkabelen da? Lenke til kommentar
Liberum Skrevet 21. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2010 Har ikke telefonkabel på hybelen Lenke til kommentar
janingar Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Dårlig gjort av husvert. Har du sjekket ut hvordan 3G-dekningen er i området. Om den er god kan vanlig mobilt bredbånd kanskje være en god løsning. Tror de pleier å være bedre enn ICE i alle fall. Lenke til kommentar
Liberum Skrevet 21. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2010 (endret) 3g dekningen er god, men tenkte det hadde vært fint med ice hvis jeg skulle ha fler pc'r/xbox koblet til nettet. Så det blir vel så jeg går for ice, selv om det suger at de har begrensninger. Fant dette i avtalevilkårene: For å sikre det store flertallet av våre kunder tilgang til best mulig ytelse, vil Ice.net midlertidig kunne begrense hastigheten til max 200 Kbps dersom forbruket overstiger 10GB de siste 4 uker . Modemet vil stilles tilbake til normalhastighet etter kun en uke, såfremt forbruket er normalisert. 10gb er vel ikke så værst til å være mobilt bredbånd. Telenor har 4-5gb tror jeg. Men blir sikkert brukt opp rimelig fort hvis jeg bruker xboxen til livespilling. Men det burde vel holde for normal surfing, youtube og spotify. Endret 21. januar 2010 av Liberum Lenke til kommentar
janingar Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 3g dekningen er god, men tenkte det hadde vært fint med ice hvis jeg skulle ha fler pc'r/xbox koblet til nettet. Så det blir vel så jeg går for ice, selv om det suger at de har begrensninger. Det finnes rutere som er beregnet på tilkobling med mobilt brebånd så man kan dele internett-tilgangen på flere enheter men har ikke vært borti det selv. Tror Telehuset eller Telekiosken har det. Lenke til kommentar
martingee Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Dårlig gjort av husvert. Har du sjekket ut hvordan 3G-dekningen er i området. Om den er god kan vanlig mobilt bredbånd kanskje være en god løsning. Tror de pleier å være bedre enn ICE i alle fall. Mobilt bredbånd fra både Telenor og Netcom har betydelig lavere begrensning. Henholdsvis 5gb og 2gb. Det blir sannsynligvis for lite til ditt forbruk. Du kan jo sjekke dekningen der du bor ganske detaljert på ice.net. Finnes en kartfunksjon som analyserer signalstyrken dag-for-dag og uke-til-uke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå