jevli Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 Hei Jeg kjøpte noen lysdioder for å ha i midtkonsollen min. De skulle indikere at de ekstra lysene mine var på. Det var disse jeg kjøpte: http://www.biltema.no/Bil---MC/Biltilbehor...risk/Lysdiode1/ Men disse lyste alt for sterkt for indikering inni bilen. Jeg blir omtrent blendet og det er litt ugunstig når jeg bruker ekstra lys for å se bedre når det er mørkt ute Skal bestille nye lysdioder fra Elfa.se. Lurer derfor på; hvor mye effekt burde jeg ha på slike lysdioder? Velger ca. 5 mm i størrelse. Bruker resistorer foran for å kunne bruke 12V'en. Sett litt på denne Storlek: 5 mm Färg: Blue Våglängd: 430 nm VF: 3.8 V If: 20 mA Ljusstyrka: 1000 mcd @ 20 mA Strålningsvinkel: ±5 ° Typ: LED Kapselfärg: Untinted Kapseltyp: Clear Noen tips? Mvh Birger Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 kan du ikke bare sette inn en motstand forran lysdioden du allerede har kjøpt? Lenke til kommentar
jevli Skrevet 21. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2010 Hmm. Ikke dumt igrunn Lyseffekten vil vel gå ned når spenningen over dioden blir lavere. Skal teste dette Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå