Gå til innhold

hvilke spill har best soundtrack?

Gjest Slettet-T9cKWhDpN0

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Golden Sun 1 & 2 stiller i en egen klasse....

Så har vi Final Fantasy - Chrystal Chronicles og Zelda. Ser noen har nevnt WoW... Er det noe jeg savnet i det spillet så er det god musikk. Døll kjedelig imo. Hvor blir det av episk bossmusikk?

Lenke til kommentar

Brütal Legend har et soundtrack som er så sinnsykt bra at det neppe hadde vært mulig å lage det bedre. Ikke bare har de med gamle klassikere, men mange nye låter jeg ikke kjente til fra før som nå har blitt favoritter.

Dessverre var det ikke så mye mer enn metal-settingen som var bra. Selve spillet hadde en overraskende kortvarig underholdningsverdi.

Se filmen hos Youtube

Endret av Aurvan
Lenke til kommentar
Woot!?! Ingen som har posta om musikken i Age of Conan?!? Da snakker vi musikk som setter standarden, mener hvertfall jeg :)

En liten smak, laiv fra Spelemannsprisen -->

Er enig med deg der. Etter Brütal Legend, kommer Conan høyt opp! Bøksle er forøvrig en personlig favoritt også. Men selve spillet AoC skuffet såpass at jeg har vanskelig for å snakke om det i positive ordelag. Jeg er en stor Conan-fan, og ønsket virkelig at dette skulle bli et bra spill...

Lenke til kommentar
Shadow of the Colossus

Persona 3

Persona 4

Bayonetta

No More Heroes

Final Fantasy (så godt som hele serien bortsett fra X-2)

Earthbound (Mother 2)

Mother 3

Donkey Kong Country 1 og 2

Metal Gear Solid (hele serien)

The Legend of Zelda (de aller fleste i serien)

Super Mario (igjen, de fleste i serien)

Silent Hill (alle i serien)

Kingdom Hearts 1 och 2

Kingdom Hearts er det einaste spelet her som eg ikkje har spelt, og sett bort frå Bayonetta synest eg denne lista ganske solid. Men eg legg til:

Braid

BioShock

Super Metroid

og viktigast:

Castlevania: Symphony of the Night

Seriøst! At ingen har nemnt det er heilt bak mål.

Lenke til kommentar

Shadow of the Colussus er heldigvis nevnt, len dere tilbake og hør....spillet er kunst, og musikken like så!

name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="
type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>

">

name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="
type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>

" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350">

Se filmen hos Youtube

Lenke til kommentar

Er alle for unge her eller? Ingen har nevnt hverken Doom eller Quake 1 og 2. Helt klart noen av de råere soundtrackene du får tak i. Lages nesten ikke slik musikk til spill lenger. Lager helt klart stemning med den musikken.

Doom:

Se filmen hos Youtube

Quake:

">

" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350">

Se filmen hos Youtube

Quake2:

Se filmen hos Youtube

Endret av fUsiOn
Lenke til kommentar
Shadow of the Colossus

Persona 3

Persona 4

Bayonetta

No More Heroes

Final Fantasy (så godt som hele serien bortsett fra X-2)

Earthbound (Mother 2)

Mother 3

Donkey Kong Country 1 og 2

Metal Gear Solid (hele serien)

The Legend of Zelda (de aller fleste i serien)

Super Mario (igjen, de fleste i serien)

Silent Hill (alle i serien)

Kingdom Hearts 1 och 2

Kingdom Hearts er det einaste spelet her som eg ikkje har spelt, og sett bort frå Bayonetta synest eg denne lista ganske solid. Men eg legg til:

Braid

BioShock

Super Metroid

og viktigast:

Castlevania: Symphony of the Night

Seriøst! At ingen har nemnt det er heilt bak mål.

Braid har et godt soundtrack, men ikke fullt så minneverdig. Og jeg husker ærlig talt ikke musikken fra Bioshock, kanskje jeg burde spille det igjen. Super Metroid skammer jeg meg over å ikke nevne, klarte å glemme det. Som jeg sa tidligere syntes jeg det kanskje er det beste spillsoundtracket noensinne...

Castlevania har jeg beklageligvis aldri prøvd, og jeg hadde helt glemt at jeg skulle laste ned den utgaven av SotN som er å finne på XLive Marketplace. Jeg får se å få gjort det.

Endret av Patney
Lenke til kommentar

Tidenes soundtrack er:

Age of Conan. Helt utrolig. Fantastisk. Storslagne stykker, mystiske stykker, rolige stykker, episke stykker. Msuikken passer perfekt med omgivelsene. Er det noe det spillet fikk til var det atmosfære, herre min hatt.

Fallout 3. Originalmusikken er veldig bra, og så kommer 30-40-tallsmusikken oppå det igjen og topper hele kaka med et jævlig svært jordbær. Hvilke andre spill får deg til å gaule sangtekster av full hals mens du later som du er en kjekkas i sort-hvitt fra 40-tallet?

Final Fantasy-serien. Er litt lame å ta hele serien i ett kanskje, men noe annet tar for lang tid. Det er så mye awesome musikk i de spillene, i sær kampmusikk.

Andre spill som har veldig gode soundtracks er Jazz Jackrabbit 2, Heroes III (den kampmusikken som ble postet tidligere vekker fantastiske minner! Hotseat ftw!), Age of Empires I & II (stemning!) og mange fler.

Må nevne Battlefield 1942 da jeg har hatt gleden av å høre den spilt av et symfoniorkester (på "PLAY! A Videogame Symphony"). Det var fantastisk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...