asbjohorpua Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 Ja, nå, hvordan blir jeg rakettforsker? Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 (endret) Man tager ekstremt gode matte og fysikkarakterer, søker på http://www.utdanningsdirektoratet.no/grep/...de/?poid=662604 Fullfører med glanskarakterer, slenger på god kjemiforståelse, og søker seg videre som sivilingeniør. Etter det søker man jobb på Andøya Rakettskytefelt. En tidligere klassekamerat i ungdomsskolen er "rakettforsker" nå. Han hadde alltid supergode mattekarakterer. Han er med på å utvikle alt mulig fra rakettbensin til å kalkulere hvor langt en forskningsrakett kommer til å dra og nøyaktig hvor den vil lande. Endret 19. januar 2010 av Bytex Lenke til kommentar
VeloX Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 (endret) Ja, nå, hvordan blir jeg rakettforsker? Et alternativ er å studere Plasma og Romfysikk ved Universitetet i Oslo. Hvis du tar en elektronikkoppgave her så er du godt rusta til å jobbe med instrumenter som skal i satelitter eller raketter. Se også http://www.forskning.no/artikler/2009/november/234478 Endret 19. januar 2010 av VeloX Lenke til kommentar
asbjohorpua Skrevet 20. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2010 Så det betyr altså at det ikke er mye håp for meg om jeg skal bli rakettforsker, jeg som går studiespesialisering med veldig gode karakterer i alle fag untatt matte, der jeg såvidt klarer å holde 5 - ser det dårlig ut for meg? Hadde vært kult å være rakettforsker! Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 20. januar 2010 Del Skrevet 20. januar 2010 (endret) Om du går studiespesialisering og FORSTÅR realfagene, drit litt i karakterer, det er forståelse du trenger (og karakterer for å komme inn, men de henger litt sammen). Basèr deg på å forstå det dere går gjennom. Jeg vet ikke hvilket år du går. Men velg realfagsmatematikk, fysikk og kjemi som valgfag. Om du gjør det, og kommer gjennom med gode karakterer og et sterkere forhold til alle disse fagene, så er sjangsene dine veldig gode. EDIT: typo Endret 20. januar 2010 av wingeer Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 20. januar 2010 Del Skrevet 20. januar 2010 Man kan jo bare vri det til at FORSTÅR du fagene får du lett gode karakterer i dem også, da Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 20. januar 2010 Del Skrevet 20. januar 2010 Ja, det er klart. Men jeg kan komme på flere som fikk gode karakterer selv om de ikke helt forsto alt som ble gått igjennom også. Kommer nok helt ann på lærer, og vurderingskriterier. Lenke til kommentar
VeloX Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Det er vel ikke så høye krav for å komme inn på fysikk på UiO. Men det er svært viktig å forstå matematikken, så du bør konsentrere deg om å få opp forståelsen. Og da er nok mye regnetrening veien å gå. Lenke til kommentar
OJ Doe Skrevet 22. januar 2010 Del Skrevet 22. januar 2010 Eventuelt gjøre som jeg gjør. VG1 Elektrofag VG2 Data og Elektronikk VG3 Romteknologi (Ved fullført skoleår kan du med rette kalle deg romteknolog) Så kan du gå videre på en av de britiske skolene, om karakterene dine er gode nok. Lenke til kommentar
weebl Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 Eventuelt gjøre som jeg gjør. VG1 Elektrofag VG2 Data og Elektronikk VG3 Romteknologi (Ved fullført skoleår kan du med rette kalle deg romteknolog) Så kan du gå videre på en av de britiske skolene, om karakterene dine er gode nok. Tøft å se at det er framtidige romteknologer her inne på forumet ;P Jeg gikk romfag selv 08-09 har egentlig aldri vært noe skolelys, jeg har ikke funnet ting intressant nok egentlig. men jeg gikk da elektro>elektronikk>romtek og studerer nå AI and robotics V. Aberystwyth University i Wales. blir nok ikke rakettforsker men jeg drømmer om en jobb innen romrobotikk eller våpenindustri. men etter vgs kan du se på ting som satellitteknik ved høgskolen i narvik, astrofysikk, astronomi osv ved f.eks. UiO Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 Hadde en 6'er-flinkis i klassen på VG2 som søkte romteknologi-linja etterpå, men han bukka under for fysikken og droppet ut etter første året. Lenke til kommentar
weebl Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 Hadde en 6'er-flinkis i klassen på VG2 som søkte romteknologi-linja etterpå, men han bukka under for fysikken og droppet ut etter første året. Erhm det er bare et år da....... Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 24. januar 2010 Del Skrevet 24. januar 2010 Da var det halvveis i året. Han droppa hvertfall ut sa han. Lenke til kommentar
OJ Doe Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 Da er en bare uinteressert, ingen av fagene er mulige å stryke i om du abeider litt med dem. Fysikken kan være vrien til tider, men ærlig talt, om du arbeider en kveld med hvert emne er ikke det noen problem. Dette er dog ikke relevant for tråden, da TS sansynligvis ikke gidder å gå VGS på nytt. Lenke til kommentar
weebl Skrevet 26. januar 2010 Del Skrevet 26. januar 2010 tviler på det ja men for alle andre som leser her, ROMTEKNOLOGI ER TINGEN!!!11onE Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå