TeisL Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 Hei, Jeg har et system som har utviklet seg endel i det siste og hvor det nå har oppstått et problem med at en kollone er låst til d_twoletters. Dette er postgresql database og jeg kan ikke velge endre på kolonnen og endre til en annen type. Dette pga. at jeg har noen views etc som er koblet opp mot denne kolonnen. Er det noen håp for meg å kunne endre denne typen i databasen?? Håper jeg forklarte dette greit nok... Lenke til kommentar
MikkelRev Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 Kan du ikke bruke ALTER TABLE? Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 du deaktiverer constraints knytta til den kolonnen også skifter du namn med ALTER TABLE Viewsa som er knytta til den kollona må nok troleg endres på. Lenke til kommentar
TeisL Skrevet 19. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2010 du deaktiverer constraints knytta til den kolonnen også skifter du namn med ALTER TABLE Viewsa som er knytta til den kollona må nok troleg endres på. Okei, det er det som er eneste måten ja. Pokker også. Systemet er blitt ganske stort, så det er ikke bare bare lengre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå