Muffinman Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 (endret) PC`n er to år gammel og har fått problemer med tastaturet, muligens som et resultat av fuktighet. Garanti/reklamasjon er ikke aktuelt da maskinen er litt modifisert bl.a. med bytte av CPU, så dette må løses for egen regning. Problemet opptrer ved at t, b og n - tastene ikke fungerer slik som de skal. Ved å trykke "n" kommer "yn" opp, men om tasten holdes nede repeteres kun "n". "B" - tasten resulterer i "tb", og den repeterer "t" med mindre den trykkes hardt. Da repeteres "b". "T" - tasten gir "tb", og repeterer "t". Backspace fungerer heller ikke som den skal. Maskinen fungerer fint med eksternt tastatur. Ut i fra dette mener jeg at feilen ligger i selve tastaturet, og ikke i sw oppsett eller omliggende hardware. Jeg har tatt ut tastaturet og inspisert det uten å se noe unormalt. Som en siste utvei har jeg sprayet 5-56 på utvalgte steder og deretter brukt tastene som det er problemer med, uten at det har bedret seg. Alternativene jeg sitter igjen med da er nytt tastatur eller ny pc. Naturligvis er nytt tastatur å foretrekke. Har vært inne på tanken å henvende meg til f.eks. Infocare for å høre om de kanskje har en defekt maskin som de kan plukke av tastaturet og selge meg, men det aner meg at de ikke driver med slikt. Så spørsmålet mitt blir vel egentlig om noen vet hvor jeg kan få kjøpt et tastatur som passer i denne PC`en. Hvis ingen har et råtips til hvordan jeg skal få fikset det jeg allerede har da Endret 19. januar 2010 av Muffinman Lenke til kommentar
Cundou Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 (endret) Nå vet jeg egentlig ikke hvordan det fungerer som privatkunde, så det jeg sier nå er kanskje helt urelevant. Men på jobben melder vi hvertfall fra om den delen som er defekt (f.eks. tastatur). Vi får tastatur tilsendt, og sender det gamle i retur. Dette fordi de har garanti på hver enkelt del i PC'n. Men som sagt, dette er for bedrift (og en annen type latptop), det er vel mest sannsynlig annerledes som privatkunde. Men verdt et forsøk kanskje? Hvis det ikke er synlige fuktskader så trenger du ikke si det så høyt heller? Evt. bare spørre om du kan få kjøpe et nytt tastatur, og hvor mye det koster. Det er kanskje det letteste og. Endret 19. januar 2010 av Cundou Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 (endret) et løst n200 tastatur koster 263kr + moms/frakt, det er da dette tastaturet fra eet nordic som bruker være av de billigste på slike deler, er vel også av de få som selger enkeltdeler direkte til privatkunder. som cundou sier får du som bedriftskunde bare deler tilsendt og bytter selv, som privatkunde må du desverre sende inn maskinen til autorisert verksted som bytter delen og da tar avgjørelsen om de ser på det som en garantisak og lenovo får regningen eller selvforskylt/uegnet bruk hvor de da fakturerer deg for deler+arbeid+porto begge veier. Endret 19. januar 2010 av cruzader Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 19. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2010 Takk for tipset, da løser det seg Lenke til kommentar
Cundou Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 Så flott, og kjekt å vite. Regnet med at det var sånn det fungerte ja http://no.eetnordic.com/ virker som en grei side å ha i bokmerkesamlinga og! Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 er stortsett daglig innom den produktguiden deres for og slå opp delenummer til maskiner, blir ikke nødvendigvis altid bestilt derfra men liker oppslaget hos de bedre enn andre verkstedene sine. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 23. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2010 Da er nytt tastatur montert og PC`n er i orden igjen. Passform og farge er bra, men i bruk er ikke dette tastaturet det samme som det gamle. Mye mer klakkelyder og det kjennes mye simplere ut. Under tastene ser jeg at mekanikken er montert 90" i forhold til det gamle. Til tross for dette er jeg fornøyd siden jeg slapp å kassere hele PC`en. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå