Blårens Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 Hei Syns Markløft er en ''skremmende'' øvelse. Er redd for å gjøre det feil å dermed ødelegge ryggen. Hvilke muskler skal jeg bli sliten i når jeg løfter markløft m/ strake? Var første gangen i går så jeg hadde ett speil på siden for å sjekke at jeg holdt ryggen rett, men jeg kjennte det fortsatt nederst i ryggen. Trener jeg feil hvis man kjenner det i ryggen? Hvilke andre øvelser trener samme muskler? Lenke til kommentar
iRobot Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 Hei Syns Markløft er en ''skremmende'' øvelse. Er redd for å gjøre det feil å dermed ødelegge ryggen. Hvilke muskler skal jeg bli sliten i når jeg løfter markløft m/ strake? Var første gangen i går så jeg hadde ett speil på siden for å sjekke at jeg holdt ryggen rett, men jeg kjennte det fortsatt nederst i ryggen. Trener jeg feil hvis man kjenner det i ryggen? Hvilke andre øvelser trener samme muskler? ...romaskin e.l. Lenke til kommentar
klister Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 Når du trener markløft er det korekt at du skal kjenne det nerderst i ryggen (korsryggen). Øvelser som du kan erstatte markløft er rygghev på apparat eller på matte. Når du trener rygghev på apperat kan du velge og trene med stiv rygg eller "rulle" med ryggen. Der er ulike meninger om hva som er best for ryggen, men personlig bruker jeg og trene med stiv rygg ettersom min personlige trener anbefalte det. Om rygghev på apparat eller på matte blir forlett kan du bruke vekter for å øke belastningen. På linken nedenfor er det en ilustrasjon på rygghev med aparat http://www.iform.no/images/artikkel/trenin...hev2009_1_1.jpg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå