Juden Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 Oppgave innenfor sosialkunnskap: Den norske velferdsstaten er under press. Utgiftene til velferdsstaten stiger i raskt tempo, og oljen som i stor grad finansierer velferdsstaten er en ikke-fornybar ressurs. Skisserer 2 scenarioer (rødgrønn vs. borgerlig regjering) for hvordan den norske velferdsstaten vil se ut i år 2050. Faktorer som skal med i scenarioene er: skattetrykk, private vs offentlige ordninger innenfor utdanning, barnehager, pensjon, sykehus, sykehjem, bruk av egenandel/brukerbetaling og konkurranseutsetting på ulike velferdsområder. Noen tips til hvordan man kan begynne? Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 Begynn med å samle relevant fakta til oppgaven. Eller tenkte du mer på teksten? I så fall forklar hva du skal ta for deg, og hva oppgaven handler om. Lenke til kommentar
Juden Skrevet 19. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2010 Begynn med å samle relevant fakta til oppgaven. Eller tenkte du mer på teksten? I så fall forklar hva du skal ta for deg, og hva oppgaven handler om. Jeg skal ta for meg: skattetrykk, private vs offentlige ordninger innenfor utdanning, barnehager, pensjon, sykehus, sykehjem, bruk av egenandel/brukerbetaling og konkurranseutsetting på ulike velferdsområder. I 2050 med utgangspunkt i en rødgrønn regjering og en borgerlig regjering. Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 Ja, men bruk det som en intro mente jeg. F.eks "I denne oppgaven skal jeg ta for meg (...)" Det er en grei innledning til oppgaven. Etter du har skrevet en innledning, begynner du å drøfte de forskjellige punktene du skal ta for deg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå