Gå til innhold

Spillertråd - Wojciech Szczęsny

invalid_user

Anbefalte innlegg

53. Wojciech Szczęsny

gun__1237887718_szczesny24032009.jpg

Fullt navn: Wojciech Tomasz Szczęsny

Draktnummer: 53

Kallenavn: Tech 9

Nasjonalitet: Polen

Fødselsdato: 18.4.1990

Fødested: Warszawa, Polen

Posisjon: Keeper

Høyde: 1.96 m

Overgang: Legia Warszawa

Kontrakt: Ukjent

Arsenal-debut: 22. september 2009, W.B.A. H, Carling Cup (2-0 seier)

Tidligere klubber: Agrykola Warszawa, Legia Warszawa

Da polakken med det umulige navnet signerte for Arsenal i 2006, hadde han allerede debutert for Legia Warsaw, bare 15 år gammel. Han var allerede da en relativt kjent keeper, og en rekke klubber var interessert i ham. Heldigvis klarte Liam Brady å hente han til Arsenal, og han gikk rett inn i U18-stallen. Han imponerte stort, og skrev under på en profesjonell kontrakt i slutten av 07/08-sesongen. Forrige sesong brakk han begge armene under trening, og fikk ikke spilt mange kamper. Men nå er han tilbake i toppform, og mange forventer at han blir Arsenals nye nr. 1 innen få år. Den gigantiske keeperen har allerede debutert i Arsenal-trøya. Han har også hatt et meget suksessfullt låneopphold i Brentford, og man skal ikke se bort i fra at han får noen sjanser i Carling cupen. I 2009 gjorde han debut for landslaget, og det er ingen tvil om at den unge keeperen har en stor fremtid foran seg.

(Deler av teksten er hentet fra GoreGalores flotte førsteinnlegg i YoungGuns-tråden)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
"I really believe in him that he will one day be Arsenal's No 1," he said.

"He has all the qualities you want from a goalkeeper. That means a good basic confidence level, he is very brave, fantastic size, very agile and his speed in his reflexes is absolutely unbelievable.

"When you think it is a goal, with him it is still no goal. He makes unbelievable saves. We are great believers that he will be an outstanding goalkeeper."

Wenger har virkelig troen på ham! Håper han snart får spilt seg inn i førsteelleveren. Det virker ikke så usannsynlig, etter å ha sett kampene våre denne sesongen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Mange fine redninger, og den videoen må vel ha blitt laget da han enda kun hadde 5-6 kamper for Brendtford? Uansett, refleksene virker å være i verdensklasse allerede, men vi skulle gjerne sett ham i aksjon i feltet. Det jeg syns var mest positivt med han i hele videoen var at han alltid virket på hugget og holder ballen selv i vanskelige situasjoner. Almunia hadde garantert rotet den bort tilbake i feltet. Liker også innstillingen hans. Håper virkelig at han blir satset på av Wenger, selv om han kanskje er veldig ung til å være keeper.

Lenke til kommentar
Håper virkelig at han blir satset på av Wenger, selv om han kanskje er veldig ung til å være keeper.

Buffon spilte fast for Parma da han var 18, Casillas spilte fast for Real Madrid da han var 18 og Kahn spilte fast i Kalsruhe (Bundesliga-lag på den tiden) da han var 20. Nå er jeg usikker på om Szczesny blir en spiller av deres kaliber, men jeg tror absolutt at han allerede er bedre enn Almunia. Jeg tipper at han får spilt seg inn på førstelaget innen tre år! I mellomtiden håper jeg for Guds skyld at vi bruker Fabianski.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Wojciech er awesome. Husker da jeg leste at han brakk begge armer så lo jeg litt for meg selv, men hadde jeg visst hvor stort potensiale han har da, hadde nok reaksjonen vært en annen. Har han også på Facebook og etter en reservelagskamp som jeg fulgte med på i fjor, var på online, så jeg sendte avgårde "Great game vs ****** tonite, mate" og han svarte "Cheers mate". ^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...