Gå til innhold

Trådløst nett av-på-av-på-av......IntenoX5668


t-vs

Anbefalte innlegg

Her en Inteno x5668 fra NGT som jeg ikke får til å fungere sammen med en tilårskommen stasjonær pc med trådløst kort på usb.

En bærbar pc og en PS3 fungerer fint.

 

Tidligere var det en Netgear router i huset og linje fra Tele2, og da var alt ok.

 

Jeg har forsøkt med to forskjellige trådløse kort, med samme resultat. Jeg har forsøkt oppkobling med både programvaren til trådløst kort og med WinXP sin oppkobling.

 

Det som skjer er at maskinen finner nettet og av og til kobler den også på. Men etter ca3 sekunder så kobler den av, jobber litt, og kobler på, er på i 3 sekunder og kobler av...og slik går dagene...

 

Har noen en formening om hvor problemet er lokalisert?

 

Kan nevne at jeg forsøkte å koble Netgear til Inteno som et aksesspunkt, men det virket ikke helt uten videre. Noe som må slåes av eller på i noen av routerene for at det skal virke?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må slå av DHCP i Netgear og koble den i ein LAN-port på Netgear-en, då burde det fungere. Pass på å sette Inteno-en og Netgear-en på ulike kanalar, så dei ikkje forstyrrar kvarandre.

 

Har du prøvd å bytte til WEP-kryptering? Inteno frå NGT er vel satt opp med WPA som standard. Du bør òg oppdatere WinXP med SP3 for best WLAN-støtte (for WPA2 o.l.).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...