Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Problemer med Hemorroider

epi

Anbefalte innlegg

Heisann.

For en del år siden, så fikk eg konstatert at eg har hemorroider.

Første gangen eg hadde det, var i 2. klasse på videregående skole, og det skal sies at de har aldri vært så vonde som de var første gang eg hadde det. Eg fikk ikkje til å sitte, ligge var helt sykt vondt, og når eg gikk, måtte eg ta så små skritt at eg såg ut som en pingvin når eg gikk...eller en som hadde gjort i buksa :p

Anyways, noen år har gått, og hemorroidene går av og på alt etter som, og eg har behandlet de med diverse kremer og stikkpiller osv. uten stort meir hell enn at det demper det noen dager/uker/måneder, avhengig av kor lenge eg har brukt medikamentene i strekk.

Nå er eg dritt lei av hemorroidene, og vil bli kvitt de! Og det forhåpentligvis for godt. Og her kommer spørsmålene inn.

Eg flytta vekk fra kommunen som fastlegen min befinner seg i, og aner ikkje korleis eg skifter fastlege. Kor gjør eg dette? Men det var egentlig helt uvesentlig i forhold til mitt egentlige spørsmål...

Ka alternativer har eg til operasjon? Har prøvd å søke litt rundt om kring, men det er veldig delte meininger om hemorroider, og eg for min del har veldig vanskelig for skille mellom ka som stemmer, og ka som er oppspinn.

Korleis er det med jobb og sånn? Kor lenge må eg rekne med å være vekke fra jobb? Og sist men ikkje minst...kor mye koster en evt. operasjon?

Alt av informasjon blir satt stor pris på :)

Litt Off-topic her...koffor heiter det hemorroider? Burde ikkje hemorroider egentlig heite Asstroids, mens Astroider burde heite Hemorroider? :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...