Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ny bil Audi eller Mitsubishi

85 stemmer

1. 1. Hvilken hadde DU valgt om du skulle valgt en av disse?

• Audi
      55
    • Mitsubishi
      32

Anbefalte innlegg

Ja ok, men det er VELDIG satt på spissen. Det siste er jo også ganske frekt i mine øyne. Innrømmer at jeg liker Mitsubishi (Carisma, Galant, noen Lancere) men det er jo ikke noe galt i det. Mitsubishi leverer gode motorer hvertfall. Driftsikkert. Har hatt veldig lite trøbbel med min 2003-modell. Det er da også noe å basere på ;) En annen grunn til at jeg velger Mitsu er for å ikke gjøre som veldig mange andre og kjøpe standard tyske biler (BMW, Audi, VW, osv.) - ikke det at det er noe galt med de, absolutt greie biler det, men å skille seg litt ut og finne ut hvilken bil man vil ha fra eget ståsted, uten å basere på hva alle andre liker. Men for all del, jeg skjønner poenget ditt. Nok off topic, jeg har sagt min mening. Ville helt klart gått får Lanceren!

Tror jeg ville spist i meg de ordene om driftsikkerhet så lenge vi ikke snakker om DID eller evo baserte motorer de funker, men gud forby noen å kjøpe seg eclipse med turbo, for den del uten... ryker bare du tenker på at du burde gjøre full sjekk som du gjorde for 2 dager siden for å se at alt er ok.

Men for all del Mitsubishi er greie biler å kjøre.

Men hadde jeg skulle valgt mellom Audi og Mitsubishi så tror jeg nok Audi hadde vunnet, men som en sa tidligere oppe i tråden her så bør bilene prøvekjøres og jeg vil heller anbefale at han velger den av bilene som han synes er best å kjøre, begge bilene er innenfor rimelighetens forstand driftsikre.

Hvilken eclipse er det du har hatt? Den gamle? For de nye har da samme motor som mange galanter (med små modifikasjoner). Og eclipsemotorer av nye typen (kom vel i 95 eller noe?) er super driftsikre ;) De gamle var noenlunde ok men hadde et problem med registerhavari og svake topper.

Nye mitsuer tåler mye juling med rett vedlikehold og varer lenge. Bare pass på å rustbehandle nye biler! De er ikke laget i noe bra stål lenger og har absolutt ingen holdbarhet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja ok, men det er VELDIG satt på spissen. Det siste er jo også ganske frekt i mine øyne. Innrømmer at jeg liker Mitsubishi (Carisma, Galant, noen Lancere) men det er jo ikke noe galt i det. Mitsubishi leverer gode motorer hvertfall. Driftsikkert. Har hatt veldig lite trøbbel med min 2003-modell. Det er da også noe å basere på ;) En annen grunn til at jeg velger Mitsu er for å ikke gjøre som veldig mange andre og kjøpe standard tyske biler (BMW, Audi, VW, osv.) - ikke det at det er noe galt med de, absolutt greie biler det, men å skille seg litt ut og finne ut hvilken bil man vil ha fra eget ståsted, uten å basere på hva alle andre liker. Men for all del, jeg skjønner poenget ditt. Nok off topic, jeg har sagt min mening. Ville helt klart gått får Lanceren!

Tror jeg ville spist i meg de ordene om driftsikkerhet så lenge vi ikke snakker om DID eller evo baserte motorer de funker, men gud forby noen å kjøpe seg eclipse med turbo, for den del uten... ryker bare du tenker på at du burde gjøre full sjekk som du gjorde for 2 dager siden for å se at alt er ok.

Men for all del Mitsubishi er greie biler å kjøre.

Men hadde jeg skulle valgt mellom Audi og Mitsubishi så tror jeg nok Audi hadde vunnet, men som en sa tidligere oppe i tråden her så bør bilene prøvekjøres og jeg vil heller anbefale at han velger den av bilene som han synes er best å kjøre, begge bilene er innenfor rimelighetens forstand driftsikre.

Hvilken eclipse er det du har hatt? Den gamle? For de nye har da samme motor som mange galanter (med små modifikasjoner). Og eclipsemotorer av nye typen (kom vel i 95 eller noe?) er super driftsikre ;) De gamle var noenlunde ok men hadde et problem med registerhavari og svake topper.

Nye mitsuer tåler mye juling med rett vedlikehold og varer lenge. Bare pass på å rustbehandle nye biler! De er ikke laget i noe bra stål lenger og har absolutt ingen holdbarhet.

Rustbehandle? Er ikke de nyere bedre rustet mot rust (:p)

Burde jeg passe på 2003-modellen min da ell?

Har underspylt to ganger siden søndag...

Lenke til kommentar

Jeg hadde valgt Audien. Pga. bedre følelse i bilen, rett og slett. Føler det er for mye plastic fantastic i Mitsubishien. Dessuten er Audien diesel og gir derfor mer kraft pr krone ;)

Kommer jo også ny Ford Focus om litt som du kan ta en titt på:

http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=579036

Hadde personlig droppa begge bilene og heller kjøpt Focus 5-dørs diesel. Digger kjøreegenskapene og rumpa på bilen. Har troen på Focusen som kommer i 2011, tror det blir virkelig gode motorer...

Endret av Wisd0m
Lenke til kommentar
For det andre har jeg en god kompis/nabo som har en A3 2.0 (2006),

har sitti på med han mange ganger, så jeg kjenner til den bilen godt.

Hvis jeg legger dette til grunn, kan jeg da si at jeg kjenner 20-bussen godt? Den har jeg sittet på med en del ganger.

Bør jeg vurdere å bli innkjøpssjef i ett bussselskap?

Endret av Rs125
Lenke til kommentar
For det andre har jeg en god kompis/nabo som har en A3 2.0 (2006),

har sitti på med han mange ganger, så jeg kjenner til den bilen godt.

Hvis jeg legger dette til grunn, kan jeg da si at jeg kjenner 20-bussen godt? Den har jeg sittet på med en del ganger.

Bør jeg vurdere å bli innkjøpssjef i ett bussselskap?

Hva passasjerene vil ha er en ting... Men hvilke leverandører av busser som gir det beste tilbudet er noe annet.

Har man en uendelig lommebok, så er dte jo ikke vanskelig å gjøre gode kjøp... men skal kjøpene også være kloke samt pengesparende, så stiller det seg litt annerledes. Da må man nemmelig inngå noen kompromisser...

Bil med litt høyere statussymbolog mer OPPLEVD kvalitet, eller en bil med litt lavere statussymbol med litt mindre OPPLEVD kvalitet til en kanskje mer fornuftig sum...

Er det pålitelighet og økonomi som står i høysetet, så velg en Totota eller en annen japse...

Om jeg har sittet på en kammerat en god del med en bestemt bil, så gir det meg absolutt grunnlag for å gi en mening om bilen. Men man må sef. ha kjørt bilen selv over en periode for å danne ett totalt bilde. Det er jo tross alt det som er det viktigste.

Lenke til kommentar
Hei.

Min Ford Mondeo kia fra 1996 brøt sammen her om dagen, gudene vet hva som egentlig skjedde der. Den ville bare ikke gå mer! Så får jeg beskjed om at toppakningen har røket igjen, den som ble fikset for halvannet år siden...

Men dette kunne fikses for 15-20.000 kr! Ikke faaan!

Så jeg har bestemt meg for å kjøpe meg en ny bil.

Jeg har delvis bestemt meg, men vet ikke helt hva jeg skal velge, da jeg egentlig ikke vet noe om bilene i det hele tatt.

Akkurat nå står valget mellom Mitsubishi Lancer 1,8 Intense Sportback 2009 eller Audi A3 1.9 TDi Sportback 2009.

Så jeg tenkte jeg skulle høre med dere hva dere syns om disse to bilene, og om det er noe jeg burde være obs på, som selgerne selvfølgelig har unnlatt å fortelle i annonsene.

Kom gjerne med forslag enn disse. Bilen må helst være i Rogaland, men alle forslag blir vurdert. Og dere ser hvilken prisklasse jeg har lagt meg i.

På forhånd takk!

Basert på de 2 valgene du skisserer ville jeg valgt Lancern..Det er utelukkende basert på at Audien er en dieselbrakke. Dette er selvfølgelig helt subjektivt fra min side, men jeg har sverget på aldri mer å kjøpe diesel...

Kommer jo også ny Ford Focus om litt som du kan ta en titt på:

http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=579036

Hadde personlig droppa begge bilene og heller kjøpt Focus 5-dørs diesel. Digger kjøreegenskapene og rumpa på bilen. Har troen på Focusen som kommer i 2011, tror det blir virkelig gode motorer...

-Jeg ville også ventet på nye Focusen,,,men ikke diesel ;) Men nå var tydelig ikke focusen et alternativ for trådstarter da..

Lenke til kommentar
Og hvordan har du tenkt til å betale for dette da ? Har du 240.000 kontant ?

Har da ingenting å si hvordan vedkommende har tenkt til å betale for bilen?

Klarer ikke selv med godvilje å forstå hvorfor du mener at en Mitsubishi Carisma "skiller seg litt ut". Som Honestjohn skriver: Den har like mye karisma som en vaskemaskin.

Nå mente jeg ikke sånn pga utseende, men valg.

Mente heller ikke at den skiller seg ut utseendemessig.

Men Mitsubishien er trofast den, og motoren varer og varer.

Og når det kommer til utseende ser den bra ut med felger/senk ;)

En smule harry for min smak, men det er jo ikke poenget. Hvilke biler sto det i mellom når du foretrakk Mitsubishi? Videre er det litt tidlig å si om motoren "varer og varer", er du ikke enig? Skulle bare mangle at bilen din starter når den er 7 år gammel.

Verdensmester???

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Ja tectyl/dinitrol osv er virkelig noe en bør satse på. Nyere biler tåler mindre rust en eldre biler. Nådagens biler er laget for å vare rundt 8-10 år, mens før var de laget for 20+ ;)

Sant, men se på de nyeste Audiene, som faktisk ikke ruster på flere år. Snakka med en rustbehandler som driver med understellsbehandling og sink-grunning. Eneste bilen han godkjente var Audi. Noen av de japanske bilene var ikke til å redde etter kun to år, mens på de nyere Audiene så man ikke spor av rust etter en stunds bruk.

Ellers tror jeg du gjorde et godt valg ved å kjøpe Audien, dyrt å fikse på, men det er en stilfull og fin bil av kvalitet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...