Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ny bil Audi eller Mitsubishi

85 stemmer

1. 1. Hvilken hadde DU valgt om du skulle valgt en av disse?

• Audi
      55
    • Mitsubishi
      32

Anbefalte innlegg

Hei.

Min Ford Mondeo kia fra 1996 brøt sammen her om dagen, gudene vet hva som egentlig skjedde der. Den ville bare ikke gå mer! Så får jeg beskjed om at toppakningen har røket igjen, den som ble fikset for halvannet år siden...

Men dette kunne fikses for 15-20.000 kr! Ikke faaan!

Så jeg har bestemt meg for å kjøpe meg en ny bil.

Jeg har delvis bestemt meg, men vet ikke helt hva jeg skal velge, da jeg egentlig ikke vet noe om bilene i det hele tatt.

Akkurat nå står valget mellom Mitsubishi Lancer 1,8 Intense Sportback 2009 eller Audi A3 1.9 TDi Sportback 2009.

Så jeg tenkte jeg skulle høre med dere hva dere syns om disse to bilene, og om det er noe jeg burde være obs på, som selgerne selvfølgelig har unnlatt å fortelle i annonsene.

Kom gjerne med forslag enn disse. Bilen må helst være i Rogaland, men alle forslag blir vurdert. Og dere ser hvilken prisklasse jeg har lagt meg i.

På forhånd takk!

Endret av bantexkaa87
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville valgt Audi'en av de to du linker til.

Mulig jeg er subjektiv nå... men leste en test som ga følgende konklusjon angående Lancer 1.8.

Sitat:

Lancer Sportback står altså ikke frem som noe førstevalg i forhold til konkurrentene. Spesielt Skoda Octavia gir deg betydelig mer bil for pengene, men også andre kommer foran. Det betyr ikke at Lancer Sportback er noen dårlig bil, men den gjør lite bedre enn konkurrentene og er stort sett bare sånn middels på det meste. Det holder ikke i dag. Spesielt den opplevde kvaliteten, og til en viss grad komfortnivået, er lavere enn vi forventer i dag.

sitat slutt

Dette må jeg vel si meg litt enig i.... Da jeg for litt siden også fikk en litt "billig" følelse av inventaret i Mitsubishi. Dog var dette ikke en Lancer.

Selve designet er vel ikke det værste jeg har sett... men jeg synes Audi er en vesentlig bedre kandidat av de to valgene du kom med.

Endret av BjerkneZ
Lenke til kommentar

Som Bjerknes er inne på er dette to ganske forskjellige biler. Audien har en generelt mer opplevd kvalitet, se for eksempel på interiør og dashbord - mye billigplast i Mitsubishien. Mitsubishi går vel for å være ganske så driftssikkert, men det er jo begrenset hvor mye som kan gå galt på nesten nye biler. Bilgleden vil uansett om du velger Mitsubishien eller Audi være mye større enn hva du er vant til fra tidligere.

Tenker du på annenhåndsverdi og slikt regner jeg med at Audien holder seg bedre i verdi og er lettere å få solgt igjen, men husk at du betaler ganske mye for å kjøre noe som i utgangspunktet er en VW Golf med Audi-ringer i grillen.

Kort oppsummert er bilkjøp uansett et tapsprosjekt, så jeg anbefaler at du prøver begge bilene, sjekker ut hva du må betale i forsikring, så bestemmer du deg etter det.

Endret av Sluquet
Lenke til kommentar

Ville gått for Lancer'en jeg altså. Ikke er de bare tøffe i utseende (de nye),

men de skal ha gode kjøreegenskaper har jeg lest. Også nesten 40hk mer da :p

En annen ting er jo at Mitsubishi går for å være den mest driftsikre her. Totalt sett

koster de nesten det samme og A3'en har gått over 30000 km mer enn Lancer'n.

Du nok få mye bil for penga! Men du skulle ikke sett på en med en annen farge?

Lenke til kommentar
Ville gått for Lancer'en jeg altså. Ikke er de bare tøffe i utseende (de nye),

men de skal ha gode kjøreegenskaper har jeg lest. Også nesten 40hk mer da :p

En annen ting er jo at Mitsubishi går for å være den mest driftsikre her. Totalt sett

koster de nesten det samme og A3'en har gått over 30000 km mer enn Lancer'n.

Du nok få mye bil for penga! Men du skulle ikke sett på en med en annen farge?

Jøss, så overraskende at du anbefaler Mitsubishi. Sånn litt av nysgjerrighet: Er Mitsubishi det beste du vet om fordi du har en selv eller har du prøvd / eid så mange biler at du faktisk kan uttale deg om Mitsubishi kontra andre merker? Hvor mange år har du vært i trafikken?

Endret av Sluquet
Lenke til kommentar

Til trådstarter: Her er hva Honestjohn.co.uk skriver om A3 og Lancer:

Lancer: 3 av 5 mulige stjerner.

Good: Ralliart is the one to go for. Rest of Lancer range competent, fine handling saloons and hatchbacks.

Bad: Apart from the Ralliart, hard to make a strong case for buying one

A3: 3 av 5 mulige stjerner(2003-2008, de har ikke rating på 2009-)

Good: Remains the classiest car on the PQ35 floorpan. Rival to Honda Civic, Merc A Class and BMW 1-Series.

Bad: High quality, high spec Golf. Only the S3 moves it into a different league.

Endret av Sluquet
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165
Til trådstarter: Her er hva Honestjohn.co.uk skriver om A3 og Lancer:

Lancer: 3 av 5 mulige stjerner.

Good: Ralliart is the one to go for. Rest of Lancer range competent, fine handling saloons and hatchbacks.

Bad: Apart from the Ralliart, hard to make a strong case for buying one

A3: 3 av 5 mulige stjerner(2003-2008, de har ikke rating på 2009-)

Good: Remains the classiest car on the PQ35 floorpan. Rival to Honda Civic, Merc A Class and BMW 1-Series.

Bad: High quality, high spec Golf. Only the S3 moves it into a different league.

Takk gud, den Honestjohn.co.uk siden har jeg lettet etter i mange år, etter at jeg ikke la den som et bokmerke etter jeg hadde slått opp noen biler der!

Lenke til kommentar
Jøss, så overraskende at du anbefaler Mitsubishi. Sånn litt av nysgjerrighet: Er Mitsubishi det beste du vet om fordi du har en selv eller har du prøvd / eid så mange biler at du faktisk kan uttale deg om Mitsubishi kontra andre merker? Hvor mange år har du vært i trafikken?

Er ikke det beste jeg vet nei, men jeg foretrekker å kjøre en Mitsubishi.

Har en selv, det stemmer det. Men har også prøvd diverse andre biler.

Fikk lappen i fjor, så jeg har kjørt et knapt år. For det første betyr det

fortsatt ikke at jeg ikke kan si min mening. Alle har rett til det her...

For det andre har jeg en god kompis/nabo som har en A3 2.0 (2006),

har sitti på med han mange ganger, så jeg kjenner til den bilen godt.

En i klassen min har også en 1.9 TDI som jeg også har sittet på med

og jeg har hørt mange uttalelser og meninger om alt ved denne bilen.

For det tredje har jeg lest mye på nettet, spesielt om Lancer Sportback

og Lancer sport sedan fra 2009. Så jeg gikk utifra alt dette da jeg skrev...

Lenke til kommentar
Er ikke det beste jeg vet nei, men jeg foretrekker å kjøre en Mitsubishi.

Har en selv, det stemmer det. Men har også prøvd diverse andre biler.

Fikk lappen i fjor, så jeg har kjørt et knapt år. For det første betyr det

fortsatt ikke at jeg ikke kan si min mening. Alle har rett til det her...

For det andre har jeg en god kompis/nabo som har en A3 2.0 (2006),

har sitti på med han mange ganger, så jeg kjenner til den bilen godt.

En i klassen min har også en 1.9 TDI som jeg også har sittet på med

og jeg har hørt mange uttalelser og meninger om alt ved denne bilen.

For det tredje har jeg lest mye på nettet, spesielt om Lancer Sportback

og Lancer sport sedan fra 2009. Så jeg gikk utifra alt dette da jeg skrev...

Jeg har aldri sagt at du ikke skal få lov til å ha din egen mening, jeg bare stiller spørsmålstegn ved grunnlaget for denne meningen. At du har vært i trafikken under ett år sier til meg at du ikke har noe særlig erfaring med biler. Du gir inntrykk av at du er veldig, veldig merketilhørlig og da klarer ikke jeg å ta bruktbilråd fra deg seriøst. Dette blir å sette det helt, helt på spissen, men allikevel: For all del, du må som sagt gjerne ha en mening, men hvis det er en sjanse for at en person kjøper seg bruktbil basert på din mening bør du kanskje også fortelle at Mitsubishi i dine øyne er guds gave til menneskene.

Som jeg har nevnt i en annen tråd: Jeg er sikker på at jeg kunne solgt deg en bøtte med hundedrit for 1000 kroner kiloen så lenge det var et Mitsubishi-merke på bøtta.

Lenke til kommentar

Ja ok, men det er VELDIG satt på spissen. Det siste er jo også ganske frekt i mine øyne. Innrømmer at jeg liker Mitsubishi (Carisma, Galant, noen Lancere) men det er jo ikke noe galt i det. Mitsubishi leverer gode motorer hvertfall. Driftsikkert. Har hatt veldig lite trøbbel med min 2003-modell. Det er da også noe å basere på ;) En annen grunn til at jeg velger Mitsu er for å ikke gjøre som veldig mange andre og kjøpe standard tyske biler (BMW, Audi, VW, osv.) - ikke det at det er noe galt med de, absolutt greie biler det, men å skille seg litt ut og finne ut hvilken bil man vil ha fra eget ståsted, uten å basere på hva alle andre liker. Men for all del, jeg skjønner poenget ditt. Nok off topic, jeg har sagt min mening. Ville helt klart gått får Lanceren!

Lenke til kommentar
Klarer ikke selv med godvilje å forstå hvorfor du mener at en Mitsubishi Carisma "skiller seg litt ut". Som Honestjohn skriver: Den har like mye karisma som en vaskemaskin.

Nå mente jeg ikke sånn pga utseende, men valg.

Mente heller ikke at den skiller seg ut utseendemessig.

Men Mitsubishien er trofast den, og motoren varer og varer.

Og når det kommer til utseende ser den bra ut med felger/senk ;)

post-195907-1263911112_thumb.jpg

post-195907-1263914057_thumb.jpg

Endret av Carisma'03
Lenke til kommentar
Og hvordan har du tenkt til å betale for dette da ? Har du 240.000 kontant ?

Har da ingenting å si hvordan vedkommende har tenkt til å betale for bilen?

Klarer ikke selv med godvilje å forstå hvorfor du mener at en Mitsubishi Carisma "skiller seg litt ut". Som Honestjohn skriver: Den har like mye karisma som en vaskemaskin.

Nå mente jeg ikke sånn pga utseende, men valg.

Mente heller ikke at den skiller seg ut utseendemessig.

Men Mitsubishien er trofast den, og motoren varer og varer.

Og når det kommer til utseende ser den bra ut med felger/senk ;)

En smule harry for min smak, men det er jo ikke poenget. Hvilke biler sto det i mellom når du foretrakk Mitsubishi? Videre er det litt tidlig å si om motoren "varer og varer", er du ikke enig? Skulle bare mangle at bilen din starter når den er 7 år gammel.

Lenke til kommentar
[

Hvorfor er du på denne tråden i det hele tatt?

Kan ikke du komme med dine erfaringer med Mitsubishi og Audi?

Og ja, jeg kjører Mitsubishi. Jeg velger bil etter følelse, MIN følelse,

jeg bryr meg ikke om att andre synes bilen mangler karisma.

Har kjørt Mitsubishi i 20 år(lancer,carisma og grandis) uten en eneste drifts stans, så

derfor har jeg nå bestilt en ny Mitsubishi: 2010 Outlander.

Audi har jeg kjørt altfor lite til å uttale meg om.

T

Lenke til kommentar

Takk for alle svar så langt.

Tingen er at jeg vil ha en av de bilene, men ikke helt klart å bestemme meg da jeg liker de begge veldig godt, og hørt at begge skal være gode. Mitsubishi bedre på noe annet som feks audi ikke er osv, og motsatt.

Men jeg håpte det jeg kunne klare å ta valget basert på input jeg fikk fra dere, noe jeg ikke helt har klart enda.

Men akkurat nå så er det litt i favør på Mitsubishi, av den grunn at den ser rå ut. Men klarer ikke å bestemme meg. Da jeg bare hører bra om Audi, noe av grunnen er vel at det er flere Audi-eiere enn Mitsubishi.

Men igjen, så bør en gå for innsiden, enn det ytre.

skal gi dere info om hva jeg velger.

Lenke til kommentar

Kjørt Bergen - Oslo - Bergen med en Lancer Sportback sammen med Effective på forumet.

Inntrykket var:

+ God motor, ca 140hk?

+ God automatkasse

+ Bra utseende, men det er vel subjektivt

+ Ganske snill på forbruket

+ Flott gps, og generelt god kvalitetsfølese på interiøret, selvom det gikk i en del billigplast

- En del sporing og veistøy med originale 18"

- Litt liten sikt ut bakvinduet

- Ikke den beste bagasjeplassen

- Litt harde skinnseter

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...