Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Gigabit ethernet - Jumbo Packets?

Anbefalte innlegg

Sitter her med en Dell Powerconnect 5224 24 Ports gigabit svitsj, samt et par servere med Gb kort. Svitsjen støtter noe som heter "jumbo packets", dette er også en opsjon i nettverkskort-konfigen, kalt "jumbo Mtu". Altså større pakker.

Det du tjener på det, er bedre ytelse mellom gigabit enheter, der det ikke er noe pakketap. I svitsjen er jumbo-pakker deaktivert som standard.

Om jeg aktiverer det, er det noen som kan si meg om jeg får problemer med enheter som ikke klarer støtte det? Om serverne begynner å floode meg med gigabit jumbo pakker, så klientene går helt i DoS? eller vil de kun sende jumboer til andre som klarer å ta de i mot?

Man oppnår forresten syke hastigheter med jumbo pakker aktivert, mellom 2 gigabit servere med RAID... :yes:

på forhånd takk for svar...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva er dette for slags forum? Ingen her med peiling eller? :cry:

Ikke alle som sitter med en gibabit switch og flere servere med gigabit kort på, og for de som ikke gjør det er det lite relevant å finne ut av denne problemstillingen...

Nå skal man ikke undervurdere kompetansen her på forumet heller, men jeg tror du hadde kommet uenderlig raskere fram hvis du hadde gått til produsenten av utsyret ditt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...