Stianlf Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 Hei Jeg er nybegynner på Helsestudio(Trimmit) Jeg skal trene 2-3 ganger i uka på helsestudio med et par venner.(vært der 4 ganger tilsammen nå) - De har gått ca 1 år, så de ligger langt forand meg i styrke. Når jeg er på helsestudioet skal jeg kun trene overkrobben (for spiller mye fotball på fritiden) Man - Ons - Fredag på Trimmit Mitt spm er : Hvor lenge må jeg trene for at jeg begynner å få resultater? (om jeg trener 3 ganger i uka) Jeg tar proteiner etter jeg har vært på helsestudio, men finnes det noe annet som kan gjøre meg større? Har hørt litt om kreatin.. Er jo bare 17 1/2 da?!.. Men har det noe å si? (Generelt er jeg ganske høy og tynn) Lenke til kommentar
War Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 (endret) Jeg kan anbefale det samme som jeg gjør i alle andre like poster. http://www.myrevolution.no/artikkel/nybegynnerprogram/21/ Her har du hele planen i boks, bare til å begynne. Om ikke kompisene dine trener etter prinsipper som deloading og progresjon tipper jeg du tar dem igjen etter 3 mnd. Kreatin er ikke nødvendig, kort fortalt så holder du en kg mer væske som gjør deg litt større, samt du klarer å trene litt hardere og dermed bli litt større. Men det er ikke før alt annet er optimalt, programmet og kosten. For å øke i massen må du ligge på et kalorioverskudd hver dag. Rent praktisk vil det si ca 1 måltid mer pr dag enn du gjør nå/gjorde før du begynnte å trene. Selv om du burde følge programmet jeg ga deg kan RYP være verdt å lese igjennom (http://www.tn.no/shop/produkt.aspx?id=572 Gratis PDF-fil. Selve teorien der er gull verdt. Programmet jeg linket deg øverst er på en måte RYP 2, det er samme forfatter. Endret 19. januar 2010 av War Lenke til kommentar
Stianlf Skrevet 19. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2010 Takk, Det ga meg i alle fall noe svar, det eneste er at jeg trener fotball 5 ganger i uka, så jeg klarer ikke å ta noen beinøvelser i tilegg til fotballen. Min hensikt på treningstudioet er overkroppen Men takk fordet ;D Lenke til kommentar
War Skrevet 20. januar 2010 Del Skrevet 20. januar 2010 Sitter du hjemme med knuste ben hele dagen? Og klarer absolutt ikke å ta for eks 10 x 2 rep med lette vekter? Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 20. januar 2010 Del Skrevet 20. januar 2010 Skjønner hvorfor du ikke vil trene bein når du spiller fotball. Jeg husker før, når jeg spilte fotball og trena bein, så var jeg velding tung i beina på fotballtreninga. Det var ikke så kult. Lenke til kommentar
TheFighter94 Skrevet 20. januar 2010 Del Skrevet 20. januar 2010 Skjønner hvorfor du ikke vil trene bein når du spiller fotball. Jeg husker før, når jeg spilte fotball og trena bein, så var jeg velding tung i beina på fotballtreninga. Det var ikke så kult. Så det du sier er at når du holder på med en sport der du bruker beina mye, er ikke det lurt og trene beina? Interessant Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 20. januar 2010 Del Skrevet 20. januar 2010 (endret) Nei, ikke nørdvendigvis. Men JEG følte at JEG presterte dårligere på fotballbanen når JEG trente bein dagen før. Følte meg tung i beina, og det var mere slitsomt å løpe, siden jeg var sliten i beina. Jeg tenkte at det samme kunne skje med trådstarter. Beina burde jo selvflgelig trenes, men når du spiller fotball så mange dager i uka, så kan man fort bli veldig tung i beina, og det er ikke bra for fotballen og prestasjonsevnen din der. Så jeg sier ikke at når du holder på med en sport der du bruker beina mye, er ikke det lurt og trene beina! Det er smak og behag. For min del så måtte jeg kutte ned på beintreninga, siden det gikk utover fotballen. Noen kjenner ikke noe forskjell og kan trene bein så mye de vil, mens noen ikke tåler treningsmengden det gir. Dette er helt individuelt. Det er lurt og trene beina hvis du holder på med en sport der du bruker mye bein, men ikke hvis det går utover sporten du driver med. Da må du ta noen prioriteringer Endret 20. januar 2010 av Sir-Andy Lenke til kommentar
War Skrevet 20. januar 2010 Del Skrevet 20. januar 2010 Det er det samme som i boksing. Masse vil ødelegge, men ikke om den er eksplosiv. Da trener man ben med tanke på ekplosivitet og utholdenhet og ikke volum. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå