Gjest Guest_Anders_* Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Hei Jobber som lærling på båt (Matroslærling) og har desverre skadet meg. Har vært sykemeldt i noen månder og det ser desverre ut som det vil ta lang tid før jeg blir bra igjen. Skal først prøve og trene meg opp, men må kansje opperere. Har i tillegg hadt full ekstrajobb (deltid) når jeg hadde fritur for å spe på litt, Utgjorde ca 20.000kr brutto annenhver måne Som matroslærling har man ca: 10500 brutto første halvår. 12500 brutto andre og tredje halvår. 18500 brutto siste halvår. I tillegg har man halvt borteboerstipend. Det har jeg fått lov til å beholde, men må betale tilbake for de månedene jeg er hjemme. (blir omgjort til lån) Jeg får kun utbetalt lønnen jeg fikk fra hovedarbeidsgiver fra NAV og jeg begynner og komme i en økonomisk krise. Sykepengene Utgjør litt over 9000kr utbetalt per månte. Greia nå er at jeg hadde jobbet i litt over ett år før jeg ble sykemeldt og jeg ligger på lønnstrinn 2 (12500 i måneden) Hvis jeg ikke hadde skadet meg hadde jeg fått lønsøkning til 18500 neste måne. Kan jeg kreve og få mer i sykepenger? Noen som har peiling på dette. Vil helst slippe og selge bil og/eller leilighet.. Lenke til kommentar
Gjest Guest_Guest_Anders_*_* Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 Ingen som vet om man har krav på lønnsøkning? Lenke til kommentar
Keystone Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 Ingen som vet om man har krav på lønnsøkning? Jeg tviler på at du har krav på økning i sykepenger. Så vidt jeg vet er alle NAV ytelser basert på inntekten du har hatt, og ikke potensiell fremtidig inntekt. Hvorfor er ikke inntekten fra begge arbeidsgiverene tatt med i beregningen av sykepenger? Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 Sykepenger blir beregnet på tidligere inntekt, ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå