Gjest Guest_usikker_* Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Hei! Jeg dater en fantastisk jente, og har fått masse følelser for henne, men jeg er litt usikker på hennes tilnærming til sex. Jeg er godt opp i 20åra og har hatt min del av sexpartnere(og kjærester) og ser på sex som det mest naturlige i en forelska persons tilværelse(forruten kosing;P) Problemet er da at denne jenta jeg har møtt er har en gudstro der hun har nå fått "kvaler" eller dårlig samvittighet for hennes tidligere seksuelle bedrifter, og nå har hun møtt meg.. hun forklarer seg bra med det at for henne er sex noe fantastisk som hun vil dele med den personen hun vil dele resten av livet sitt med.. slik at jeg forstår jo henne slik. Jeg kan faktisk se for meg henne også i framtiden, selv om vi bare er på datingstadiet(kjent hverandre i kanskje 1mnd). Problemet er jo da at jeg elsker sex og føler kanskje at sex er med på å føre to personer nærmere. mens hun, da vi hadde en prat her for et par uker siden forklarte dette med hennes syn ovenfor meg. så hva gjør jeg? huff.. Lenke til kommentar
ZenMuch Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Hei! Jeg dater en fantastisk jente, og har fått masse følelser for henne, men jeg er litt usikker på hennes tilnærming til sex.Jeg er godt opp i 20åra og har hatt min del av sexpartnere(og kjærester) og ser på sex som det mest naturlige i en forelska persons tilværelse(forruten kosing;P) Problemet er da at denne jenta jeg har møtt er har en gudstro der hun har nå fått "kvaler" eller dårlig samvittighet for hennes tidligere seksuelle bedrifter, og nå har hun møtt meg.. hun forklarer seg bra med det at for henne er sex noe fantastisk som hun vil dele med den personen hun vil dele resten av livet sitt med.. slik at jeg forstår jo henne slik. Jeg kan faktisk se for meg henne også i framtiden, selv om vi bare er på datingstadiet(kjent hverandre i kanskje 1mnd). Problemet er jo da at jeg elsker sex og føler kanskje at sex er med på å føre to personer nærmere. mens hun, da vi hadde en prat her for et par uker siden forklarte dette med hennes syn ovenfor meg. så hva gjør jeg? huff.. Er jo ingenting annet enn å respektere det, kan jo ikke tvinge henne heller. Men selfølgelig, hvis du selv føler at du ikke klarer å la være i såpass tid (regner med det ikke blir bryllup med det første) så foreslår jeg at du bare må si det til henne, er ikke mye annet å gjøre dessverre.. ønske deg lykke til iallefall Lenke til kommentar
Gjest Guest_:)_* Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Altså det spørs da hva den jenta betyr for deg. Jeg hadde samme tanker som henne før jeg traff en jeg virkelig ble forelsket i og følte til slutt at jeg elska han så derfor hadde jeg sex med han. For sånne personer er ikke sex bare sex hvis du skjønner. Du må prøve å forstå henne akkurat som hun m prøve å forstå deg. Som du sier så er dere på datings siden fortsatt og det er ikke lett. Du får se ann hvordan ting utvikler seg hvis du ikke klarer å gi slipp på sex før hun er klar eller noe mer så er hun ikke den jenta for deg, da burde du eventuelt finne deg noen andre å slutte mens leken fortsatt er god. Jeg anbefaler at du snakker med henne om det her men respekter ønsket hennes. Det er sikkert ikke lett for henne å treffe en gutt som vil vente med sex. Så om du er glad i henne å føler det er noe mer der så er det beste å bare vente å være tålmodig. Finnes 1000 av andre ting dere kan gjøre utenom sex Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 (endret) Forklar henne sannheten: For deg er sex en "hellig" del av samlivet for deg, og du kan ikke vente til etter at dere har giftet dere med det, ikke når du vet at sexlivet kan være helt bedritent... For meg er i alle fall sexlivet en viktig del av forholdet, og hvis ikke hun klarer/orker å tilfredsstille deg seksuelt, så er hun kanskje ikke jenta for deg. (Noe som er litt leit å finne ut ETTER at du har giftet deg) For all del: Hvis du virkelig elsker henne så kan du sikkert vente, men spørsmålet er om HUN elsker DEG nok, for da ville sansynligvis ikke dette vært noe problem. MEN jeg er ateist, så jeg forstår ikke helt religiøse. Hvis hun er kristen kan du jo påpeke at bibelen ikke er det rette stedet å gå for regler om sex, da det svart på hvitt står at du kan voldta ugifte kvinnelige slaver som du eier, og ikke minst: If a man is caught in the act of raping a young woman who is not engaged, he must pay fifty pieces of silver to her father. Then he must marry the young woman because he violated her, and he will never be allowed to divorce her. ... Altså ER sex tillat før ekteskapet, så lenge man faktisk gifter seg. Tydeligvis :/ Endret 18. januar 2010 av Red Frostraven Lenke til kommentar
Smurstafa Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 Du kan ikke gjøre annet enn å respektere hennes ønsker. Hvis hun vil vente, så vil hun det. Men det betyr ikke at du skal gi opp dine lyster og behov. Hvis du ikke kan fungere i et forhold uten sex før ekteskapet (noe jeg kan skjønner, for jeg ville aldri klart et slikt forhold ) så kanskje dere ikke passer sammen. For meg er sex og nærhet en veldig viktig del av et forhold, og jeg kunne ikke tenkt meg et forhold uten. For å ikke snakke om den gedigne knipen jeg hadde vært i hvis jeg hadde godtatt ingen sex før ekteskapet, for å så gifte meg, og så finne ut at vi ikke matchet i det hele tatt på det seksuelle. Men det er forskjellig fra person til person, så det du må finne ut av er om du kan klare å være uten helt til hun evt bestemmer seg for å ta det skrittet. Har hun vært seksuell i tidligere forhold så er det store sjangser for at hun vil savne det fysiske etter en stund og ombestemme seg. Men det er selvfølgelig ingen garanti på at det vil skje. Lenke til kommentar
Vizzy Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 Her ville jeg nok gjort det slutt. Ser ikke for meg en framtid for dere to. Siden dere har 2 ulike syn på sex. Du sier at det er viktig for deg å bli seksuelt tilfredstilt. Hun vil vente med å ha sex. Spørsmålet mitt er hvordan skal du overleve med dette resten av ditt liv ? Og hvordan tror du henne vil bli når dere får unge sammen ? Blir ikke akkurat mere sex da. Har sett nok av forhold som ikke fungerer pga forskjellig forhold til sex. Da er det like greit å ta afære med en gang. Du vil ha en du kan leve sammen med, ikke en person du skal vente på . Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 Her ville jeg nok gjort det slutt. Ser ikke for meg en framtid for dere to. Siden dere har 2 ulike syn på sex. Du sier at det er viktig for deg å bli seksuelt tilfredstilt. Hun vil vente med å ha sex. Spørsmålet mitt er hvordan skal du overleve med dette resten av ditt liv ? Og hvordan tror du henne vil bli når dere får unge sammen ? Blir ikke akkurat mere sex da. Har sett nok av forhold som ikke fungerer pga forskjellig forhold til sex. Da er det like greit å ta afære med en gang. Du vil ha en du kan leve sammen med, ikke en person du skal vente på . Så man kan ikke leve sammen uten sex? I så fall tror jeg du har et litt over normalt stort behov for sex, gitt. Det går nemlig fint, så lenge man er kreativ. Og det er ingen som sier at de aldri kommer til å ligge med hverandre. Det skjer ofte at mennesker ombestemmer seg, bare gi dem tid og trygghet. Og hvis dette virkelig blir et seriøst forhold, kan det jo godt hende de gifter seg, og da er jo saken biff. Forresten er det ikke sånn at man slutter å ha sex etter man får barn. Det spørs helt hvordan man prioriterer og samarbeider. Lenke til kommentar
Vizzy Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 Her ville jeg nok gjort det slutt. Ser ikke for meg en framtid for dere to. Siden dere har 2 ulike syn på sex. Du sier at det er viktig for deg å bli seksuelt tilfredstilt. Hun vil vente med å ha sex. Spørsmålet mitt er hvordan skal du overleve med dette resten av ditt liv ? Og hvordan tror du henne vil bli når dere får unge sammen ? Blir ikke akkurat mere sex da. Har sett nok av forhold som ikke fungerer pga forskjellig forhold til sex. Da er det like greit å ta afære med en gang. Du vil ha en du kan leve sammen med, ikke en person du skal vente på . Så man kan ikke leve sammen uten sex? I så fall tror jeg du har et litt over normalt stort behov for sex, gitt. Det går nemlig fint, så lenge man er kreativ. Og det er ingen som sier at de aldri kommer til å ligge med hverandre. Det skjer ofte at mennesker ombestemmer seg, bare gi dem tid og trygghet. Og hvis dette virkelig blir et seriøst forhold, kan det jo godt hende de gifter seg, og da er jo saken biff. Forresten er det ikke sånn at man slutter å ha sex etter man får barn. Det spørs helt hvordan man prioriterer og samarbeider. Det er mange som sier at de bare trenger tid, og det aldri skjer noe. Det er mange som tenker at det går fint vist man er kreativ, men så gjør det ikke. Mange som tenker at det er jo bare å gi dem trygghet og tid , så blir vi lykkelig og sammen. Men så går det en helt annen vei og blir såret. Du slutter ikke å ha sex etter at du får unge eller gifter deg. Men det kan skje. Så vi kan si at man kan spekulere i mange måter. Men det er greit å ha det i bakhodet. Du får bare prøve deg fram og ta erfaring av det. Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 Så det du sier, Vizzy, er at de bør slå opp, men samtidig prøve seg fram og ta erfaring av det? Lenke til kommentar
TheWankership Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 En hverdag uten sex innbyder til selvmord. Spørr om hun vil være ansvarlig for mord? Da tenker jeg det blir åpent jeg Lenke til kommentar
Vizzy Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 Vet ikke om du er en kverulant fra helvette. Men du henger deg vist opp i detaljer og bagateller. Okey, vi tar det på nytt dette og du kan lese disse 2 setningene. Her ville jeg nok gjort det slutt. Du får bare prøve deg fram og ta erfaring av det. Så det jeg sier er at her ville jeg gjort det slutt. Men han får bare prøve seg fram å ta erfaring av det. Der jeg tar fram hva jeg ville gjort, men han får gjøre opp sin mening og ta erfaring av sin beslutning. Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 Det er kanskje ikke rart man stiller spørsmål ved meningene dine, Vizzy, når du presenterer dem noe diffust. Og du vil vel heller at man skal forstå deg, enn å at man skal misforstå deg, så det er virkelig ingen grunn til å bli nebbete. Jeg synes det er synd at du ikke ser noen fremtid for disse, men det er selvsagt din fulle rett. Men ja, man må bare prøve seg fram. Ta seg god tid, og ikke stadig ha i bakhodet at dette ikke kommer til å fungere. Innstilling har veldig mye å si når man skal løse problemer. Lenke til kommentar
TheWankership Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 Alle problemer kan ikke løses, samme hvor mye du vil Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 Alle problemer kan ikke løses, samme hvor mye du vil Nei, og det har jeg heller ikke påstått. Men det er vel ikke bare jeg som mener det er verdt å prøve om man faktisk er glad i noen, og kan se for seg en fremtid med vedkommende. Å gi opp etter én måned er for meg litt vel svakt, altså ^^ Lenke til kommentar
Gjest Guest_ts_* Skrevet 20. januar 2010 Del Skrevet 20. januar 2010 Hei folkens! takk for gode råd! Nå har jeg egentlig ikke sagt hele sanheten, da vi har faktisk hatt sex, og hun var helt hærlig.. om sant skal sies har jeg gitt henne organsmer både på den ene og andre viset.. Hun har også et barn, slik og hun sier at hun føler seg ille med seg selv, og at hun angrer på at vi har hatt sex.. hun vil vistnok ha mer selvkontroll slik jeg forstår det. vi snakket litt om ting og tang, og tidligere i datinga hadde vi flørta med tanken om framtidsting, som skole jobb osv osv. Så ble hun stille et par dager og da jeg fikk snakket med henne, så fortalte hun meg om dette problemet med sex osv, at det egentlig er ment for henne og hennes "rette" hun sier nå at hun tror at jeg kan være den rette.. men at vi skal fortsette å date. Hun sier at hun er ikke så forelsket i meg, men er glad i meg og ser for seg ditt å datt.. egentlig begynner jeg å lure på om hun er mer forelsket i tanken om et varig forhold med meg enn rent følelsesmessig. hun sier også at hun aldri har vært særlig intim, og at hun aldri har sett "the big deal" med klining osv.. så ja, her sitter jeg FLABBERGASTET.. fordi hun er jo utrolig fantastisk person, og jeg har også akseptert at hun har et barn.. hun er like over 20 år og jeg er nok nærmere 30.. Lenke til kommentar
Touchdown Skrevet 20. januar 2010 Del Skrevet 20. januar 2010 Så man kan ikke leve sammen uten sex? I så fall tror jeg du har et litt over normalt stort behov for sex, gitt. Det går nemlig fint, så lenge man er kreativ. Jeg er veldig spent på den kreative delen, gjerne utdyp det! Lenke til kommentar
Szmekken Skrevet 20. januar 2010 Del Skrevet 20. januar 2010 Det setter jo saken i litt annet lys. For meg virker det i så tilfellet som at dette er mer en forestilling hun har, enn et moralsk prinsipp. Derfor burde det ikke være umulig å snakke henne fra dette. Kan du kanskje finne en måte å overbevise henne om du ikke vil bli noe mer "rett" for henne, selv om dere venter med sex til et eventuelt giftemål? Et fungerende følelsesliv er vel grunnlegende for et forhold, og et følelsesliv uten sex blir vel noe amputert? Lenke til kommentar
Kaeso Skrevet 20. januar 2010 Del Skrevet 20. januar 2010 Problemet er da at denne jenta jeg har møtt er har en gudstro der hun har nå fått "kvaler" eller dårlig samvittighet for hennes tidligere seksuelle bedrifter, og nå har hun møtt meg.. Sidan ho har hatt sex før, så trur eg nok ho etter kvart som dokke blir bedre kjent komme til å lengte til den delen av et forhold. Det her virker for meg som et prinsipp ho har akkurat no fordi ho angrar litt. Etter kvart som dokke blir bedre kjent så vil ho nok snu på det punktet her. Hadde ho vore jomfru hadde det vore verre, trur eg. Kanskje det berre er ein tålmodighetsprøve for å finne ut om du berre er "en av dei der som berre er opptatt av en ting"? Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Så man kan ikke leve sammen uten sex? I så fall tror jeg du har et litt over normalt stort behov for sex, gitt. Det går nemlig fint, så lenge man er kreativ. Jeg er veldig spent på den kreative delen, gjerne utdyp det! Klø hverandre på ryggen. Det er det beste jeg vet om, i hvert fall. Slår sex og underlivstafsing any day <3 Lenke til kommentar
Smurstafa Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Hun sier at hun er ikke så forelsket i meg, men er glad i meg og ser for seg ditt å datt.. egentlig begynner jeg å lure på om hun er mer forelsket i tanken om et varig forhold med meg enn rent følelsesmessig. hun sier også at hun aldri har vært særlig intim, og at hun aldri har sett "the big deal" med klining osv.. Hmm.. Sett utenfra så kan det nesten se ut som at hun er ute etter trygghet for seg og barnet sitt, og ikke nødvendigvis noe romantisk. Sånn å kutte deg ut etter dere faktisk har hatt sex, virker også litt bekreftende på den teorien. Kanskje hun ikke føler den fysiske tiltrekkelsen, men henger igjen på grunn av tryggheten? Viktig å gjenta at dette kun er en subjektiv teori.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå