Gå til innhold

[Løst]Xbox 360 -> HD PC skjerm

Cleaf

Anbefalte innlegg

Hei.

Skal gå til innkjøp av Xbox 360 i nær framtid og har tenkt å nytte konsollen på min Samsung SyncMaster 2949 LW.

Dette er en 23.6" HD skjerm (1080p) som ikke støtter HDMI... Den har DVI og VGA tilkoblinger, spørsmålet mitt er, finnes det DVI kabler for å koble Xboxen til PC skjermen og få kjørt i HD?

Skjønner at VGA kabel bare går til HD-ready, altså, 720p, og det er litt surt når jeg har mulighet for 1080p.

Også er det det med lyden da, hvordan gjøres dette?

Så på denne: http://cdon.no/spill/xbox_360_vga_hd_av-kabel-530330 -- den er altså 720p som er maksimum på, det å kjøre i 720p går greit om det ikke er noe annet valg. Når det kommer til lyden, så er det tydeligvis egne kabler til dette (iallefall på produktet jeg ser på hos cdon). Er det mulig å koble disse til min Macbook Pro og få lyden i høyttalerene på den?

Hjelp? :)

Hva trenger jeg egentlig for å få dette til å fungere?

Takker på forhånd for svar... :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke surround systemer foreløpig. Dersom det går greit å kjøre lyden gjennom MBP så er jeg fornøyd med det.

Kan jo evt. kjøre lyd *gjennom* MBP og få den ut igjen i headset?

Men kabelen jeg linket til ville gjort nytten, eller fins det en dvi kabel som kan kjøre 1080p?

Lenke til kommentar

Jo.

Jeg føler meg litt dum her nå men :p

Altså - det jeg prøver å komme fram til er:

Jeg ønsker å kjøre 1080p på en PC skjerm som ikke har innebygde høyttalere eller HDMI. For å få 1080p på skjermen trenger jeg selvsagt en kabel. Mitt spørsmål er hvilken kabel jeg må ha? En hvilken som helst hdmi - dvi kabel?

I såfall, hva skjer med lyden? Jeg vil jo gjerne høre hva som skjer. Jeg har bare stereo lyd systemer (f.eks min MBP) og jeg har et headsett (Razer Carcharias). Begge er stereo. (2.0 vil jeg tro).

Så. Hvordan får jeg lyd + 1080p?:)

Lenke til kommentar

Her var det mye hummer og kanari.

Først og fremst. Det er ingen "litt HD"-muligheter med Xbox 360. Enten så har du en SD-kabel som gir 480i/576i via kompositt. Det gir elendig bilde og jeg vil ikke anbefale det til noen.

Alle andre kabler (HDMI / VGA / Komponent) gir HD. Så kan du selv velge oppløsningen i innstillingene på 360en, helt opp til 1920x1080 som også er kjent som 1080p.

Kun for min egen nysgjerrighets skyld, hvor har du det fra at det er kabler som bare gir 720p?

Når det gjelder lyd så er det teknisk sett mulig å gjøre dette gjennom en laptop, selv om løsningen ikke er optimal. De fleste stasjonær PC har to lydinnganger, en mikrofoninngang og en linjeinngang (line in). Laptopper derimot har som regel bare mikrofoninngangen. Den er ugunstig å bruke fordi den forsterker signalet mye, som igjen gir høyt volum og mye forvrengning. Jeg foreslår at du justerer ned volumet på PCen mye, og så justerer ned gain på mikrofoninngangen så mye du kan og så prøver deg fram. Det er mulig det fungerer. For tilkobling så trenger du en kabel med phono-plugger i ene enden (rød & hvit, sånn som brukes mellom stereokomponenter) og 3,5 mm jack i andre enden (sånn som du trenger for å koble deg til mikrofoninngangen på laptoppen.

EDIT:

Macbook Pro har optisk lyd-inngang(!!) Ihvertfall modellen som det refereres til her: Mac Support. Dermed kan du kjøpe en fiberoptisk TOS-Link kabel fra f.eks clas ohlson eller biltema og få høy lydkvalitet selv om MBPen ikke gjør surround. Videre står det også at inngangen ikke er en forsterket mikrofoninngang men tar ordinært linjesignal så uansett hvilken mulighet du velger (fiberkabel eller jack->phono) så vil det fungere godt med MBPen.

Lenke til kommentar

Jo det ble en del fram og tilbake her.

http://support.apple.com/kb/HT3628

har en 15" modell av MBP.

Jeg leste på slike "tester" av kabelen at maksimal oppløsning oppnåelig var 720p med VGA kabel. Men siden jeg i ettertid fant ut hos Microsoft at 1080p var mulig med en slik kabel så har jeg ingenting og utsette, og denne tråden kan hakes av som løst.

Takk for hjelpen, i mitt rotete innlegg. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...