Betenkt Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Hei der! Har en kompis som oppgraderer datamaskina og skal ha nytt hovedkort. CPUen han har har AM2+ socket og maskina brukes hovedsaklig til spill og kortet må ha støtte for Crossfire, DDR3 RAM og nok slots til å evt. kjøre trichannel. Makspris er 2000,- På forhånd takk ;D Lenke til kommentar
007CD Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Hvilken CPU er det? Den må ha dobbel minnekontroller for å bruke DDR3 RAM. Minnekontrolleren sitter i CPU og ikke i HK lenger, hverken hos Intel eller AMD. Lenke til kommentar
Betenkt Skrevet 19. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2010 Om jeg ikke husker altfor feil er det en AMD Phenom 9850 Black Edition Lenke til kommentar
007CD Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 (endret) GLEM DET, Du har kun en DDR2 minnekontroller, den vil ikke funke på AM3 hovedkort. Tror heller ikke den passer i sokkelen heller. AMD flyttet rundt på noen få pinner som gjør at AM3 passer i AM2 men ikke andre veien mener jeg å huske. Endret 19. januar 2010 av 007CD Lenke til kommentar
Betenkt Skrevet 19. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2010 GLEM DET,Du har kun en DDR2 minnekontroller, den vil ikke funke på AM3 hovedkort. Tror heller ikke den passer i sokkelen heller. AMD flyttet rundt på noen få pinner som gjør at AM3 passer i AM2 men ikke andre veien mener jeg å huske. Auch. Det finnes altså ingen gode hovedkort til AM2 med støtte for DDR3 fordi RAM-kontrolleren ligger i CPUen? Det finnes vel gode kort som han kan bruke med DDR2 inntil han har kjøpt seg ny CPU og DDR3-RAM? Han har DDR2 nå nemlig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå