Gå til innhold

Vil totalforby røyking

Anbefalte innlegg

Men om det gjør det er det tid for bekymring.

Hvorfor det?

Jeg syns ikke at staten skal nekte meg ting å gjøre på feks min eiendom.

Hvert fall når det i dag ikke er ulovlig. Skjønner jo at man må følge norsk lov, men vi er også enkelt individer som trenger frihet.

Jeg syns røykeloven vi har i dag fungerer fint. Hvert fall slik jeg har opplevd det. De jeg kjenner som røyker røyker mye mindre når vi er ute på byen feks.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Eier ikke det norske folk Norge?

Nei. "Folket" eier ingenting. Individer eier.

Hvem "leier" privatpersoner landet av når de betaler en tomt?

Når du kjøper en tomt, kjøper du den av den forrige eieren.

Men om det gjør det er det tid for bekymring.

Hvorfor det?

Mener ikke dere sosialister at det er statens eiendom, da? At dere bare leier huset ders av staten?

Lenke til kommentar

Mener ikke dere sosialister at det er statens eiendom, da? At dere bare leier huset ders av staten?

Nå skal det sies at jeg er medlem av Unge Høyre å har vel vært det i 5år snart, så vil helst ikke gå under gruppen "dere sosialister".

Edit: nå ble jeg nesten såret :cry:

Endret av GnoMiz
Lenke til kommentar
Nå skal det sies at Høyre er et sosialdemokratisk parti som er enig med sosialistene i at staten eier eiendommen din. Men du er altså uenig i dette?

Ja, sånn direkte.

Har du kjøpt å betalt for en tomt så er du som eier den.

Men det betyr ikke at du skal kunne gjøre hva du vil med den. Feks bygge noe som endrer hele bybildet osv.

Lenke til kommentar
Hvilke individer eier det norske land da?

I følge sosialister: Staten

I følge liberalister: Alle somhar eiendom her.

Og jeg som trodde jeg og kjæresten min eide leiligheten min :(

Hvem av oss to eier den, egentlig, siden flere personer ikke KAN eie noe i felleskap?

Individer kan selvfølgelig bli enige om å eie noe i fellesskap. Men dere kan ikke bli enige om at dere to eier andre folks eiendom, eller at dere eier eiendom dere ikke har kjøpt eller homesteadet.

Lenke til kommentar
Hvorfor skal det være lov å røyke når det plager andre rundt deg? Røyking på busstasjonen osv. burde ikke være lov.

Bør vi ikke da samtidig forby fulle mennesker på de samme stedene?

Folk med for mye eller sterk parfyme?

Folk som ikke har vasket seg godt nok?

Hvis ikke, hvorfor bare røyk som bør forbys?

Endret av archongamer
Lenke til kommentar
Hvorfor skal det være lov å røyke når det plager andre rundt deg? Røyking på busstasjonen osv. burde ikke være lov.

Bør vi ikke da samtidig forby full mennesker på de samme stedene?

For ikke å snakke om folk som sliter med gass...

De for holde seg hjemme!

Endret av GnoMiz
Lenke til kommentar
Nå skal det sies at Høyre er et sosialdemokratisk parti som er enig med sosialistene i at staten eier eiendommen din. Men du er altså uenig i dette?

Ja, sånn direkte.

Men det betyr ikke at du skal kunne gjøre hva du vil med den. Feks bygge noe som endrer hele bybildet osv.

Hvis du for eksempel ikke kan male huset ditt oransje, eier du det ikke.

Lenke til kommentar

Nettopp. Jeg røyker ikke selv. Men å forby det... Hvor ble det av friheten? Har andre folk RETT til å bestemme hva DU vil med DIN EGEN kropp?!

Lenke til kommentar

Kan godt forby fulle folk og, men det er ikke et like stort problem. Parfyme eller dårlig hygiene er heller ikke store problemer, mens røyken beveger seg mye lenger bort fra personen enn disse tingene. Om dere forstår hva jeg mener.

Lenke til kommentar

Ja, sånn direkte.

Nå setter du det veldig på spissen.

Det er forskjell på å ikke eie noe enn å eie noe som går under reguleringer.

Lenke til kommentar
Nettopp. Jeg røyker ikke selv. Men å forby det... Hvor ble det av friheten? Har andre folk RETT til å bestemme hva DU vil med DIN EGEN kropp?!

Jeg snakker om offentlige steder da..

Ja, sånn direkte.

Nå setter du det veldig på spissen.

Det er forskjell på å ikke eie noe enn å eie noe som går under reguleringer.

Kan dere ikke ta denne diskusjonen i en annen tråd?

Lenke til kommentar

Kan godt forby fulle folk og, men det er ikke et like stort problem. Parfyme eller dårlig hygiene er heller ikke store problemer, mens røyken beveger seg mye lenger bort fra personen enn disse tingene. Om dere forstår hva jeg mener.

Det er fortsatt plagsomt for andre, ergo argumentet ditt om plage for andre gjelder her også.

Lenke til kommentar

Jo det gjør du, men du bor i et land, og i det landet er det regler vi har blant annet for at folk ikke skal bli slått helseløs fordi de fortjener det -- som for eksempel når noen maler huset sitt knall oransje og ødelegger helhetsintrykket av en by.

Da har vi regler for det, som er gjeldende FØR tullinger forpester fellesskapet med idioti som er ødeleggende for butikker i nærheten, samt hele byen sin turistnæring.

Da sier leder for byutvikling:

"Du. Du får ikke lov til å ha den fargen på huset ditt: Det er en av reglene du gikk med på når du kjøpte huset."

Endret av Red Frostraven
Lenke til kommentar

Jeg vil se mer av utsagn som dette. Men sosialistene vil nok aldri forstå verdien av frihet. De forstår kun verdien av tvang og vold. Det kan de nemlig bruke til å få folk til å leve slik de selv ønsker at andre skal leve.

Lenke til kommentar

Jeg vil se mer av utsagn som dette. Men sosialistene vil nok aldri forstå verdien av frihet. De forstår kun verdien av tvang og vold. Det kan de nemlig bruke til å få folk til å leve slik de selv ønsker at andre skal leve.

Hvorfor sier at at alle sosialister er sånn og sånn? Hva vet du om det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...