Gå til innhold

Vil totalforby røyking

Anbefalte innlegg

Bryr du deg ikke om menneskene du kjører ned, banker opp, antaster, voldtar, mobber, spyr på i fylla? Man får alkoholfri drikke også, så hvorfor drikker du ikke dette i stedet?

Alkohol dreper langt flere enn røyk, både direkte og indirekte.

Hvor ofte leser du i avisene om "Bilfører røykekjørte og drepte en niåring"?

Hva er det med å drikke dødelig gift som er så godt? Ja, alkohol er gift. Og ganske så dødelig. Og nei, det er ikke alkoholen som gjør et glass vin bra for deg.

Skulle ønske jeg kunne bestemme hva skatten og avgiftene jeg betaler går til, for da ville jeg fjernet muligheten for at du og andre som deg ikke hadde fått ett øre.

Endret av Dragen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bryr du deg ikke om menneskene du kjører ned, banker opp, antaster, voldtar, mobber, spyr på i fylla? Man får alkoholfri drikke også, så hvorfor drikker du ikke dette i stedet?

Hva er det med å drikke dødelig gift som er så godt? Ja, alkohol er gift. Og ganske så dødelig. Og nei, det er ikke alkoholen som gjør et glass vin bra for deg.

Skulle ønske jeg kunne bestemme hva skatten og avgiftene jeg betaler går til, for da ville jeg fjernet muligheten for at du og andre som deg ikke hadde fått ett øre.

Bevis det!

Du slenger ut en påstand om at alkohol dreper mer enn røyk, bevis det! Jeg tror dette er en påstand uten røtter i den virkelige verden, og har den det komme jeg til å bli mektig overrasket...

Lenke til kommentar
det hadde blitt tungt! men hadde gått med på det.

Hvorfor det? Har du ingen respeekt for verken din egen eller andres frihet?

Det er ingen vits i å tisse i buksen for å varme seg, og unnskylde seg med at man i det minste ble varmere enn ikke-røykerene, når grunnen til at man var kald i utgangspunkter var at man -- nettopp -- tisset i buksen tidligere.

Du skal ha rett til både å pisse i buksene og å røyke. Jeg har ingen rett til å nekte deg noe av det.

avhengighetsskapende KOFFEIN

Jeg drikker tre-fire kopper på jobb, men ingenting i helger og ferier, så nei, det er ikke det.

Og koffein er ikke nødvendigvis skadelig.

Hva er det med tjæren og selve røykdunsten som er så godt?

Folk er forskjellige. At du ikke forstår det, betyr ikke at du har rett til å nekte andre å bruke det. Røyking er sosialt.

Bryr dere ikke dere om menneskene som bryr seg om dere og deres helse?

Det er ingen andre enn deg selv som har større interesse av at du holder deg sunn og frisk.

Du slenger ut en påstand om at alkohol dreper mer enn røyk, bevis det! Jeg tror dette er en påstand uten røtter i den virkelige verden, og har den det komme jeg til å bli mektig overrasket...

Allmennkunnskap trengs ikke å bevises. Det ville vært slitsomt.

Endret av Rothbard
Lenke til kommentar

Jeg prøvde å finne tall for dødsfall forårsaket direkte av røyken, men fant kun tall for lungekreft. Merkelig nok fant jeg en artikkel som handler om dødsfall forårsaket direkte av alkohol (sykdom, ikke drap).

Alkohol: http://www.helsedirektoratet.no/rusmidler/...nnsproblem_5817

http://www.nrk.no/nyheter/innenriks/3271247.html her har du en om lungekreft som påstår at 90% er direkte lenket til røyking og radon, men som ikke nevner andre ting som luft-forurensing og luftkvalitet.

Jeg skulle gjerne vist til en studie som tar med mishandling og drap når det gjelder røyking og drikking, men dette var vanskelig å finne. Men jeg vil tro at mishandel og drap som følge av en sigarett er ganske så sjelden, mot følge av alkohol som de fleste av oss vet skjer på et daglig basis.

Jeg vil også minne om at vi bor i Norge og at vi diskuterer en problemstilling i Norge, og at vi ikke bor i USA og at vi ikke diskuterer en amerikansk problemstilling. Å dra inn tall fra USA blir kun feil, da Norge ikke er et land med noen og hundre millioner innbyggere.

Endret av Dragen
Lenke til kommentar

Selvfølgelig gjør jeg det, derfor drikker jeg ikke på byen, drikker kun et glass vin i uken for helsen sin skyld (og alkohol er blodfortynnende, så det hjelper på det også), drikker én boks cider i lystig lag, kjører ikke bil med mindre jeg må -- jeg løper til og fra jobb så lenge det tar mindre enn 1 time å løpe hver vei, for en ventrent person -- eller sykler hvis det tar nærmere to timer å løpe.

Om vinteren jogger jeg eller sykler om det er bart, banna bein, blant annet fordi vi sliter med Tide busselskap her i Bergen.

Så med mindre jeg dreper noen jeg jogger på i fylla...

Dessuten er jeg pasifist i fredstid, og har ikke tydd til vold utenfor kickboxing-treningen på 15 år.

Og hvem er jeg og slike som meg?

Endret av Red Frostraven
Lenke til kommentar

Hele poenget er vel at dere som vil forby røyking vil det først og fremst fordi dere ikke røyker selv og mener dere eier omgivelsene rundt dere og kan bestemme over den.

At dere liksom tenker på hvor fælt de menneskene gjør for seg selv tror jeg ikke en døyt på er det viktigste argumentet.

Derfor kan man si det samme om fulle mennesker og at skal røyken forbys må alkohol lide samme skjebne.

Det er til plage for omgivelsene, og det er ikke til å stikke under en stol at begge ting koster samfunnet veldig mye penger.

At den ene tingen er litt verre enn den andre har vel egentlig ingenting å si.

Lenke til kommentar

Jeg tenker mest på hvor fælt der er for moren til bestevennen min som har KOLS, og hvordan det er for bestevennen min som må se på at moren hans blir mer og mer syk.

Jeg tenker også på min mor, min bror, min onkel -- som alle har sluttet å røyke og sier de angrer på at de begynte.

At du ikke tror at JEG er i mot røyking for røykerene sin skyld bryr meg ikke.

I lub u anyway! <3

Lenke til kommentar
Jeg tenker mest på hvor fælt der er for moren til bestevennen min som har KOLS, og hvordan det er for bestevennen min som må se på at moren hans blir mer og mer syk.

Jeg tenker også på min mor, min bror, min onkel -- som alle har sluttet å røyke og sier de angrer på at de begynte.

At du ikke tror at JEG er i mot røyking for røykerene sin skyld bryr meg ikke.

I lub u anyway! <3

Synd med din vennes mor, men at det skal tale for at jeg ikke skal få ta en røyk mens jeg venter på bussen f.eks ser jeg faktisk ikke.

Jeg angrer også på at jeg startet å røyke en gang i tiden, og vil sikkert gjøre forsøk på å slutte igjen, men å forby all røyk utenfor din egen eiendom er ikke noe jeg er for av den grunn.

Lub u 2 my friend :)

Lenke til kommentar
er jeg pasifist

Nei, du er ikke det. Du bruker staten til å utøve volden din.

Lol.

Vold?

Staten min leier ut land, som du velger å bo på.

Hvis ikke du følger reglene til det norske folk er det ingen som tvinger deg til å bo her.

Så lenge du er i det norske folk sitt land er det det norske folk sine regler som gjelder.

Det er ikke vold å kaste deg ut fra vårt land når du ikke følger reglene våre, ei heller er det vold å stenge deg inne når ikke du følger reglene for vårt land og ikke har vett til å forlate landet vårt.

DU har stemmerett akkurat som alle oss andre, og DU kan påvirke reglene i din favør: Men intill du har flertall får du bare fortsette å spre hat, og fordummende fordommer -- de fleste kommer ikke til å gidde å prøve å diskutere med deg spesielt lenge, da du bare spyr ut grunnløse påstander i øst, vest og himmelretninger som kun finnes i din egen fantasi.

At du ikke klarer å skille mellom "lover man må følge for å få lov til å bo i et land" og "vold" får du skylde på foreldrene dine eller skolen din, men jeg føler med deg, og håper ting løser seg for deg: Det er faktisk ikke normalt å kalle det for vold når du må følge andre sine regler når du leier leiligheter, ei heller når du leier en plass i et land.

Du kan flytte langt til pokker i vold (no pun intended) hvis ikke du vil leie land fra det norske folk.

Jeg har hørt at England selger land (delvis bebodd, riktignok) i midtøsten, hvis ikke jødene har kjøpt opp alt allerede.

Ellers er det vistnok vulkansk aktivitet på svalbard, eller så kan du kolonisere eller fordrive et folk fra en øy nede i stillehavet: Mulighetene er mange, men så lenge du leier land fra det norske folk er det de norske reglene som gjelder, og her har vi bestemt at alle som bor i landet skal betale leie basert på inntekt og formue så lenge de ønsker å oppholde seg i vårt land.

Dessuten synes jeg skattene og avgiftene vi betaler for tryggheten vi har er ganske små, med tanke på at vi tryggheten og luksusen vi faktisk nyter her i landet.

Endret av Red Frostraven
Lenke til kommentar
Staten min leier ut land, som du velger å bo på.

Du kan ikke leie ut noe du ikke eier. For å skaffedeg eiendomsrett overnoe, må du kjøpe det eller homesteade det.

Eier ikke det norske folk Norge?

Hvem eier norge da?

Hvem "leier" privatpersoner landet av når de betaler en tomt?

Gudene?

Eller staten, som er myndighetene som REPRESENTERER det norske folk?

Edit:

Faen, faen faen!

Ring Bondevik!

Ring Siv Jensen!

Ring Stoltenberg!

Vi må korrekt anneksere landet i Norges navn slik at vi eier landet!

Hvem FAEN er det som har glemt å anneksere Norge?

Vi får bare HÅPE at vi klarer å stikke et flagg ned i jorden før amerikanerene eller russerene legger merke til at vi ikke har stukket et flagg i bakken!

Eirik Blodøks trodde hans far hadde gjort det, og hans far Harald Hårfagre trodde det var nok å ha et skjøte og all makt over landet.

Harald den gode visste ikke at Eirik og deres far hadde glemt å stappe et flagg i bakken når han kastet broren sin på dør, og siden det har vi tydeligvis GLEMT å anneksere landet vi har bodd på de siste 1000 år...

Endret av Red Frostraven
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...