Sibba Skrevet 2. juni 2003 Del Skrevet 2. juni 2003 Hei Har et lite problem med min brors litt eldre pc. Denne pcen har en XP 1700+ prosessor, og skal derfor kjøre på 1466 mhz. Desverre går ikke dette an, da pcen henger seg ganske fort på denne hastigheten. Hovedkortet er et Asus A7M266. Systemet er helt stabilt på 1400 mhz, men ligger rundt 64 grader på cpu under nettsurfing. Tror derfor det kan være for dårlig kjøling, men siden broren min nettopp kjøpte ny vifte vil jeg gjerne høre hva dere syns før jeg begynner å mekke med den.. På forhånd takk Lenke til kommentar
formann Skrevet 2. juni 2003 Del Skrevet 2. juni 2003 Hvor varm er den da? Om den ikke er varm, så kan det være at de får for lite strøm... Lenke til kommentar
Sibba Skrevet 2. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2003 Under vanlig windows bruk ligger tempen rundt 60 grader. Jeg vil tro dette er litt høyt, men har ikke så mye peiling på cpu temp.. Tok nettopp en titt på cpu vifta og cpuen. Cpuen har fire gummi-"pinner", en i hvert hjørne. Virker på meg som disse hindrer kjøleribba i å få kontakt med overflata på cpuen, men de er der vel for en grunn (hindre knusing av cpu tipper jeg..) Er det mulig å fjerne disse? Lenke til kommentar
Geggi1 Skrevet 2. juni 2003 Del Skrevet 2. juni 2003 Det fire skumputene er der for at du ikke skal knekke kjerna. Prøv heller å legge på varmeledende pasta på kjerna. :wink: Lenke til kommentar
Sibba Skrevet 2. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2003 Tenkte meg nesten det, skal prøve å få tak i noe pasta, er litt uttynna den som er der fra før.. Kjører nå på 1100 mhz med åpent kabinett, ligger på 56 grader i windows, målt med mbm. Prøver å kjøre wincpuid, men får bare blåskjerm. Noen som vet hva dette skyldes? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå