Canute Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 (endret) Etter nyttår ble datamaskinen min utrolig ustabil. Etter nærmere inspeksjon, ser jeg at 4 kondensatorer har bult ut. Jeg er rimelig ustødig med loddejern og vil ikke risikere å ødelegge de andre komponentene, ergo kjøper jeg heller et nytt. Etter hva jeg vet har jeg en AMD Athlon64 X2 6000+ (dette er vel en AM2 prosessor?), noe jeg klarer meg helt fint med for i øyeblikket. Jeg ønsker derimot å ha mulighet til å oppgradere prosessoren på et senere tidspunkt. Det ødelagte hovedkortet er et MSI hovedkort, er litt usikker på hva det faktisk heter, men det står K9AGM2 på det. Etter å ha lest litt rundt om kondensatorer, frister det lite å kjøpe noe fra MSI/Taiwansk på nytt. Derfor har jeg foreløpig kun sett på hovedkort som ikke er produsert derifra. Det jeg har tenkt mest på er ASUS M4N78 PRO, vil dette fungere fint med mitt gamle oppsett? Er det noenlunde fremtidsrettet? Jeg har også sett på ASUS M4A78-E, men siden jeg ikke trenger Firewire eller en ekstra PCI-express slot, så ser jeg ikke vitsen. Endret 18. januar 2010 av Canute Lenke til kommentar
mhsalangli Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 (endret) jeg har m4n78 pro. og har nettopp byttet fra am2+ cpu til am3. eneste problem jeg har hatt er mellom cpu og lydkortet mitt, men det er (nå ikveld) fikset. men det bruker ddr2 sånn i tilfelle du heller ville ha ddr3 Endret 18. januar 2010 av mhsalangli Lenke til kommentar
wiak Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 (endret) kommer ann hva du skal bruke hovedkortet til, spilling burde du ta 790FX, som Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P, HTPC burde du ta en AMD 785G hovedkort, du har også AMD 770 hovedkort som ikke har innebygd skjermkort osv Endret 19. januar 2010 av wiak Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå