Gå til innhold

Info søkes om Canon F1

Anbefalte innlegg

En bekjent av meg kom for en tid siden over et lass bestående av 2 stk, F1'er, samr meeengder av utsyr. Masse snadderoptikk, macroutstyr, alle de forskjellige søkerene og mye-mye mer. For dette betalte han 3000 kroner, hvilket jeg anser som et forholdsvis greit kupp.

Jeg fikk selvfølgelig et enormt "må ha" begjær, da jeg syntes disse kameraene virket enormt tøffe. Tipper matchvekta på en slik en med batterigrep med 10stk aa!! og optikk passerer noen kilo.

Noen som har tilsvarende utsyr og kan uttale seg om det? Har sjekket ebay, men prisene er litt avskrekkende og det er heller ikke mye å velge mellom. Vil jeg kanskje bli like lykkelig med en Nikon F3 som det finnes en del flere av, og hvor prisene ikke er såå himla avskrekkenede.

Eller skal jeg være fornuftig, og prøve å bli bedre venner med Nikon FE2 og Olympus Om-4, som allerede står i skapet..?

Farlig sykdom dette her, altså..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 måneder senere...

Kommer du over en F1 i god stand så slå til. Dette er et fantastisk kamera, bygd som en tanks.

Har eid 2 stk, første kjøpte jeg i 75, ble byttet mot en Canon A-1 når den kom, men byttet tilbake på 80 tallet.

/Frode

Lenke til kommentar

Eller skal jeg være fornuftig, og prøve å bli bedre venner med Nikon FE2 og Olympus Om-4, som allerede står i skapet..?

Etter å ha lest denne artikkelen, ville eg ha anbefalt deg å halda deg til OM-4'en. OM-x-serien er jo eit smått genialt kamerasystem. Det var/er veldig fristande å skifta ut min Pentax LX med ein OM-1 eller -4. Det viktigaste argumentet imot er at eg ikkje så lett kan "oppgradera" til digitalt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...