Solefald Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Heisann! noken som har litt tanker å ord om korleis en befalutdannelse eller KS utdannelse stiller seg i forhold til f.eks en Bachelor innen ledelse hos BI eller f.eks Økonomi og administrasjon når det gjelder sivile lederjobber ? Lenke til kommentar
Jurist Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Heisann! noken som har litt tanker å ord om korleis en befalutdannelse eller KS utdannelse stiller seg i forhold til f.eks en Bachelor innen ledelse hos BI eller f.eks Økonomi og administrasjon når det gjelder sivile lederjobber ? Befalsutdanning kan ikke sammenlignes med bachelor i Økonomi og administrasjon, rett og slett fordi det ikke er en bachelor og fordi det lederskapet man utøver ifm befalsutdanning foregår på et så lavt nivå at det ikke er veldig relevant for sivile lederjobber hvor man normalt krever bachelor i Øk og adm. Lenke til kommentar
Solefald Skrevet 18. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2010 Det er nok sant. Men KS Logistikk har vel endel likhetstrekk med Bach i Øk og adm Lenke til kommentar
Jurist Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Det er nok sant. Men KS Logistikk har vel endel likhetstrekk med Bach i Øk og adm Krigsskolen er noe helt annet enn befalsutdanning. Jeg uttalte meg om befalsutdanning, bare for å få lagt den ballen død. Lenke til kommentar
Solefald Skrevet 18. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2010 Ja, det fikk eg med meg =) Lenke til kommentar
pedeasbj Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Heisann! noken som har litt tanker å ord om korleis en befalutdannelse eller KS utdannelse stiller seg i forhold til f.eks en Bachelor innen ledelse hos BI eller f.eks Økonomi og administrasjon når det gjelder sivile lederjobber ? Befalsutdanning kan ikke sammenlignes med bachelor i Økonomi og administrasjon, rett og slett fordi det ikke er en bachelor og fordi det lederskapet man utøver ifm befalsutdanning foregår på et så lavt nivå at det ikke er veldig relevant for sivile lederjobber hvor man normalt krever bachelor i Øk og adm. Hehe, nå skal man være forsiktig med å kalle det ene mer relevant enn det andre. Befalsskole i seg selv vil ikke gi deg noen utdanningen innen Økonomi, og sånn sett mangler man en vital om man skal jobbe som leder innenfor næringslivet. Men befalsskole vil gi en verdifull erfaring som leder, spesielt innenfor praktisk ledelse. BI og NHH har også fokus på ledelse, men den er i mye større grad teoretisk. Derfor er det mange som velger å ta BS eller UB før de går over til sivile økonomiskoler. Da får de både ledererfaring, som jeg mener er relevant i høyeste grad, og den teoretiske Økonomiutdannelsen. En gyllen kombo ville jeg påstå. Lenke til kommentar
Solefald Skrevet 18. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2010 Takk for svar. Eg ser jo at logistikk på KS har endel økonomi og slikt inne i bildet. så det er jo kanskje eit godt alternativ ? http://www.krigsskolen.no/utdanning/ks_logistikk.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå