iverha2 Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Har tenkt å starte kostholdslogg. Går for bulk, og skal vel då ligge på 300(?) kcal i overskudd kvar dag. 1. Kom gjerne med tips du har til loggen, med erfaringer f.eks. 2. Må eg notere ned absolutt alt og vere ekstremt nøyaktig, eller gjere eit ca overslag? 3. Med høgd på ca 172-73 cm og vekt på ca 70kg, kva er mitt kcal-behov? 4. Korleis ete for å få kcal-overskudd på ein god måte? Altså at eg må ete sunt. Er det å køyre i seg mykje karbohydrater, og er det det samme kor dei kjem frå? Lenke til kommentar
Knife Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 For å finne ut av din kalori behov må jeg nesten ha alderen din. Stay clean, eat clean. På en bulk. Lenke til kommentar
iverha2 Skrevet 18. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2010 Gløymte den. 16 år. Lenke til kommentar
kjetil02 Skrevet 20. januar 2010 Del Skrevet 20. januar 2010 Prøv Fitday: www.fitday.com . Funker som ei kule. Lenke til kommentar
Knife Skrevet 20. januar 2010 Del Skrevet 20. januar 2010 (endret) 1. Kom gjerne med tips du har til loggen, med erfaringer f.eks. ... 2. Må eg notere ned absolutt alt og vere ekstremt nøyaktig, eller gjere eit ca overslag? Nei. Men å telle kalorier er lurt men det trenger ikke å være nøyaktig. 3. Med høgd på ca 172-73 cm og vekt på ca 70kg, kva er mitt kcal-behov? http://www.bcm.edu/cnrc/bodycomp/bmiz2.html 4. Korleis ete for å få kcal-overskudd på ein god måte? Altså at eg må ete sunt. Er det å køyre i seg mykje karbohydrater, og er det det samme kor dei kjem frå? Dette kan jeg faktisk ikke svare på fordi alle har sine egene meninger. Svarer jeg at fett er der du burde få kaloriene dine fra vil nok en annen fyr ha svart det motsatte. Sånn pleier jeg å ha kostholdet mitt: Frokost: Bare fett og proteiner og litt raske karb for å få en liten boost i blodsukkeret. Lunsj: Her kan du ha en liten karb påfylling (10-30g, altså for å fylle litt på leveren) Før trening: Små mender stivelse som fra frukt og grønnsaker. Proteiner Etter trening: Raske karbohydrater og proteiner (for å fylle på musklene så de er klar for neste treningsøkt) Middag: Minimalt med karbohydrater, mye fett og mye proteiner Kvelds: Bare fett og proteiner. Men igjen, det er noe du må finne ut av selv. Endret 20. januar 2010 av Pijus Lenke til kommentar
iverha2 Skrevet 23. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2010 Ok, takker for tips. Eg pleier å få i meg ein del karbohydrat gjennom dagen, gjennom skjever. På en bulk synes eg det er greit. Når eg skal deffe har eg tenkt å prøve lav-karbdiett, med nesten kun protein og fett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå