Gå til innhold

Referat fra din siste ferie

L4ffen

Anbefalte innlegg

Tittelen sier jo ganske mye. Men noen ting om hvordan jeg ønsker et referat skal være:

- Litt om hva du gjorde hver dag (Kommer an på hvor lenge du var der, d.v.s. var det noen dager du ikke gjorde noe, trenger du ikke å skrive dette). Husk å skriv mest om det du syntes var spennende og morsomt på turen. F. eks. var på noen fjelltopper, så noen spektakulære bygninger eller spiste spesielt god mat osv. Du kan fortelle en morsom historie fra turen? Det er opp til deg selv hva du vil ha med og hvor mye du vil legge i det.

- Bilder. Sørg for at ditt referat ikke blir kjedelig, med oversiktlig layout, uthevet skrift på underoverskriftene ol. Hvis du ikke ønsker bilder av deg selv, vil vi gjerne se bilder av monumenter, arkitektur, vakker natur, byliv etc., og det går an å kutte bort seg selv på noen bilder. Det kan legges ved et kart med rute hvis det er Interrail eller biltur, men det er som sagt avhengig av hvor mye du vil legge i det.

- Ellers kan ren fakta om f. eks. monumenter stå i spoiler hvis det er mye. Spoiler gjøres ved å skrive (skjul) på starten av teksten og (/skjul) på slutten, bare at du bruker [] istedenfor (). Litt morsomme og interresante fakta trenger ikke spoiler syns jeg. Greit å lære litt geografi også..

- Du kan gjerne anbefale hoteller, spisesteder og andre steder og dra til når du er der.

- Du kan selv velge hvor stort referatet skal være.

Stilll gjerne spørsmål og gi kommentarer, men unngå kommentarer som "Fint referat" og "Hørtes ut som en fin tur," da det kunne bli litt mange meningsløse meldinger mellom referatene. Egentlig kunne jeg tenke meg å ha et underforum til referater, men vi er ikke mange nok på reisekategorien til dette.

På forhånd takk for alle referater, jeg syns det er veldig gøy å lese, og det tror jeg alle andre her på forumet gjør også.

Endret av BEFGHIJKLMNPQSTUVXYZ
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du som reiser såpass mye robertaas, så håper jeg du er medlem i diverse bonusprogram? Du kvalifiserer vel til gullstatus eller tilsvarende hos de fleste
Gullstatus forutsetter at man får nok poeng i løpet av et år og billigbilletter gir ikke mye poeng. Man må altså være veldig trofast til et selskap eller en allianse som gir begrensninger i hvor man kan reise og som sjelden gir de laveste prisene. Jeg fokuserer på reisemål, ruter og pris. Kun om rutene og prisen dit er lik eller marginalt dårligere vil jeg skifte til et fly fra en annen allianse.

Eller har jeg poeng i 9 bonusprogram, men har kun reiser tilgode i 2 av dem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...