Gå til innhold

Bygge en laptop?

bohansse

Anbefalte innlegg

Jeg en ødelagt Toshiba Satellite L350D, det vil si at det er hovedkortet som er defekt. Jeg har strippet laptopen for deler og sitter igjen med et Kabinett og en masse gode deler. Et nytt originalt hovedkort til denne maskinen koster ca kr 3500 hos EET å det er ikke billigere i utlandet.

Jeg har alt jeg trenger, prosessor, kjøling, minne, skjerm osv er det ikke mulig å kunne kjøpe et uoriginalt hovedkort slik at jeg kan bygge denne maskinen selv.

Er det noen som har forslag, alle råd blir mottatt med takk

B

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette hørtes veldig vanskelig ut... problemet vil være at de fleste delene i laptopen vanligvis er produsert til å passe sammen i det unike systemet. Det kan være bittesmå forskjeller som gjør at den ene delen ikke passer på en uoriginal del. Hovedkortet må passe til absolutt ALT av komponenter og ledninger, så den eneste muligheten jeg ser, er å få tak i et nytt, originalt hovedkort.

Du kan lese litt her:

http://www.fonerbooks.com/upgrade1.htm

Eller her:

http://www.daileyint.com/hmdpc/upgrade.htm

You can't upgrade the motherboard your laptop, you can't even replace it cost effectively in most cases if they fail.

Eller her:

http://www.tomshardware.com/forum/174287-3...herboard-laptop

Laptop motherboards are usually not upgradeable. The only companies who make boards for them is the original manufacturer of the laptop, and the only time they would supply you a motherboard is to replace one that failed. There is no standard form factor for laptops as they are all a little bit different in design from one manufacturer to the next.

Det var det jeg fant i farta.

Men hvis hovedkortet ditt faktisk er defekt, kanskje du kan bruke reklamasjonsrett? Eller iallfall kontakte produsenten og spørre om dette.

Uansett, ønsker jeg deg lykke til!

Lenke til kommentar
Jeg en ødelagt Toshiba Satellite L350D, det vil si at det er hovedkortet som er defekt. Jeg har strippet laptopen for deler og sitter igjen med et Kabinett og en masse gode deler. Et nytt originalt hovedkort til denne maskinen koster ca kr 3500 hos EET å det er ikke billigere i utlandet.

Jeg har alt jeg trenger, prosessor, kjøling, minne, skjerm osv er det ikke mulig å kunne kjøpe et uoriginalt hovedkort slik at jeg kan bygge denne maskinen selv.

B

Lenke til kommentar

B

Da er det vel bare å gi opp, garanti gjelder ikke siden jeg har greid å søle veske i kortet, de som utfører service kan få inn en maskin med ødelagt skjerm og da skal jeg få kjøpe kortet til en bra pris, da er det bare og håpe og vente. Takk for svaret:-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...