Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Gutter som stirrer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Denne personen er mest sannsynlig keen på deg. Gutter som stirrer liker hva de ser. Det at han ikke smiler eller får øyenkontakt er vel mest trolig fordi han er sjenert. Det du kan gjøre, er å adde han på MSN, og se om han virker "masete" der.

Hva føler du for denne personen?

Har du lest noen av de andre postene i det hele tatt?

Lenke til kommentar
Men hvordan kan han være interssert? Han ser jo ikke på meg når jeg ser på ham og han oppfører seg helt vanlig med meg. Jeg synes denne stirringa er veldig rar. Ikke fordi han gjør det så ofte, men det føles liksom ikke som når andre ser på en. Han stirrer, han ser ikke, og han smiler ikke. Føler meg veldig utrygg på ham... Eller tror dere jeg overtolker?

For å tolke dette så tror jeg at man må se på den sosiale og fysiske statusen blant kameratene. Mitt beste gjett er at han er rangert under midten på stigen på en av dem.

Hvis det er den sosiale rangstigen så ligger årsaken i dårlig selvtillit og at han ikke tror du er keen på han. Dette vil være vanskelig å bekrefte fordi han muligens ikke vil stole på deg og er redd for at du skulle gjøre han til latter med sladder.

Hvis det er den fysiske så er det noen sterkere som har gjort det klart at de er keen på deg og at han ikke bør våge seg.

Beste forslaget jeg har til å finne ut av det er å få han på tomannshånd og spørre hvorfor han stirrer. Hvis han unnskylder så er det nok det første. Hvis han gir en hvilken som helst annen grunn så vil det være det andre.

Når det er sagt så er dette basert mer på erfaring enn faglig kompetanse.

Lenke til kommentar
Men hvordan kan han være interssert? Han ser jo ikke på meg når jeg ser på ham og han oppfører seg helt vanlig med meg. Jeg synes denne stirringa er veldig rar. Ikke fordi han gjør det så ofte, men det føles liksom ikke som når andre ser på en. Han stirrer, han ser ikke, og han smiler ikke. Føler meg veldig utrygg på ham... Eller tror dere jeg overtolker?

For å tolke dette så tror jeg at man må se på den sosiale og fysiske statusen blant kameratene. Mitt beste gjett er at han er rangert under midten på stigen på en av dem.

Hvis det er den sosiale rangstigen så ligger årsaken i dårlig selvtillit og at han ikke tror du er keen på han. Dette vil være vanskelig å bekrefte fordi han muligens ikke vil stole på deg og er redd for at du skulle gjøre han til latter med sladder.

Hvis det er den fysiske så er det noen sterkere som har gjort det klart at de er keen på deg og at han ikke bør våge seg.

Beste forslaget jeg har til å finne ut av det er å få han på tomannshånd og spørre hvorfor han stirrer. Hvis han unnskylder så er det nok det første. Hvis han gir en hvilken som helst annen grunn så vil det være det andre.

Det er noen andre gutter i klassen som har vist spesielt interesse for meg en tid (ikke samtidig da :p). Men ingen av dem var veldig flørtete, mer sånn at de snakka med meg mye og var mye rundt meg. Jeg tror en av dem var forelska i meg, men han var egentlig sammen med en annen jente. Tror du det kan oppfattes som truende for stirreren?

Jeg er virkelig ikke rette person til å si om hvor populær han er. Middels?

Det er forresten ikke blitt noe :p

Jeg syntes det var veldig spennende med en gang jeg fikk vite at han kanskje likte meg. Blei nok faktisk litt små-forelska. Men vi fikk ikke snakka noe ekstra og jeg fikk ikke bedt ham med ut eller noe sånt. Så følelsene ga seg litt. Men i utgangspunktet er jeg småinteressert, spesielt siden jeg faktisk var forelsket i denne gutten for et år siden. Men følelsene skrur seg litt av når det er så lite kontakt. Han har sett på meg et par ganger i dag, men... Jeg føler at jeg ikke er bra nok for ham :blush: Og at det er pinlig å spørre. Han er jo så skummerl :blush: Huff av meg

Lenke til kommentar

Det er noen andre gutter i klassen som har vist spesielt interesse for meg en tid (ikke samtidig da :p). Men ingen av dem var veldig flørtete, mer sånn at de snakka med meg mye og var mye rundt meg. Jeg tror en av dem var forelska i meg, men han var egentlig sammen med en annen jente. Tror du det kan oppfattes som truende for stirreren?

Jeg syntes det var veldig spennende med en gang jeg fikk vite at han kanskje likte meg. Blei nok faktisk litt små-forelska. Men vi fikk ikke snakka noe ekstra og jeg fikk ikke bedt ham med ut eller noe sånt. Så følelsene ga seg litt. Men i utgangspunktet er jeg småinteressert, spesielt siden jeg faktisk var forelsket i denne gutten for et år siden. Men følelsene skrur seg litt av når det er så lite kontakt. Han har sett på meg et par ganger i dag, men... Jeg føler at jeg ikke er bra nok for ham :blush: Og at det er pinlig å spørre. Han er jo så skummerl :blush: Huff av meg

hvordan vet du at du ikke er bra nok for han? Hvis det er tanken på at dere faktisk går i samme klasse og det kan gjøre det litt mer pinlig, det kan jeg skjønne. Men den som intet våger, intet vinner. Så mye som du rødmer :p , så tror jeg nok ikke følelsene dine skrur seg av. Jeg tror du er like betatt fremdeles(virker det som i hvertfall...

skummel? han er bare ett menneske, ikke noe romvesen :p . vedder på at han føler det samme som deg, og er like betatt som deg. Har du smilt til han? har du ett positivt kroppspråk når han ser på deg? Funker ikke dette, så er det vel bare å ta samtalene dere har hatt, litt lenger. Hvis ikke dette går så bra som du hadde håpet, så får du på en eller annen måte komme deg nærmere han i f.eks klassen, eller ett annet sted. Har dere felles interesser?

kan du på en eller annen måte komme til samme stedet/gruppen hvor han bedriver sine fritidsinteresser(husk å ha en god unnskyldning i tilfelle!)?

Og nei, ikke start med å følg etter han som hun psykotiske i filmen swim fan :p . Dog, det er jo mulig at dere ville likt ett scenario som når de svømmer sammen i bassenget ;)

PS:Dette er ett møte mellom deg og han og ikke venninene dine. han er nok sinnsykt redd for at du løper til venninene dine hvis han får avslag og du det samme. Poenget her er at dere er to om dette og da gjelder det å gjøre dette så komfortabelt og trygt for begge. Vet du om han er mye med jenter? hvordan ville han taklet ett avslag? dette er viktige momenter å ta med i betraktningen når dere møtes...litt jobb ja.Men for alt du vet så kan han være helt fantastisk...

Lenke til kommentar

Det kommer an på hvordan "stirreren" (jeg kaller han Per) oppfatter seg selv i forhold til dem. Hvis han føler seg underlegen så vil han sannsynligvis føle det som truende eller avskrekkende.

La oss si at du har tre kategorier å plassere mannen i. Han er en "Leder", "rævdilter" eller "outsider". Hvilken av disse passer best og på hvilken måte passer den ikke?

...enda?

Hvis han ikke har tatt det første steget enda som kommer han nok ikke til å gjøre det heller. Da er ballen i din banehalvdel og du kan velge å legge den død eller å spille den.

...og hvis du ikke er god nok, hvorfor stirrer han bare på deg? ;)

Lenke til kommentar

Kjære deg, ikke god nok for han?

Stirring kan være så mangt, men du finner aldri ut hva denne gutten tenker på et forum :)

Jeg foreslår at om du ikke helt tør å spørre han ut på kafe eller noe, så finn et fag han er god i og spør om han kan hjelpe deg med noe innen det faget? Easy, og om han ikke er interessert, så har du hvertfall en grunn som er solid.

Lenke til kommentar

Njaæ, uenig. Stirring er jo ikke alltid positivt..

Siste personen jeg stirret på hadde 4-5 virkelig lange hår som han kalte skjegg. Satt å fantaserte om å nappe de vekk.. Men men.

Om du syntes stirring er ekkelt, så stirr tilbake da vel :)

Lenke til kommentar
Gutter som stirrer må lære seg å ikke stirre. Det går an å se, men å stirre, det er ekkelt.

jeg har sett mange jenter som stirrer også ;)

det er tydelig at du er vant til å bli sett på og er blitt for overlegen til å like at noen ser litt mer på deg enn andre

Eh. :!:

Det finnes grenser for alt da, kan fort bli creepy. Vi må alle prøve å gjøre det litt ubemerket hvis vi ikke klarer å styre oss for å glane. (Ser du jeg tok "vi", vi ser alle sammen, men folk må ikke stirre så det blir creepy)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...