Überadri Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Gikk akkurat inn på Audiovisuelt.no og ble møtt med en melding som spurte om jeg ville være med på en spørreundersøkelse. Tittelen på meldingen var noe slikt som «Hjelp oss å gjøre dette nettstedet bedre». Jeg tenkte at jeg sikkert kunne svare på noen raske spørsmål om Audiovisuelt.no, og forventet spørsmål som hvor ofte jeg var innom nettstedet, om jeg var interessert i tver og lydutstyr i forskjellige prisklasser, hva jeg synes om artiklene, etc. Men det jeg får er først en del ok spørsmål om demografi, så får jeg spørsmål inntekt og postnummer (ikke så anonymt lenger) og etter det følger spørsmål om jeg kjøper hvitevarer, bøker og enda flere merkelige varegrupper som ikke har noe med Audiovisuelt.no eller HW-nettverket å gjøre. Jeg innser at denne undersøkelsen er laget for å tilpasse reklamen på nettsiden etter brukernes interesser, noe som er noe helt annet enn å «hjelpe oss å gjøre dette nettstedet bedre». Jeg har veldig liten interesse i å gi fra meg så mye verdifull informasjon til nettreklamefirmaer helt uten videre. Jeg har heller ingen forsikring mot at IPen min ikke blir logget og kombinert med undersøkelsen. Jeg synes i det hele tatt dette var ganske sleipt. Dere burde i det minste opplyse om at det er dette undersøkelsen går ut på. Lenke til kommentar
Howard Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 Hei og takk for tilbakemeldingen. Dette er så vidt jeg har skjønt en undersøkelse som har gått på alle sidene i Tek.no-nettverket i det siste. Tanken er at både redaksjon og markedsavdeling skal få utbytte av den, for å kunne tilpasse og levere et bedre produkt til henholdsvis lesere/brukere og kunder/annonsører. Jeg ser poenget med at tittelen kan være misvisende - og tar den tilbakemeldingen videre. Kanskje man heller burde delt opp undersøkelsen i to ulike - en i regi av redaksjonen og en i regi av salg-/markedsavdeling. Det siste som er ønskelig er å prøve å lure noen iallfall. Hvis spørsmålene ikke er spiselige foreslår jeg bare at du dropper å svare :-) Men igjen, takk for tilbakemeldingen! Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 (endret) Litt merkelig å be om hjelp til å gjøre nettstedet bedre, for så å spørre om reklame, all den tid reklame stort sett kun er irriterende. Skjønner heller ikke hvorfor slikt skulle være nødvendig å spørre om. Reklamen på nettsidene til Tek nettverket bør være relatert til det nettsiden skriver om, og ingenting annet. For blir det for mye generell reklame, blir det også generelt uinteressant, og dermed blokkert. Ørjan... Endret 26. februar 2010 av Orjanp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå