darket Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Kjøpt en macbook i 2008, her har batteriet begynt å bule. Ser ut som om det vokser en bolle inni batteriet. Det har ikke gått 2 år siden kjøp, men Apple nekter for reklamasjon, og sier at batteri ikke går under dette... Så hva er rettighetene mine, batteri til en laptop burde da ha en 2 års reklamasjonsfrist på feil\mangler slik som at det blåser seg opp. Dette er jo en indikasjon på at man må slutte å bruke det, og levere det inn til verksted eller lign... Et batteri skal vel vare vesentlig lenger enn 1 år også? ergo 2 års frist. Jeg hadde forstått det hvis kapasiteten hadde blitt halvert eller blitt skikkelig utslitt, men dette er ikke tilfellet.. Hvis noen har en apple support epost eller lign som hopper over første trinn på stigen der borte, så gjerne si fra.. Lenke til kommentar
Locrin Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 hehe apple. http://www.nrk.no/programmer/tv/fbi/1.5081962 Lenke til kommentar
darket Skrevet 18. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2010 Men hva er vitsen da, jeg er så drittlei av at apple bare sniker seg unna hele tiden, eneste jeg får når jeg spør gjennom alle typer kanaler er bare nei, tyvärr det går inte.. FTU tar jo mndsvis Lenke til kommentar
Locrin Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Apple er elendig på kundeservice. Men jeg ville uansett kjørt løpet ut og tatt det som en prinsippsak. Bruk informasjonene nederst på artikkelen jeg linket til og skriv et brev som du sender i posten til apple. Ikke bare spør, men send noe skriftlig. TVING dem til å prøve å vri seg unna de vedtektene som gjelder. Lenke til kommentar
Flodec Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 Erfaring fra mobilbatteri: Buler det så er det stor sjanse for at batteriet er utsatt for væske og/eller støt/fall. Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 18. januar 2010 Del Skrevet 18. januar 2010 (endret) Reklamasjonsfristene er på henholdsvis to og fem år. Selv en banan har en reklamasjonsfrist på to år. Om du har rett til å reklamere kommer an på en del ting, som f.eks. hva man som forbruker kan forvente av et slikt produkt samt hva årsaken til mangelen er. Når det kommer til defekte batterier så har FTU slått fast at de skal dekkes i to år. Dette forutsetter at batteriet er helt dødt (null brukstid på maskin), og at man har fulgt produsents retningslinjer for bruk av batteriet. I ditt tilfelle handler det slik jeg forstår, ikke om batteritiden, men at batteriet har fått noe som ser ut som en fysisk skade. Mest sannsynlig er det noe feil med batteriet som gjør at det utvikler mer varme enn vanlig og at det derfor har utvidet seg. Dersom det ikke skyldes uforsiktig bruk som f.eks. slagskade, fukt, overoppheting grunnet ekstern varmekilde eller likende, vil jeg påstå at det er noe produsent skal dekkes jfr. reklamasjonsfristen på to år. Dersom det ikke dekkes skal de måtte forklare hvorfor det ikke dekkes. Ikke ut i fra at det er over ett år gammelt, men ved å kunne argumentere at du selv har påført det en skade. Endret 18. januar 2010 av Nuffern Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 19. januar 2010 Del Skrevet 19. januar 2010 Men hva er vitsen da, jeg er så drittlei av at apple bare sniker seg unna hele tiden, eneste jeg får når jeg spør gjennom alle typer kanaler er bare nei, tyvärr det går inte.. FTU tar jo mndsvis Hvis du er drittlei Apple, så ikke kjøp produktene deres. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå