Gå til innhold

Mats' treningslogg


Anbefalte innlegg

Da var eksamen i matte overstått i går, og ny treningsdag idag! :)

 

Syklet 3 mil på 1 time, altså snittfart på 30 km/t noe som er okey. På hjemturen, som var 15 km med stigning, var snittpuls på 179 (ca. 90%) og maks på 199.

 

Ganske overrasket over hvor lenge jeg klarte å sykle med såpass høy puls. Var jo stigning, og klarte å holde ok fart. Lå lenge på 185 i puls.

 

Avsluttet grisehardt igjennom sentrum. Er 30 sone og, ja, oppover. Måtte så klart prøve å sykle raskere enn bilene i de 3-4 kilometerne. Derav 199 i puls og nå lukter jeg blod.

Endret av Matsemann
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Okey, først et tips: Ikke tren knebøy like etter du har syklet.

 

Og så dagens økt:

27. mai

RYP EM, Uke 1 Dag 2

 

Knebøy:


  •  
  • 10x 20 kg (oppvarming)
  • 12x 40 kg
  • 12x 40 kg
  • 12x 40 kg

Stiv i lårene etter sykkeltur, ble ned i vekt isteden for opp i vekt! Det gjorde seriøst vondt å gå helt ned.

 

Benk:


  •  
  • 15x 20 kg (oppvarming)
  • 10x 35 kg (oppvarming)
  • 12x 45 kg
  • 12x 45 kg
  • 12x 45 kg

Gikk greit. Siste rep på siste sett var tung.

 

 

Nedtrekk smal:


  •  
  • 10x 35 kg (oppvarming)
  • 12x 53 kg
  • 12x 53 kg
  • 12x 50 kg

La en 3kg manual på 50 kg, da jeg synes hoppet til 55 ble litt stort.

 

Arnoldpress:


  •  
  • 12x 10 kg
  • 12x 10 kg
  • 10x 10 kg

Gikk mye bedre i dag. F på siste.

 

 

Bicepscurl med manualer (per arm):


  •  
  • 12x 10 kg
  • 10x 10 kg
  • 12x 10 kg

F på sett 2, men ellers ok. Brant bra i armene.

 

 

Tricepspress med manualer (JM style, per arm):


  •  
  • 12x 10 kg
  • 10x 10 kg
  • 10x 10 kg

Samme som forrige, litt F på de to siste.

 

 

Mage/rygg:


  •  
  • Planke
     
  • = ingen planke i dag.
     
  • Situps
    • 20 situps, annenhver side
    • 12x 25 kg
    • 12x 25 kg
    • 12x 25 kg

    [*]Rygg-greie

    • 12x 60 kg
    • 12x 50 kg
    • 12x 50 kg

 

 

--

Tung økt, men gikk veldig mye bedre enn forrige gang. Mer mentalt forberedt på hvor tungt det skulle bli ( :p ), lengre pauser mellom samme muskelgruppe (roterte øvelser) og så klart litt fremgang siden sist.

 

Tenkte å ta bilde og legge opp senere i kveld. :)

Endret av Matsemann
Lenke til kommentar

Okey, 3 innlegg på rad, men det er lov fordi det er min logg og ingen kommentarer. :(

 

Bilder!

Ehm, ja, vet ikke helt hvor happy jeg er for å legge ut. Men her er da meg. Til venstre er januar, til høyre er nå i sted.

 

 

post-87384-1274984897,3185_thumb.jpg

Klikke for større

 

Jeg har flere bilder, men begynner forsiktig.

 

Kommentarer? :)

Lenke til kommentar

Takk for bra respons! :new_woot:

Er selv veldig fornøyd. Er nesten nøyaktig 4 mnd mellom bildene, men har falt bort veldig mye trening pga skiferie, russerevy, russetid og eksamenstid.

 

Jeg har selv ikke vært så veldig flink til å kommentere andres logger, spesielt ikke i det siste da jeg har hatt mye å gjøre.

Lenke til kommentar

Jeg tenkte faktisk på det med lyset når jeg skulle ta nye bilder. Men så at det var for dårlig lys på de gamle, så jeg tar heller bilder med skikkelig lys fra nå av enn å fortsette med mørke bilder.

 

Takk for kommentarer! :)

 

Når det gjelder å ha blitt feitere føler jeg i hvert fall ikke selv at jeg har blitt det. Jeg gikk opp to raske kilo, til min normale vekt, når jeg begynte å trene. Så to kilo til siden det. Men føler det meste har kommet i form av muskler.

Lenke til kommentar

Dagens økt:

 

31. mai

RYP EM, Uke 1 Dag 3

 

Knebøy:


  •  
  • 12x 20 kg (oppvarming)
  • 10x 40 kg (oppvarming)
  • 12x 50 kg
  • 12x 50 kg
  • 12x 50 kg

Ok. Fikk tyngdepunktet litt for langt frem på siste rep siste sett.

 

Benk:


  •  
  • 12x 20 kg (oppvarming)
  • 7x 40 kg (oppvarming)
  • 12x 47,5 kg
  • 10x 47,5 kg
  • 10x 47,5 kg

F på siste to set. På 2. sett med 47,5 kg glapp jeg grepet noe som ødela hele. Siste set orket jeg ikke mer.

 

 

Nedtrekk smal:


  •  
  • 10x 35 kg (oppvarming)
  • 12x 55 kg
  • 10x 55 kg

For stort hopp til 55 kg. Blir nok å legge manualer oppå for å få stilt inn mer nøyaktig. Bare 2 sett.

 

Arnoldpress:


  •  
  • 12x 10 kg
  • 12x 10 kg
  • 12x 10 kg

12 reps hele veien idag, og siste sett var uvanlig lett. Digg!

 

Bicepscurl med manualer (per arm):


  •  
  • 12x 10 kg
  • 12x 10 kg
  • 12x 10 kg

Gikk bra.

 

 

Tricepspress med manualer (JM style, per arm):


  •  
  • 12x 10 kg
  • 12x 10 kg
  • 12x 10 kg

Fikk vondt i høyre albue første set. Men jeg kjenner til den greia (fotballskade) så tok bare og ikke bøyde albuen så mye så gikk det greit.

 

 

Mage/rygg:


  •  
  • Planke
     
  • = ingen planke i dag.
     
  • Situps
    • 12x 25 kg
    • 12x 25 kg
    • 12x 25 kg

    [*]Rygg-greie

    • 12x 60 kg
    • 12x 60 kg
    • 12x 55 kg

 

 

--

God økt. Men kom på dette er siste dag i mai. Jeg har kanskje ingen plass og trene på en god stund nå! :dontgetit: Kan jo betale en mndsavgift og få 2 uker nå i juni før jeg flytter, men etter det er det ferie og jeg er litt over alt...

Lenke til kommentar

Jeg har da offisielt sluttet med styrketrening her på Gol. Jeg flytter ut 12. juni, og vil ikke betale en hel månedsavgift for 2-3 økter til. Kanskje jeg stikker innom og tar en time, men jeg har i hvert fall sluttet.

 

Hva som skjer framover vet jeg ikke. Kjæresten stikker på interrail i 3 uker, og da tenkte jeg og pappa å ta nye seilbåten på en tur. Og er ikke akkurat mye plass å trene på der. :p

 

---

I dag løp vi cooper på skolen. Jeg satte som mål å nå over 3000 m når jeg begynte i vinter. Nå var resultatet derimot dårligere enn det var i høst.

Jeg tror det har noe med at jeg egentlig gikk lei jogging, og har vridd treningen mer og mer over til sykling. Jeg merker nemlig selv jeg har bedre kondisjon, men ikke når det kommer til jogging.

Det ble 2700 m, men etter tiden var ute jogget jeg runden ferdig og bort til læreren, følte jeg hadde mer å gi.

 

Det rareste var nok hva pulsklokken min viste: 196 i gjennomsnittpuls, altså at jeg jogget med 98% av maks i 12 minutter. Jeg har aldri tidligere kommet over 201 i puls, og har ansett det som min maks. Jeg lurer på om det har blitt noe feil en plass.

Endret av Matsemann
Lenke til kommentar

Det rareste var nok hva pulsklokken min viste: 196 i gjennomsnittpuls, altså at jeg jogget med 98% av maks i 12 minutter. Jeg har aldri tidligere kommet over 201 i puls, og har ansett det som min maks. Jeg lurer på om det har blitt noe feil en plass.

Kan regne med forskjellig maxpuls på sykling, løping og svømming. Gjelder sikkert også roing, padling osv også.

Lenke til kommentar

Ja, tenkte det jeg og. For når jeg sykler merker jeg melkesyre på langt lavere puls. Men jogger jeg kan jeg gå høyere.

Tenker det har noe med at når jeg sykler bruker jeg bare én muskelgruppe omtrent, mens når jeg jogger "fordeles" pulsen ut over mange flere muskler.

Den viste maks på 215 når jeg jogget, noe jeg fortsatt synes virker unaturlig høyt, da.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Lite oppdateringer her i det siste, og heller ikke fått kommentert andres logger. Jeg tilbringer nemlig det meste av sommeren i Sverige, og der har vi ikke internett.

 

Har for øvrig vært ute og seilet en 5 dager nå. Vil neste føre opp det som trening. :p

Heise seil, stramme seil (skote) og å dra opp anker merkes godt i kroppen!

Lenke til kommentar

Nei, det er sant. Men ble uansett passe gåen i kroppen. :p

 

Syklet idag, 52,5 km. Klarte å holde et veldig bra tempo følte jeg, men så var det vegarbeid en plass og jeg måtte stoppe opp noen minutter. Gikk trått den siste milen hjem etter det.

 

Et stykke av veien var det sykkelsti, som jeg prøvde å følge. Men den svingte mens jeg var i min egen verden, så jeg gikk rett på snørra i grøften over styret. Må ha sett hysterisk ut.

 

Når jeg kom hjem oppdaget hunden min at jeg blødde på leggen (han løp rett bort og ville slikke). Hadde ikke merket det selv før da. Etter at jeg dusjet ser jeg nå at jeg har punktert huden og blør fra 13 plasser på leggen i en fin tannhjulsform. :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...